نسل جدید چانگان CS75 پلاس با 190 اسب بخار قدرت عرضه می‌شود

نسل جدید شاسی‌بلند چانگان CS75 پلاس تا چند ماه آینده و با قدرت ۱۹۰ اسب بخار عرضه خواهد شد.


شرکت چینی چانگان چند روز پیش تصاویر کابین چهارمین نسل شاسی‌بلند CS75 پلاس را منتشر کرده است. انتظار می‌رود این خودرو نیمه دوم سال جاری میلادی به‌صورت رسمی عرضه شود هرچند فعلاً قیمت آن مشخص نیست. البته برای یادآوری باید گفت بهای نسل فعلی این خودرو از حدود ۱۶ هزار دلار شروع شده و به ۲۱ هزار دلار می‌رسد.

نسل جدید چانگان CS75 پلاس همچنان از پیشرانه‌های درون‌سوز استفاده خواهد کرد. تا به اینجا فقط مشخصات مدل مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو منتشر شده است. این مدل با دو خروجی ۱۸۵ و ۱۸۹ اسب بخار عرضه خواهد شد و البته مشخص نیست که آیا پیشرانه ۲ لیتری توربو هم در نسل جدید این شاسی‌بلند قابل انتخاب خواهد بود یا خیر.

ابتدا بهتر است نگاهی به طراحی این خودرو داشته باشیم. در نمای جلو همچنان شاهد طراحی بدون فریم جلوپنجره هستیم اما بخش داخلی آن به ساختار جدیدی مجهز شده و تریم کروم ماتریکس سطح بالاتری را پذیرا شده است. چراغ‌های جلو نیز تغییر کرده‌اند و یک نوار نورانی بالای جلوپنجره وجود دارد که با دسته سه‌تایی چراغ‌ها در زیر خود ترکیب می‌شود. لوگوی چانگان نیز وسط جلوپنجره جا خوش کرده است؛ اما در نمای عقب چراغ‌هایی را می‌بینیم که از چندین دسته تکی تشکیل شده و لوگوی نورانی چانگان هم در وسط آن‌ها دیده می‌شود. بجای دو خروجی اگزوز غیرواقعی نسل پیشین نیز طراحی ساده‌تری انتخاب شده است. طول/عرض/ارتفاع نسل جدید چانگان CS75 پلاس ۴۷۷۰/۱۹۱۰/۱۶۹۵ میلی‌متر است و فاصله بین محوری آن نیز به ۲۸۰۰ میلی‌متر می‌رسد. به این ترتیب شاسی‌بلند جدید چینی‌ها ۶۰ میلی‌متر طویل‌تر و ۴۵ میلی‌متر عریض‌تر از نسل پیشین است. همچنین فاصله بین محوری خودرو نیز ۹۰ میلی‌متر افزایش را نشان می‌دهد.

نوبت به بررسی کابین می‌رسد که مهم‌ترین ویژگی آن نصب سه نمایشگر در کنار یکدیگر است که یکی برای پشت آمپرها، دیگری برای سیستم اطلاعات سرگرمی و سومی هم برای سرنشین جلو در نظر گرفته شده است. جدای از نمایشگرهای بزرگ خودرو، تعداد دکمه‌های فیزیکی کنسول مرکزی به حداقل رسیده است. در این بخش دو پانل شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند و دو نگه‌دارنده فنجان هم دیده می‌شود. غربیلک فرمان دو پره، صندلی‌های جاذبه صفر و تریم چرم جزو دیگر ویژگی‌های کابین CS75 پلاس جدید هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

انتقاد از عملکرد ضعیف کراس اور تویوتا رِیز در تست‌های تصادف

کراس اور کوچک تویوتا رِیز در تست‌های تصادف نتایج ضعیفی کسب کرده و این موضوع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد