نکات جالب و همراه با هشدار ظریف درباره بخش خصوصی و چند شرط مهم برای انتخاب وزیران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
محمدجواد ظریف در نشست با اعضای مجمع کارآفرینان ایران که با هدف مشارکت در انتخاب تیم اقتصادی دولت چهاردهم برگزار شد، اعلام کرد: ارزش، جایگاه و توان بخش خصوصی ایران در کوبا و ونزوئلا مشخص است که با وجود همه تحریم های کمرشکن و زنجیرها چرخ تولید می چرخد.


حاکمیت باید احساس کند وام دار مردم و بخش خصوصی است. تقریبا بیشتر مسیرها بسته شده ولی بخش خصوصی در این ۴۰ سال سربلند میدان تولید و اقتصاد بوده و باید قدردان بخش خصوصی بود و به طور ویژه قدر مردم را دانست که به رغم همه مشکلات اقتصادی پای کار آمدند.


هزینه 50 میلیارد دلاری برای تجارت 153 میلیار دلاری!


متاسفانه تعدادی منافعی دارند که اجازه تغییر وضعیت موجود را نمی دهند و چاره ای غیر از مقابله با منافع این افراد نیست. چرا که هزینه نقل و انتقالات تجاری ایران گزاف و ۳۳ درصد بوده و سال گذشته ۵۰ میلیارد دلار برای تجارت ۱۵۳ میلیارد دلاری محصولات نفتی و غیرنفتی، تحمیل شد.


بنابراین دولت جدید برای رفع تحریم و FATF نیازمند حمایت داخلی بوده و نمی توان د بدون حمایت داخلی اقدام کند. در این میان خطر خصولتی ها از دولتی ها بدتر است. چون خصولتی ها به نام دولت و بخش خصوصی از رانت هایی استفاده می کنند و کسی نمی تواند آنان را بازخواست کند.


چند شرط مهم برای انتخاب وزیران


کمیته انتخاب وزیران کابینه دولت تشکیل شده و بزودی نامه ای در قالب فراخوان برای دریافت پیشنهادات معرفی وزیران اقتصادی به کارآفرینان ارسال خواهد شد تا در کمیته انتخاب وزرا مشارکت داشته باشند. قرار است با هدف جوان سازی ۶۰ درصد وزیران با سن کمتر از 50 سال برای نخستین بار سمت داشته باشند تا دولت جوانی تشکیل شود. 


قرار هم نیست افرادی مانند من و دارای بارها مسئولیت دوباره در این دولت مسئولیت داشته باشند. حتی به پذیرش پست معاون اولی نیستم. پزشکیان به شدت سالم و صادق بوده و به همین دلیل از وی حمایت کردم.


تحت هر شرایطی با سهم خواهی مخالفت شده و روند انتخاب کابینه باید کاملا شفاف باشد. به همین علت بخشی خصوصی در انتخاب وزیران اقتصادی دولت دخیل خواهند بود.


مقام معظم رهبری راه حل بحران است بی دلیل روشنفکران و پولدارها راه حل را تبدیل به مشکل نکنند و از کارآفرینان که مرجع هستند درخواست می شود مسیر درست را انتخاب کنند.

انتهای پیام

 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

وضعیت غزه در هیچ میدان جنگی سابقه نداشته است

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *