نسخه پوکت ماینکرفت زیر مجموعه بدراک است یا جاوا؟

در حالی که نسخه بدراک و جاوای ماینکرفت (Minecraft) دو نسخه برجسته بازی امروزی هستند، نسخه جیبی یا همان پوکت در واقع پیش از نسخه بدراک (Bedrock) وجود داشته است. در واقع نسخه پوکت در نهایت به بدراک تبدیل شده است، همانطور که امروزه شناخته می‌شود. این بدان معنا است که نسخه جیبی در واقع یکی از پورت‌های متعدد نسخه بدراک است که نسخه جاوا را منحصر به پی سی می‌کند. از آنجایی که نسخه جیبی نسخه‌ای از بدراک است، دارای چند ویژگی و قابلیت‌های خاص نسخه است که آن را از جاوا متمایز می‌کند. محوری‌ترین این تفاوت‌ها در زیر توضیح داده شده است و برای دانستن آن‌ها با مجله بازار همراه باشید.

مارکت پلیس (The Marketplace)

صفحه اصلی مارکت پلیس (The Marketplace) بازی ماینکرفت

بزرگترین تفاوت بین پورت‌های نسخه بدراک مانند Pocket Edition و Java Edition در بخش مارکت پلیس (Marketplace) است. مارکت پلیس ماینکرفت یک فروشگاه رسمی است که طرفداران بازی می‌توانند محتوای درون بازی را برای خرید آپلود کنند. این فروشگاه به بازیکنان مادساز این امکان را می‌دهد تا مستقیماً از آثار خود کسب درآمد کنند. بازیکنان باید از ماین کوین (Minecoins) برای خرید در Marketplace استفاده کنند. علاوه بر این، استودیوی سازنده بازی یعنی موجانگ (Mojang) به تازگی یک سرویس اشتراک را در Marketplace Pass راه اندازی کرده است. این مورد یاد شده یک سرویس ماهانه است که بصورت چرخشی محتواهای ساخته شده توسط طرفداران را برای تست و تجربه کردن ارائه می‌دهد.

دنیایی عظیم را در ماینکرافت ببینید که ساخت آن ۹ سال طول کشیده!

رلمز پلاس (Realms Plus) ماینکرفت

رلمز پلاس (Realms Plus) دارای یک سرور و همچنین مجموعه‌ای از محتواهای ساخته شده توسط بازیکنان ماینکرفت است.

یکی دیگر از ویژگی‌های گیم پلی که بازیکنان نسه پوکت به دلیل بازی Bedrock بودن از آن برخوردار می‌شوند، رلمز پلاس (Realms Plus) ماینکرفت است. این نسخه کمی گران‌تر از اشتراک عادی Realms است. Realms یک برنامه میزبانی سرور رسمی است که هزینه آن ۳.۹۹ دلار در ماه برای سروری با آپتایم و پشتیبان گیری ۲۴/۷ است. رلمز پلاس در عوض ۷.۹۹ دلار در ماه هزینه دارد، اما همراه با Minecraft Marketplace Pass که قبلا ذکر شد نیز ارائه می‌شود. این به بازیکنان یک کاتالوگ اضافی از محتوای اضافی می‌دهد تا در یک قلمرو با دوستان خود بازی کنند که یکی دیگر از مزایای بزرگ است که شامل بازیکنان نسخه پوکت ماینکرفت می‌شود.

کراس پلی (Crossplay)

سرورهای ویژه ساده‌ترین راه برای تست کردن قابلیت کراس پلی (crossplay) ماینکرفت هستند.

آخرین ویژگی اصلی گیم پلی که علاقه مندان به نسخه جیبی به آن دسترسی دارند، قابلیت بازی کراس پلی است. این به سادگی به بازیکنان در سیستم‌های مختلف اجازه می‌دهد تا با هم بازی را تجربه کنند، یعنی افرادی با پلتفرم‌های مختلف می‌توانند بازی را با یکدیگر تجربه کنند. در واقع، این بدان معنی است که همه بازیکنان در نسخه بدراک، صرف نظر از پلتفرم یا کنسول، می‌توانند به همان سرورهای ویژه ماینکرفت یا رلمزهای خصوصی متصل شوند تا با هم به صورت چند نفره بازی را تجربه کنند.

۱۰ چیزی که همه بازیکنان ماینکرافت حداقل یک‌بار تجربه کرده‌اند

در کل این قابلیت به جامعه طرفداران بازی مخصوصا در نسخه بدراک اجازه می‌دهد تا با سیستم‌های مختلف بازی را به خوبی هر چه تمام‌تر تجربه کنند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

منبع: sportskeeda


بهترین بازی‌های تاریخ پلی استیشن که می‌تونید روی موبایل بازی کنید




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پس از تماشای فصل چهارم انیمه دیمن اسلیر کدام بخش‌های مانگا را باید بخوانیم؟

پس از آن که فصل چهارم انیمه دیمن اسلیر به پایان رسید، استودیو Ufotable اعلام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *