نماینده مجلس: اعتبارات کلیبر ناکافی است

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، بهنام رضوانی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کلیبر، با اشاره به درصد تحقق اعتبارات در سال‌های گذشته گفت: امسال یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی در نظرگرفته شده است که در حالت خوش‌بینانه نصف این مبلغ محقق خواهد شد که قسمت چشمگیری از این مبلغ نیز صرف مطالبات پیمانکاران می شود .

وی در ادامه با انتقاد از نحوه تقسیم اعتبارات در استان گفت: در زمانی که اینجانب فرماندار بودم، با حضور در استانداری و با توجه به نیازهای شهرستان و هم اندیشی، اعتبارات تقسیم می‌شد اما اکنون این چنین نیست و این خود باعث بروز مشکلات فراوانی شده است.

نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: موراد مصرف بودجه ای که در اختیار نماینده شهرستان در مجلس قرار گرفته استمشخص است و باید در پروژه های نیمه تمام هزینه شود.

رضوانی جلوگیری از شروع پروژه های جدید و مورد مطالبه اهالی با بهانه وجود پروژه های نیمه تمام را دلیل دیگری بر عقب ماندن روزافزون منطقه دانست و اضافه کرد که فرمانداری ها بایستی دارای اختیاراتی بیشتری در این خصوص باشند.

وی با اشاره به این که سیل اخیر صدها میلیارد ریال در این شهرستان خسارت به بار آورده است.، گفت: پیمانکار سد پیغام چای یکهزار میلیارد ریال مطالبه دارد.

رضوانی شروع همزمان احداث تصفیه خانه و اجرای خط انتقال سد پیغام چای را ضروری دانست و گفت: بهره برداری از این سد به اندازه کافی زمان برده است.

فرماندار: منابع مالی جشنواره ها را از ادارات تامین می کنیم

فرماندار شهرستان کلیبر با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات برحسب جمعیت شهرستان ها صورت می گیرد، گفت: با توجه به گردش‌پذیر بودن و پراکندگی جمعیت روستائی در شهرستان، این امر موجب عدم کفایت اعتبارات در شهرستان می شود.

میرحسین بهادری در ادامه با اشاره به وضعیت غیرقابل قبول راه های ارتباطی شهرستان افزود: در شهرستان حدود ۹۰۰ کیلومتر راه روستائی وجود دارد که حتی یک‌سوم آن هم آسفالت نشده است و از این نظر جزء شهرستان های محروم هستیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های متعددی همانند جشنواره زغال اخته و نان یوخا در کلیبر، گفت: این جشنواره ها تامین مالی نمی شوند و ما مجبور به تامین مالی این جشنواره ها، از طریق ادارات دیگر می شویم که مشکلات بسیاری را ایجاد می کند.

بهادری در ادامه از عدم کفایت بودجه پروژه های عمرانی انتقاد کرد و گفت: چهاربانده کردن جاده کلیبر-اهر ضروری است اما سالهاست که به دلیل عدم تامین اعتبارات پیشرفت چندانی نداشته است.

فرماندار کلیبر ضمن انتقاد از عدم تامین هزینه پروژه های عمرانی اعلام کرد: که قسمت اعظم اعتبارات صرف پرداخت مطالبات پیمانکاران می شود.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

فیلم| عزاداری سنتی «تختی زنی» شهر ایلخچی آذربایجان شرقی در روز عاشورا

تبریز- ایرنا- مراسم تخته زنان (تاختا چالانلار) در شهر ایلخچی از توابع اسکو و روستای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد