نخبگان شاهد و ایثارگر :شور حضور مردم در انتخابات این وظیفه ملی را به حماسه مبدل می سازد

به گزارش ایرنا از اداره کل اداره کل نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران ، نخبگان شاهد روز چهارشنبه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در پیامی آورده اند : اینک در آستانه یک انتخاب بزرگی در چهاردهمین بزنگاه تاریخی ایران عزیز هستیم .

در این پیام افزوده شده است : باید انتخاب در مسیری سپید که با سرخی واژه شهادت و سبزی سیادت رنگین شده باشد.

بی شک در کنار شعور انتخاب اصلح و حرکت در مسیر عدالت علوی و توسعه پایدار کشورمان ، شور حضور مردم این وظیفه ملی را به حماسه مبدل می سازد.

انتخاب در کمال بصیرت عیار ملت است و حضورشان وجاهت بخشی بر جمهوریت نظام، از این رو بعنوان یک مسلمان ، یک شهروند ایرانی و فرزندان شهید، از همه می خواهیم تا با مشارکت باشکوه در روز جمعه با توکل بر خدا و چهارده معصوم ،سرنوشت کشور را با انتخاب رئیس جمهور چهاردهم، مقدر سازند.

در پای تو کی ارزشی دارد این جان ما /پاینده باد خاک ایران ما/نخبگان شاهد و ایثارگر

با اعلام نتایج رسمی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، طبق قانون، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رای گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، فرآیند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران به دلیل شهادت آیت الله رییسی، رئیس‌جمهور در یک سانحه هوایی، پیش از اتمام دوره چهارساله، زود هنگام برگزار شد.

پس از تأیید صلاحیت ۶ تن از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان، در تاریخ بیستم خردادماه، رقابت بین مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف به عنوان نامزدهای واجد شرایط چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، آغاز شد و پس از انصراف قاضی زاده هاشمی و زاکانی از صحنه رقابت، انتخابات میان چهار نامزد باقی مانده در هشتم تیر ماه برگزار شد.

با اعلام نتایج رسمی انتخابات تا پیش از ظهر امروز -شنبه ۹ تیرماه- انتخابات به دور دوم کشیده شد که این مساله در قانون اساسی هم دیده شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رای گرفته می‌شود. در دور دوم، تنها دو نفر از نامزدها ( آقایان پزشکیان و جلیلی ) که در دور نخست آرای بیشتری داشته‌اند شرکت می‌کنند.

انتخابات مرحله دوم در تاریخ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ همزمان در سراسر کشور نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور برگزار می‌شود.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

گرامیداشت سالگرد حماسه ۱۵ خرداد بسیار پر اهمیت است

ورامین- امام جمعه موقت ورامین گفت: گرامیداشت سالگرد حماسه ۱۵ خرداد بسیار پر اهمیت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *