نحوه پشتیبان گیری از دنیاهای ماینکرفت قبل از بروز رسانی ۱.۲۱

بروزرسانی ۱.۲۱ ماینکرفت (Minecraft) تحت عنوان Tricky Trials دیگر به زمان عرضه‌اش چیزی نمانده و قرار است به طور رسمی در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۴ خرداد) منتشر شود؛ در حالی که تعداد زیادی از بازیکنان دنیای جدیدی را برای دسترسی سریع به ویژگی‌های جدید آغاز می‌کنند که یکی از جذابیت‌های اصلی بازی است. با این حال، پشتیبان گیری از جهان‌های ساخته شده مهم است، زیرا ممکن است هنگام بروز رسانی خراب شده یا حذف شوند.

جزئیات زیر به فرآیند نحوه پشتیبان‌گیری دستی از هر تعداد دنیا و ذخیره‌های نسخه جاوا ماینکرفت خواهد پرداخت و این به شما امکان می‌دهد تا مطمئن شوید که جهان بازی با موفقیت بروزرسانی می‌شود، بدون این که خطر بزرگی در طول این فرآیند پیش بیاید. پس در ادامه با مجله بازار همراه باشید تا نحوه پشتیبان‌گیری از جهان‌های نسخه جاوا قبل از آپدیت ۱.۲۱ ماینکرفت را یاد بگیرید.

۱) بازی ماینکرفت را اجرا کنید

صفحه منوی بازی ماینکرفت در نسخه جاوا

اولین کاری که برای پشتیبان‌گیری از ذخیره‌های خود در نسخه جاوا باید انجام دهید، اجرای بازی است. لانچر رسمی یا یکی از بهترین لانچرهای جایگزین ماینکرفت را باز کنید. در ادامه مطمئن شوید که نسخه جاوا انتخاب شده است و سپس دکمه Play را بزنید. با این کار آخرین نسخه کامل عنوان سندباکس موجانگ اجرا می‌شود.

۲) از لیست رسورس پک برای دسترسی به فایل‌های بازی ماینکرفت استفاده کنید

محل دکمه Open Pack Folder در بازی ماینکرفت

مرحله بعدی استفاده از منوهای تنظیمات درون بازی برای دسترسی به فایل‌های مورد نیاز است. ساده‌ترین راه برای انجام این کار، زدن دکمه Options در منوی اصلی است. از اینجا دکمه Resource Packs را بزنید تا لیست رسورس پک‌های ماینکرفت نصب شده تا اینجای کار را ببینید. همچنین یک دکمه اضافی در این منو با عنوان Open Pack Folder وجود دارد که با کلیک روی آن، پوشه رسورس پک بازی باز می‌شود. این همان دکمه‌ای است که باید برای دسترسی سریع به فایل‌های ذخیره شده فشار دهید.

۳) از بازی خارج شوید

حتما از بازی ماینکرفت خارج شوید تا مشکلی ایجاد نشود.

اگر بتوان از آن جلوگیری کرد، بهتر است به هیچ وجه سعی نکنید یکی از دنیاهای بازی ماینکرفت خراب را بازیابی کنید. پس همین الان که فایل‌هایش باز می‌شود، بازی را ببندید. قاطی کردن فایل‌ها در حین اجرای بازی فقط می‌تواند مشکلات بیشتری را ایجاد کند.

۴) به پوشه saves بروید

دسترسی به پوشه رسورس پک‌های (resource pack) ماینکرفت ساده‌ترین کار است.

از نویقیشن بار (navigation bar) در بالای File Explorer برای بازگشت به پوشه .minecraft استفاده کنید و در پوشه اصلی است که پوشه saves را می‌توان در آن پیدا کرد. روی آن کلیک کنید تا لیست دنیاهایی را که ایجاد کرده‌اید را ببینید. این جا همچنین جایی است که می‌توانید مادها و شیدرهای ماینکرفت را نصب کنید.

دنیایی عظیم را در ماینکرافت ببینید که ساخت آن ۹ سال طول کشیده!

۵) جهان‌های مورد نظر را پیدا کرده و آن‌ها را کپی کنید

نمونه‌ای از جایی که می‌توان جهان‌های بازی ماینکرفت را پیدا کرد.

اکنون که به لیست دنیاهای موجود در بازی خود رسیده‌اید، آن را بررسی کرده و تمام آن‌هایی را که می‌خواهید از آن‌ها بک آپ بگیرید، انتخاب کنید. پس از انتخاب تمام دنیاهایی که نیاز به پشتیبان گیری دارند، آن‌ها را در کلیپ بورد پی سی خود کپی کنید.

۶) به محل مورد نظر پشتیبان گیری رفته و فایل‌ها را در آن پیست کنید

از دنیاهای ماینکرفت در دسکتاپ نسخه پشتیبان تهیه شده است.

وقتی فایل دنیاهای موردنظر کپی شده‌اند، به هر کجای رایانه‌تان می‌خواهید از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید، بروید. یکی از بهترین مکان‌ها برای قرار دادن آن‌ها برای امن نگه داشتن آن‌ها، دسکتاپ پی سی شما است، فقط به این دلیل که بعداً پیدا کردن آن‌ها آسان خواهد بود.

۷) در بازی دوبار چک کنید

مطمئن شوید که دنیاهای بازی را پس از تهیه نسخه پشتیبان لود کرده و تست کنید.

اکنون که کار پشتیبان‌گیری از جهان‌های خود را به پایان رساندید، بازی را مجدداً اجرا کرده و آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که جهان‌های بک آپ گرفته شده هنوز آنجا هستند و می‌توانند در بازی لود شوند. همه چیز باید درست کار کند، با این فرض که فایل‌ها را کپی کرده و تصادفاً کات پیست نکرده‌اید. بنابراین همیشه بهترین کار این است که فقط در صورتی که مشکلی پیش آمده، آن را تست کنید. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

۱۰ چیزی که همه بازیکنان ماینکرافت حداقل یک‌بار تجربه کرده‌اند

منبع: sportskeeda


ده‌تا از بهترین بازی‌هایی که هیچ وقت منتشر نشدند




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پس از تماشای فصل چهارم انیمه دیمن اسلیر کدام بخش‌های مانگا را باید بخوانیم؟

پس از آن که فصل چهارم انیمه دیمن اسلیر به پایان رسید، استودیو Ufotable اعلام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *