نرخ تورم آمریکا منتشر شد + واکنش صعودی قیمت بیت کوین

چند دقیقه قبل داده‌های تورمی آمریکا منتشر شد و به رشد قیمت بیت کوین تا سطح ۶۹٬۰۰۰ دلار کمک کرد.

خلاصه خبر

  • داده‌های مربوط به شاخص هزینه‌های مصرف شخصی منتشر شد.
  • این داده‌ها به رشد قیمت بیت کوین کمک کردند.

به گزارش بیت کوین سیستمی، بیت کوین در روزهای قبل در محدوده ۶۷٬۰۰۰ دلار تا ۶۸٬۰۰۰ دلار در نوسان بود اما به نظر می‌رسد به لطف داده‌های اقتصادی آمریکا رشد کرده است.

به عبارت دقیق‌تر شاخص هزینه‌های مصرف شخصی آمریکا (PCE) چند دقیقه قبل منتشر شد. بانک مرکزی این کشور همواره از شاخص مذکور برای بررسی تورم و نرخ بهره خود استفاده می‌کند و به همین خاطر انتشار آن اهمیت زیادی برای بازارهای مالی دارد. 

در این میان شاخص Core PCE که هزینه‌های مصرف شخصی بدون توجه به هزینه خوراک و انرژی را بررسی می‌کند، نسبت به یک سال گذشته به ۲.۸ درصد رسید. این شاخص طبق پیش‌بین تحلیلگران پیش رفته و نسبت به ماه قبل‌تر تغییری نکرده است. شاخص Core PCE ماهانه هم به ۰.۲ درصد رسید که کم‌تر از رکورد ۰.۳ درصدی پیش‌بینی و همچنین آمار ۰.۳ درصدی ماه قبل بود.

از طرف دیگر شاخص PCE سالانه در محدوده ۲.۷ درصد قرار گرفت و نسبت به پیش‌بینی‌ها یا آمار ماه قبل تغییر نکرد.  در این میان شاخص PCE ماهانه هم به ۰.۳ درصد رسید که مثل پیش‌بینی‌ها و آمار ماه قبل بود.

در هر صورت این داده‌ها نشان دادند که تورم آمریکا در شرایط چندان بدی قرار ندارد و احتمال کاهش نرخ بهره این کشور وجود دارد. به نظر می‌رسد همین مسئله به تقویت احساسات صعودی معامله‌گران و رشد قیمت بیت کوین کمک کرده است. همان طور در تصویر زیر مشخص است، بعد از انتشار این خبر قیمت بیت ‌کوین تا محدوده ۶۹٬۰۰۰ دلار افزایش یافت و هنوز در نزدیکی این محدوده در نوسان است.

نمودار ۳۰ دقیقه‌ای قیمت بیت کوین

نوشته نرخ تورم آمریکا منتشر شد + واکنش صعودی قیمت بیت کوین اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کارت های کمبو امروز 12 تیر همستر

 شما در ایردراپ همستر کمبات، شانس این را دارید که هر روز معمای ۳ کارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *