نظر جنجالی مالک راک‌استار درباره استفاده از هوش مصنوعی

استراوس زلنیک که رئیس شرکت تیک تو اینتراکتیو، شرکت مادر راک‌استار، محسوب می‌شود درباره استفاده از هوش مصنوعی در بازیسازی نظرهای حاشیه‌سازی مطرح کرده است. طبق گفته او هوش مصنوعی شغل انسان‌ها را نمی‌دزدد و صرفا به پیشرفت نهایی کمک می‌کند.

هوش مصنوعی و استفاده از آن در توسعه بازی‌های ویدیویی در چند وقت اخیر به سوژه فوق‌العاده داغی تبدیل شده است. بسیاری از بازیسازهای می‌ترسند که شغل خود را به خاطر هوش مصنوعی از دست بدهند و دیگر امنیت شغلی نداشته باشند. از طرفی دیگر گیمرها وجود دارند که احساس می‌کنند استفاده از این فناوری پیشرفته آن روح و هنر ظریف را از بازی‌های ویدیویی می‌گیرد. در نهایت هم سران شرکت‌ها قرار دارند که از هوش مصنوعی به عنوان یک راه سریع‌تر و ارزان‌تر برای ساخت پروژه‌های بزرگ یاد می‌کنند.

ناشر بازی جی تی ای ۶ به نسخه PC این بازی اشاره کرد

حال با توجه به اطلاعات استراوس زلنیک و شرکت Take-Two Interactive در گروه سوم قرار می‌گیرند. ظاهرا تیک تو اینتراکتیو به عنوان شرکت مادر راک‌استار می‌خواهد از هوش مصنوعی و قابلیت‌های آن کمک بگیرد تا روند ساخت بازی‌های ویدیویی را تسریع ببخشد. زلنیک که رئیس شرکت مورد بحث محسوب می‌شود در طی مصاحبه‌ای که رو رویداد TD Cowen داشت اظهار کرد که هوش مصنوعی به بازیسازها کمک می‌کند بسیاری از کارها را سریع‌تر از هر زمان دیگری انجام دهند. او اعتقاد دارد که در این حین آسیب بزرگی به نیروی انسانی نمی‌رسد و آن‌ها می‌توانند روی زمینه‌هایی کار کنند که زمان و هزینه بیش‌تری می‌طلبد.

البته که این حرف‌ها برای توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی به هیچ وجه امیدوار کننده به نظر نمی‌رسد. این گونه حرف‌ها معمولا زمانی مطرح می‌شوند که سران یک شرکت به بهانه بهبود بهره‌وری دست به اخراج کارمندان خود می‌زنند تا به خیال خودشان شرایط را بهتر کرده باشند. شرکت تیک تو اینتراکتیو در چند وقت اخیر نزدیک به ۶۰۰ نفر از کارمندان زیرشاخه‌های خود را اخراج کرده و متاسفانه همین آمار ناامیدی را در دل کارمندان دوچندان می‌کند.

برخلاف شواهد موجود، زلنیک فکر می‌کند هوش مصنوعی به امنیت شغلی بازیسازها ضربه نمی‌زند

اما با وجود این تعدیل نیروها استراوس زلنیک همچنان اعتقاد دارد که هوش مصنوعی ضربه‌ای به امنیت شغلی کارمندان راک‌استار و ۲K Games نمی‌زند. او در این باره توضیح می‌دهد:«من یک دقیقه هم به این فکر نمی‌کنم که هوش مصنوعی قرار است افراد شاغل را کاهش دهد. این دیوانه کننده است. این امر باعث بی‌مصرف شدن افراد نخواهد شد، بلکه قرار است طبیعت یک سری از شغل‌ها را تغییر دهد که چیز خوبی به شمار می‌رود.»

اینکه منظور استراوس زلنیک درباره بهتر شدن اوضاع چه می‌تواند باشد هنوز مشخص نیست. اکثر هوش‌های مصنوعی با کپی داده‌هایی که توسط دست انسان درست شده‌اند دست به ساخت تصاویر، صداها و متن‌های جدیدی می‌زنند و این موضوع از هیچ منظری خوب به نظر نمی‌رسد. تغییرات به وجود آمده توسط هوش مصنوعی نه تنها باعث بیکار شدن بسیاری از افراد می‌شود، بلکه آن خلاقیت و روح هنری انسانی را تضعیف می‌کند و شاید به طور کامل آن را از بین ببرد.

بخش آنلاین جی تی ای ۶ بازی‌های آنلاین را به استانداردهای جدیدی می‌رساند

البته استراوس زلنیک به عنوان رئیس شرکت مادر راک‌استار اولین نفری نیست که نظری جنجال آمیز درباره هوش مصنوعی مطرح کرده است. نیل دراکمن به عنوان سازنده The Last of Us Part II نظر مشابهی داده بود و به همین خاطر حسابی مورد انتقاد گیمرها و همکارهای خودش در سایر استودیوها قرار گرفت. حال باید صبر کرد و دید که نهایت این جریان به کدام سرمقصد می‌رسد.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GamesRadar


ده بازی نوستالژی پلی استیشن ۱ که همه گیمرها باید تجربه کنند

</a


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

Call of Duty احتمالا برای کراس‌اور ددپول و ولورین آماده می‌شود

این احتمال وجود دارد که به‌زودی شاهد کراس‌اور Call of Duty و فیلم مورد انتظار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *