نقدهای فیلم جوکر ۲ منتشر شدند؛ یک عاشقانه غیرمنتظره

در حالی که هنوز یک ماه تا اکران عمومی فیلم Joker: Folie à Deux باقی مانده است، بسیاری از منتقدان رسانه‌های معتبر نقدهای خودشان را از فیلم جوکر ۲ منتشر کرده‌اند. این فیلم با بازی واکین فینیکس در نقش آرتور فلک و لیدی گاگا در نقش هارلی کویین پاییز امسال به روی پرده سینماها می‌رود. پس از موفقیت عظیم فیلم جوکر در سال ۲۰۱۹، این دنباله قرار است ادامه داستان آرتور را پس از هرج و مرجی که در شهر گاتهام ایجاد کرد به تصویر بکشد.

همانطور که گفتیم هنوز حدود یک ماه تا اکران عمومی این فیلم زمان داریم، اما فیلم جوکر ۲ در هشتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز برای اهالی مطبوعات به نمایش گذاشته شد و آنها از این فرصت برای نوشتن نقدهای خود استفاده کردند. در حال حاضر فیلم جوکر ۲ با ۲۳ نقدی که دریافت کرده، میانگین امتیازات ۵۴ از ۱۰۰ را در وبسایت متاکریتیک به ثبت رسانده است.

تریلر جدید فیلم جوکر ۲ منتشر شد؛ شاهزاده جرم و جنایت برعلیه کاپیتالیسم

با توجه به نمراتی که این فیلم از منتقدان گرفته، به نظر می‌رسد که با یک اثر متوسط مواجه هستیم. البته باید یک ماه دیگر صبر کنیم و ببینیم که مخاطبان عادی پس از تماشای جوکر ۲ در سینماها چه نظری درباره این فیلم دارند. در ادامه برای اینکه با حال و هوای کلی فیلم آشنا شویم، نگاهی اجمالی به نقدهای برخی از رسانه‌های معتبر خواهیم داشت.

The Independent – امتیاز: ۴ از ۵

بازی فینیکس همچنان قدرتمند و تکان‌دهنده است. نبوغ این بازی در آن است که ما نمی‌توانیم به آرتور علی‌رغم آشفتگی‌اش اهمیت ندهیم. حتی در آخرالزمانی‌ترین و خشن‌ترین لحظات فیلم ما می‌دانیم که در پشت ظاهر پرزرق‌وبرق جوکر، یک آرتور ضعیف و ناتوان کمین کرده است. برخلاف احتمالات، این فیلم مبتکرانه و عمیقاً ناراحت کننده، در لحظات پایانی حتی به اثری گریه‌آور تبدیل می‌شود.

Slashfilm – امتیاز: ۸ از ۱۰

جوکر به طرز قابل توجهی با خودش صادق است و یک بار دیگر نشان می‌دهد که جدی گرفتن چنین شخصیت محبوبی اصلاً جای خنده ندارد.

The Telegraph – امتیاز: ۴ از ۵

فیلم جوکر ۲ علی‌رغم اینکه یک اجرای زیرکانه و تکان‌دهنده است، اما به دلیل تکراری بودن اجرا نمی‌تواند از نظر تاثیرگذاری به‌طور کامل با نسخه قبلی خود برابری کند. با این حال از نظر تنش وحشتناکی که دارد دقیقاً شبیه نسخه قبلی است. در این فیلم هر لحظه احساس می‌کنید که همه چیز ممکن است شعله‌ور شود.

TheWrap – امتیاز: ۸ از ۱۰

آنچه در مورد فیلم Joker: Folie à Deux بسیار تاثیرگذار است، روشی است که فیلیپس با میل خودش از فیلم پرفروش میلیارد دلاری خود می‌کاهد. او به درون نگاه می‌کند. آرتور به درون نگاه می‌کند. امیدواریم مخاطبان نیز این کار را انجام دهند و این سوال را از خودشان بپرسند که چرا در وهله اول به آرتور فلک اینقدر اهمیت می‌دهند.

Empire – امتیاز: ۴ از ۵

این فیلم همانقدر شیرین و فریبنده است که یک اثر موزیکال عاشقانه با دو شخصیت روان‌پریش قاتل می‌تواند باشد. رویکرد عجیب این فیلم برای همه طرفداران کمیک‌ها مناسب نیست، اما امیدی عجیب و غم‌انگیز برای خودش پیدا می‌کند.

Screen Rant – امتیاز: ۳.۵ از ۵

فیلم جوکر ۲ یک اثر کاملاً فکر شده نیست. این فیلم پر از کارهای دستی، اجراها و تصاویر باکیفیت است. در این فیلم چیزهای قابل تقدیر زیادی وجود دارند؛ مخصوصا از نظر بصری. باید بگویم که از تماشای آن لذت بردم. اما توصیه می‌کنم که انتظاری بیشتر از این نداشته باشید.

The Guardian – امتیاز: ۳ از ۵

این فیلم اگرچه به اندازه فیلم اول جنجال‌آمیز، پرزحمت و اغلب خسته‌کننده است، اما در این نسخه پیشرفت هم دیده می‌شود.

IGN – امتیاز: ۵ از ۱۰

بدترین چیز درباره فیلم Joker: Folie à Deux پتانسیل هدر شده آن است. این فیلم با وعده رویکردی جدید و متفاوت به جوکر و هارلی کویین آغاز می‌شود و آنها را در دنیایی قرار می‌دهد که نقطه مقابل ظلم، یک عاشقانه موزیکال است. متاسفانه این فیلم دنباله DC در صحنه‌های طولانی دادگاه گرفتار شده و نه‌تنها لیدی گاگای خیره کننده را از کانون توجه دور نگه می‌دارد، بلکه فیلم را بدون آنکه حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد، حول محور فیلم قبلی متمرکز می‌کند.

The Hollywood Reporter – امتیاز: ۵ از ۱۰

گاگا حضوری متقاعد کننده در فیلم جوکر ۲ دارد که تفاوت بین وابستگی و وسواس فکری را به خوبی تفکیک می‌کند. از سوی دیگر، به طرزی دوست‌داشتنی به آرتور بارقه‌ای از شادی و امید می‌دهد که باعث می‌شود او در مسیر دادگاه آهنگ When You’re Smiling را بخواند.

هارلی کویین در فیلم جوکر ۲ ذهن شما را منفجر خواهد کرد

Variety – امتیاز: ۵ از ۱۰

فیلم جوکر ۲ ممکن است بلندپروازانه و به شکلی سطحی بیدادگرانه به نظر بیاید، اما اساساً یک دنباله بیش از حد محتاطانه است.

IndieWire – امتیاز: ۴.۲ از ۱۰

فینیکس در تلاش است تا بدون اینکه از الگوهای کلاسیک اسکورسیزی استفاده کند، شکلی برای داستان خودش بیابد. اگرچه خنثی بودن داستان می‌تواند تا حدی در راستای مفهوم کلی فیلم باشد، اما کامئوهای غیرمنتظره، تک‌نوازی‌های غم‌انگیز ویولن سل و خشونت جنسی ضمنی آن‌قدر با فضای فیلم ناسازگار است که نمی‌توان آن را حتی در شرایط خاص خود ارزیابی کرد.

BBC – امتیاز: ۲ از ۵

بسته به اینکه چگونه به آن نگاه کنید، این فیلم تمرینی برای اسطوره‌زدایی است که یا باید جسورانه قلمداد شود و یا به شکل آزاردهنده‌ای خودبینانه. اما قطعاً فیلم سرگرم کننده‌ای نیست.

Total Film – امتیاز: ۲ از ۵

این فیلم تلفیقی از آثار دادگاهی و صحنه‌های عاشقانه در پشت میله‌های زندان است. فیلم جوکر ۲ یک دنباله موزیکال غیرمتعارف است که موفق نمی‌شود انتظارات را برآورده کند.

Collider – امتیاز: ۴ از ۱۰

حتی در صحنه‌های موزیکال فانتزی که از زیبایی‌شناسی کلی فیلم دور می‌شوند، فیلیپس قادر نیست هیاهوی مورد نیاز این ژانر را که مطمئناً می‌توانست تکمیل کننده شخصیت جوکر باشد، ارائه دهد.

منبع: Metacritic


بهترین دی‌ال‌سی‌های تاریخ با امید لنون و شایان


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

با باندل دیگر نگران Inventory ماینکرفت نباشید!

آیتم باندل در ماینکرفت با اینکه سال‌ها پیش معرفی شد، اما تا کنون نتوانسته بود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد