نهنگ‌های بیت کوین دست به کار شدند؛ رشد جدیدی در راه است؟

با وجود اینکه معامله‌گران زیادی نگران آینده بیت کوین هستند، نهنگ‌‌ها همچنان به انباشت این ارز دیجیتال ادامه داده‌اند.

خلاصه خبر

  • انباشت بیت‌ کوین توسط نهنگ‌ها به شدت افزایش یافته‌ است.
  • این انباشت می‌تواند به رشد قیمت بیت کوین مثل سال ۲۰۲۰ کمک کند.

به گزارش کوین تلگراف، کی یانگ جو (Ki Young Ju)، بنیانگذار و مدیرعامل وب سایت کریپتوکوانت (CryptoQuant)، در روز قبل اعلام کرد که انباشت بیت‌ کوین به شدت افزایش یافته‌ است. او باور دارد این انباشت شبیه به انباشت BTC در سال ۲۰۲۰ است. شایان ذکر است که در آن زمان انباشت نهنگ‌ها به رشد بیت کوین تا محدوده ۶۴٬۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۱ کمک کرده بود. در هر صورت این تحلیلگر اعلام کرده است:

بیت کوین همان حس و حال ۲۰۲۰ را دارد. در آن زمان BTC به مدت ۶ ماه در محدوده ۱۰٬۰۰۰ دلار در نوسان بود و فعالیت آنچین آن به شدت افزایش یافته بود. بعداً مشخص شد که این فعالیت‌های آنچین معاملات خارج از صرافی‌ها (OTC) هستند. اکنون با وجود نوسانات پایین بیت کوین، فعالیت‌های آنچین آن همچنان بالا است و روزانه ۱ میلیارد دلار به کیف پول‌های نهنگ جدید اضافه می‌شود.

شاخص مارکت کپ تحقق‌یافته نهنگ‌های جدید (Realized Cap for New Whales) بیت ‌کوین هم این مسئله را تایید می‌کند.

شاخص مارکت کپ تحقق‌یافته نهنگ‌های جدید بیت‌ کوین

با وجود صحبت‌های این تحلیلگر، بسیاری از معامله‌گران نسبت به رشد قیمت بیت‌ کوین مردد هستند. همان طور که گفتیم، این سطح از انباشت BTC در سال ۲۰۲۰ تکرار شده بود. در آن زمان قیمت بیت کوین در محدوده ۱۰٬۰۰۰ دلار قرار داشت اما در انتهای سال ۲۰۲۰ به ۲۹٬۰۰۰ دلار رسید.

با این حال طبق گفته‌های تحلیلگران، بیت کوین همچنان در حال مبارزه با «آخرین مقاومت» خود یعنی سطح ۶۹٬۰۰۰ دلار است. شایان ذکر است که این محدوده اوج قیمتی BTC در چرخه‌های قبلی محسوب می‌شود. علاوه بر این تحلیلگری به اسم کریپتوکان (CryptoCon) هم اعلام کرده است که نوسانات پایین BTC در نزدیکی اوج قبلی آن، حرکت مثبتی برای آینده و روند این ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

نوشته نهنگ‌های بیت کوین دست به کار شدند؛ رشد جدیدی در راه است؟ اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

قیمت بیت کوین به زیر ۵۸٬۰۰۰ دلار سقوط کرد؛ علت چیست؟

با افزایش فشار فروش بازار، قیمت بیت کوین برای دقایقی به محدوده ۵۷٬۸۷۴ دلار رسید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *