نمایش تصاویر دیده نشده Red Dead Redemption 2 در موزه اسکاتلند

موزه ملی اسکاتلند به‌تازگی یک نمایشگاه مخصوص بازی‌های ویدیویی برپا کرده و استودیو Rockstar North، یک سری تصاویر دیده نشده و کانسپت آرت Red Dead Redemption 2 را در اختیار آنها قرار داده است. این شرکت بازی‌سازی تابه‌حال هیچ تصویری مفهومی از آثارش منتشر نکرده و همچنین علاقه‌ای به عرضه آرت‌بوک هم ندارد. این اولین بار است که راک‌استار گیمز چنین تصاویری را در ملأعام نمایش می‌دهد.

تصاویر و آیتم‌های موجود در نمایشگاه به موزه قرض داده شده‌اند و امکان بازدید از آنها نیز تنها در کشور اسکاتلند ممکن است. طرفداران بازی رد دد ریدمپشن می‌توانند برای اولین بار، چند تصویر دیده ‌نشده و طرح‌های هنری جذابی را از نزدیک با کیفیت خارق‌العاده تماشا کنند. البته تصاویری از این غرفه منتشر شده که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. این تصاویر از روی یک گزارش ویدیویی برداشته شده‌اند و چندان کیفیت زیادی ندارند.

راک‌استار علاوه بر رد دد ریدمپشن، یک سری آیتم‌های ماندگار مربوط به سری بازی GTA را هم موزه به نمایش گذاشته است. مدیر انتشارات راک‌استار گیمز در مورد همکاری با موزه ملی اسکاتلند گفت: «اسکاتلند نقش کلیدی در تحول ویدیوگیم به‌عنوان یک رسانه هنری داشت. هیجان‌زده‌ایم که می‌توانیم به موزه ملی کمک کنیم و مشارکت این ملت در فرهنگ و هنر مدرن را نمایش دهیم.» نمایشگاه Game On از امروز نهم تیر ماه برپا شده و تا روز سیزدهم آبان ادامه خواهد یافت. بیش از 100 بازی قابل تجربه نیز در نمایشگاه حاضر هستند که پنجاه سال تاریخ ویدیوگیم را پوشش می‌دهند.

حضور Red Dead Redemption 2 در موزه ملی اسکاتلند

غرفه مربوط به بازی Red Dead Redemption 2 شامل کارت‌های بازی، کاتالوگ‌های داخل گیم و همچنین یک سری تصاویر هنری و مفهومی دیده نشده است. راک‌استار گیمز هیچ‌گاه از این طرح‌ها در بازی اصلی استفاده نکرد، اما دیدن اینکه چطور آنها به مأموریت‌های به‌یادماندنی نقش و لعاب دادند، هیجان‌انگیز است. باید خاطرنشان کرد که تابه‌حال هیچ تصویر هنری از این بازی منتشر نشده و آرت‌بوک نیز در دسترس نیست. در نتیجه نمی‌دانیم که طراح‌های هنری چطور در نهایت به دنیای زیبا غرب وحشی شکل دادند.

این اولین بار نیست که بازی رد دد ریدمپشن 2 در یک موزه حضور پیدا می‌کند. موزه غرب وحشی تگزاس نیز مدتی پیش، دیسک این بازی را به نمایش گذاشت و آن را جزو فرهنگ این منطقه معرفی کرد. به عبارت دیگر، نگاه عامه به ویدیوگیم در حال تغییر است و چنین نمایشگاه‌هایی باعث می‌شود تا بازی، بخشی از تاریخ و فرهنگ مدرن بشر معرفی شود. نظر شما چیست؟ آیا بالاخره آرت‌بوک رسمی Red Dead Redemption 2 منتشر خواهد شد و به تصاویر دیده نشده بیشتری دست پیدا خواهیم کرد؟

منبع: VGC


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

یوبیسافت بخشی از سازندگان اسپلینتر سل و پرنس آف پرشیا ریمیک را اخراج کرد

شرکت یوبیسافت به خاطر پاره‌ای از دلایل ۳۳ نفر از کارمندانش در شعبه تورنتو کشور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *