نسخه ۱.۰ بازی سندباکس ماینکرفت چه زمانی منتشر شد؟

عنوان سندباکس ماینکرفت (Minecraft) یکی از طولانی‌ترین و جالب‌ترین تاریخچه‌های توسعه را در تمام تاریخ بازی‌ها دارد. استودیوی سازنده بازی یعنی موجانگ (Mojang) در حال حاضر پانزدهمین سالگرد بازی را جشن می‌گیرد تا نشان دهد بازی چقدر در حال توسعه بوده است. در طول این سال نسخه‌های منتشر شده از این بازی منتشر شده که می‌توان مهمترین آن‌ها را اولین نسخه رسمی بازی دانست. همه چیزهایی که بازیکنان باید در مورد نسخه ۱.۰ ماینکرفت بدانند، از نام‌های مختلف آن‌ها تا همه چیز شگفت‌انگیز معرفی‌شده در آن موقع، به تفصیل در زیر توضیح داده شده است. با مجله بازار همراه باشید.

نسخه ۱.۰ ماینکرفت چگونه بود و چه زمانی منتشر شد؟

حتی صفحه عنوان بازی ماینکرفت نیز کاملاً متفاوت به نظر می‌رسید.

اولین انتشار رسمی بازی در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۱ بود. جالب اینجا است که نام رسمی آن نسخه ۱.۰ ۱.۰.۰ است. نام ۱.۰ از لیبل نادرست موجود در لانچر رسمی بازی آمده است. اگر این به اندازه کافی گیج کننده نبود، این نسخه از بازی در ابتدا با نام بتا ۱.۹ شناخته می شد و همه نسخه‌های پیش از انتشار آن دارای این لیبل نام هستند.

نسخه ۱.۰ چگونه بود؟

نمونه‌ای از دهکده در نسخه ۱.۰ ماینکرفت

اولین نسخه رسمی یک بروزرسانی واقعاً بی‌نظیر برای ماینکرفت بود. این نسخه از بازی مسئول اضافه کردن چندین ویژگی، ماب، آیتم و مکانیک است که از آن زمان به چیزی نمادین تبدیل شده‌اند. به عنوان مثال، این نسخه تمام فرآیند دم کردن معجون را در بازی ماینکرفت معرفی کرد. این شامل brewing stands, netherwart و همچنین blaze powder می‌شود. این پودر از میله‌های بلیز، که جزو دراپ‌های بی نظیر ماب بلیز است، در این نسخه از بازی معرفی شده‌اند، ساخته شده است. در مورد blaze powder هم باید گفت، eyes of Ender را بسازید، که برای ورود به بعد End، جایی که مبارزه نهایی علیه اندر دراگون جریان دارد، مورد نیاز خواهد بود. همه این موارد در نسخه ۱.۰ معرفی شده‌اند. هر چند که هنوز هم اینطور نیست. نسخه ۱.۰ همچنین بیوم قارچی بازی را به همراه قارچ‌هایش معرفی کرد.

جشن پانزدهمین سالگرد ماینکرفت این هفته به پایان می‌رسد

روستاییان یا همان ویلیجرها احتمالاً نمادین‌ترین محتوای اضافه شده به نسخه ۱.۰ ماینکرفت هستند. تجارت با روستایی‌های ماینکرفت هم تا نسخه ۱.۳.۱ انجام نمی‌شد، اما دهکده‌ها و ساکنان آن‌ها برای اولین بار در زمان انتشار بازی معرفی شدند. دیگر ماب‌های اضافه شده در نسخه ۱.۰ مکعب‌های ماگما و گولم‌های برفی یا همان اسنو گولم‌ها هستند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

منبع: sportskeeda


ده بازی نوستالژی پلی استیشن ۱ که همه گیمرها باید تجربه کنند




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پس از تماشای فصل چهارم انیمه دیمن اسلیر کدام بخش‌های مانگا را باید بخوانیم؟

پس از آن که فصل چهارم انیمه دیمن اسلیر به پایان رسید، استودیو Ufotable اعلام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *