نخستین اولترابوک اچ‌پی با طراحی جذاب و پردازنده هوش مصنوعی AMD از راه رسید

HP سه محصول جذاب از سری Omni شامل لپ‌تاپ OmniBook Ultra مجهز به پردازنده‌ی هوش مصنوعی AMD و دو کامپیوتر All-in-One به نام‌های OmniStudio X 27 و OmniStudio X 31.5 را معرفی کرد.

HP

OmniBook Ultra لپ‌تاپی ۱۴ اینچی با قدرت پردازش هوش مصنوعی ۵۵ تاپس است که از پردازنده AMD مدل Ryzen AI 300 مبتنی‌بر معماری Zen 5 با گرافیک داخلی رادئون ۸۰۰ استفاده می‌کند. لپ‌تاپ جدید اچ‌پی یکی از اولین کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس است که با پردازنده‌ی غیر آرم تغذیه می‌شود.

HP

دو مدل آل این وان اچ پی سری OmniStudio به پردازنده‌ی Core Ultra 7 اینتل و گرافیک انویدیا مدل GeForce RTX 4050 و ۶ گیگابایت رم GDDR6 مجهز شده‌اند. OmniStudio X 31.5 دارای صفحه‌نمایش 4K است و به‌گفته‌ی اچ‌پی، اولین آل این وان با گواهی IMAX Enhanced برای تضمین کیفیت تجربه‌ی فراگیر دیداری و شنیداری محسوب می‌شود.

HP

ویژگی‌های متعددی به‌طور اختصاصی در اولترابوک جدید اچ‌پی وجود دارند که از قابلیت هوش مصنوعی محلی آن بهره می‌برند؛ از‌جمله دوربین ۹ مگاپیکسلی که از افکت‌های ویندوز استودیو و برنامه‌ی Poly Camera Pro استفاده می‌کند. علاوه‌بر‌این، برخی ابزارهای AI در نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ به‌لطف قدرت NPU در لپ‌تاپ اولترابوک به‌خوبی اجرا می‌شوند.

HP

اچ‌پی ادعا می‌کند که لپ‌تاپ جدید OmniBook Ultra تا ۲۱ ساعت عمر باطری دارد؛ اما برای مقایسه‌ی صحیح این لپ‌تاپ با رقبایی که پردازنده اینتل و کوالکام تغذیه می‌کنند، آزمایش‌های واقعی مورد‌نیاز است.

کامپیوترهای کوپایلت‌ پلاس نیاز به ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خاصی دارند که الزامات هوش مصنوعی مایکروسافت را برآورده کند. اچ‌پی قول داده است که اولترابوک جدید با دریافت به‌روزرسانی‌هایی به کامپیوتر کوپایلت‌ پلاس تبدیل شود. در این صورت، OmniBook Ultra یکی از اولین مدل‌های Copilot+ PC خواهد بود که مبتنی‌بر آرم نیست.

پیشوند Omni به بسیاری از مدل‌های لپ‌‌ تاپ‌ اچ‌ پی ملحق شده است. دلیل این ری‌برند آن است که حدود دو ماه پیش، اچ‌پی پس از ارتقای محصولات خود، با خانواده‌های  Spectre و Envy و Pavilion خداحافظی کرد. اکنون لپ‌تاپ‌های مصرفی این شرکت با برند Omni و لپ‌تاپ‌های تجاری آن با عنوان Elite مشخص می‌شوند.

اچ‌پی با معرفی OmniBook X 14 و EliteBook Ultra G1q، نام‌گذاری جدید کامپیوترهای خود را آغاز کرد. این دستگاه‌ها متمرکز بر هوش مصنوعی هستند و از تراشه‌های اسنپدراگون ایکس استفاده می‌کنند. در‌حال‌حاضر، EliteBook Ultra G1q یکی از بهترین کامپیوترهای کوپایلت‌ پلاس برای کاربران تجاری است.

قیمت لپ‌ تاپ اولترابوک اچ‌پی از ۱٬۴۵۰ دلار در کانفیگ پایه آغاز و در ماه آگوست (مرداد و شهریور) عرضه می‌شود. انتظار می‌رود که قیمت آل این وان های OmniStudio X 27 و OmniStudio X 31.5 در کانفیگ پایه ۱٬۱۵۰ دلار باشد و در زمان مشابهی در‌دسترس قرار بگیرند.


منبع: https://www.zoomit.ir/laptop/424047-hp-omnibook-ultra-amd-ryzen-ai-300-processor/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تاشدنی سه‌تکه هواوی نیامده رقیب‌دار شد؛ شیائومی روی گوشی مشابهی کار می‌کند

گوشی‌های تاشدنی سه‌تکه (Tri-foldable) در سال‌های آینده احتمالاً به ترند بعدی صنعت گوشی‌های هوشمند تبدیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد