نماینده نهاوند: انتخاب فرد اصلح یک تکلیف است

علیرضا نثاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دشمن به دنبال کمرنگ کردن انتخابات است اظهار کرد: مردم عزیز ایران اسلامی امروز پانزدهم تیرماه با حضور همگانی و انتخاب اصلح بار دیگر حماسه ای بزرگ را خلق کرده و امید واهی دشمنان را به یاس تبدیل می کنند.

وی ادامه داد: امنیت پایدار، خنثی سازی تحریم ها و تعامل سازنده با کشورهای منطقه از پیامدهای های حضور حداکثری پای صندوق های رای است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم با شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در سرنوشت خود و فرزندانشان سهیم باشند.

وی با اشاره به استقبال پرشور مردم از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفت:آنچه من امروز از صبح شاهد آن بودم استقبال چشمگیر مردم در پای صندوق های رای بود و روند موجود نشان می دهد که حضور مردم نسبت به دور دوم انتخابات پررنگ تر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با سراسر کشور کار رای گیری از مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم همزمان در هزار و ۱۳۱ شعبه اخذ رای در دیار دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان آغاز شد.

جمعی از شهروندان همدانی در همان دقایق اولیه شروع انتخابات پای صندوق های رای حضور یافتند تا جزو اولین نفراتی باشند که به تکلیف دینی و ملی خود عمل می کنند.

از تعداد شعبات اخذ رای تعیین شده در استان همدان ۹۷۲ شعبه ثابت و ۳۴۱ شعبه نیز به طور سیار کار جمع آوری آرای مردم را برعهده دارند.

در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۸ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز ۱۵ تیرماه برعهده دارند.

یک میلیون و ۴۸۱ هزار نفر در استان همدان واجد شرایط رای دهی هستند.

حدود ۲۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و دست اندرکار کار برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را در استان همدان برعهده دارند.

در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در همدان ۵۷۲ هزار و ۸۴۶ نفر پای صندوق های رای حضور یافتند که نشانگر مشارکت ۳۹ درصدی مردم این استان بود.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در همدان، سعید جلیلی با کسب ۲۶۶ هزار و ۸۷۵ رای بیشترین آرای مردم این استان را کسب کرد و آرای مسعود پزشکیان نیز در این استان ۱۹۹ هزار و ۴۶۶ رای بود.

براساس اعلام وزارت کشور، انتخابات تا ساعت ۱۸ ادامه و با تشخیص وزیر کشور قابلیت تمدید دارد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

ناوگان ریلی همدان تا سه برابر گنجایش افزایش ظرفیت دارد

همدان- ایرنا- مدیرکل راه‌آهن غرب کشور گفت: مسافران از ناوگان ریلی همدان استقبال خوبی دارند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *