نحوه قیمت گذاری خودرو کارکرده

اگر از نحوه قیمت گذاری خودرو کارکرده اطلاع داشته باشید؛ قطعا دیگر دلالان بازار خودرو نمی‌توانند از ناآگاهی شما سود ببرند. در واقع هر زمان که افراد برای خرید خودرو و فروش خودرو اقدام میکنند؛ به دلیل بی‌اطلاعی از وضعیت بازار خودرو این کار را به واسطه‌گران می‌سپارند. اما هر زمان که فرد سومی را در معامله خود وارد کنید؛ مطمئنا ضرر اصلی متوجه شما خواهد شد.

البته برخی از افراد هم تمایل دارند که خرید و فروش خودرو آن‌ها حتما در یک مجموعه مطمئن انجام شود که این مورد خود جای بحث دارد. با وجود مجموعه اتولایف، خرید و فروش خودرو بدون واسطه امکان پذیر شده است و کارشناسان مجموعه در ادامه با آموزش نحوه قیمت گذاری خودرو کارکرده اطلاعات کاملی در اختیار شما خواهند گذاشت.

نحوه قیمت گذاری خودرو کارکرده در تهران

قیمت گذاری خودرو کارکرده در شهر تهران با سایر استان‌ها و شهرستان‌ها تفاوتی ندارد. در واقع هنگام قیمت گذاری خودرو باید به چند ملاک اصلی توجه کرد که عدم وجود هر یک از آن‌ها مطمئنا دردسرساز خواهد بود. همچنین باید توجه داشته باشید که اغلب اوقات امکان قیمت گذاری خودروهای کارکرده صرفا با بررسی کارشناس امکان پذیر خواهد بود.

البته از آن جایی که برخی از افراد تمایل به قیمت گذاری مستقل و بدون نظر کارشناس دارند؛ می‌توان با رعایت برخی از نکات قیمت بسیار دقیقی بر روی خودرو گذاشت. از طرف دیگر، گاهی اوقات برای بررسی وضعیت بازار و قیمت گذاری بر روی خودرو، باید حتما به دلیل وجود برخی از ایرادات نرخ پایین‌تری را در نظر گرفت. در ادامه با بررسی همین موارد، شرایط قیمت گذاری خودروهای کارکرده را عنوان خواهیم کرد.

شرایط مهم قیمت گذاری خودرو کارکرده

قیمت گذاری خودرو همواره تحت شرایط خاصی صورت میگیرد تا قیمت نهایی هم به واقعیت نزدیک باشد. همچنین گاهی اوقات هم برای قیمت گذاری دقیق خودرو کارکرده، باید حتما به برخی از موارد فرعی از جمله حوادث رانندگی و اجزای مصرفی خودرو توجه کرد.

در چنین شرایطی تا حدودی قیمت گذاری خودرو دشوار خواهد شد. با این حال اگر شما پیش از این نسبت به مواد تأثیر گذار بر روی قیمت خودرو توجه کرده باشید؛ حتما نتیجه قیمت گذاری دقیق خواهد بود. برای بررسی این موارد در ادامه با ما همراه باشید.

مدل خودرو و سال ساخت آن از جمله عوامل بسیار مهم برای تعیین قیمت آن است. در واقع زمانی که قصد قیمت گذاری بر روی یک خودرو را دارید؛ باید حتما توجه داشته باشید که این خودرو محصول تولید چه سالی است. همچنین از آنجایی که برخی از شرایط قیمت گذاری خودرو از جمله نوع آن برای تعیین قیمت اهمیت دارد؛ ممکن است با وجود یکسان بودن سال ساخت خودرو، قیمت آن به دلیل نوع خودرو متفاوت باشد. بنابراین باید حتما خودروهای مختلف را با توجه به مدل و سال ساخت آن قیمت گذاری کرد.

میزان کارکرد یا همان کیلومتر خودرو هم برای قیمت گذاری آن حائز اهمیت است. زمانی که قصد قیمت گذاری بر روی خودرو را دارید؛ باید حتما توجه داشته باشید که برخی از خودروها به دلیل دستکاری تعمیرکار یا صاحب خودرو کیلومتر کمتری از حالت واقعی تردد خودرو دارند. بنابراین بررسی این مورد باید حتما توسط کارشناس صورت بگیرد.

وضعیت فنی یا وضعیت موتور خودرو هم برای تعیین قیمت آن تعیین کننده است. در شرایطی که خودرو به اصلاح فنی سالمی نداشته باشد؛ آنگاه قیمت نهایی بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین باید یک تعمیرکار یا کارشناس فنی حتما وضعیت خودرو را به صورت کامل بررسی کند. همچنین توجه داشته باشید که مواردی همچون تعویض موتور یا قطعات داخلی هنگام تعیین قیمت مهم هستند.

بدنه خودرو و رنگ بدنه باید کاملا سالم باشد. در واقع تحت شرایطی که خودرو تمام رنگ، دور رنگ یا دارای رنگ خوردگی شود؛ قیمت آن تغییر پیدا خواهد کرد. بالاترین قیمت برای خودروهای بدون رنگ است. در واقع خودروی بی رنگ با قیمت بهتری خرید و فروش می‌شود و در مقایسه با سایر خودروهای رنگ کاری شده بدنه سالم‌تری هم دارد.

  • تصادفات رانندگی

تصادفات رانندگی نقش مهمی برای تعیین قیمت خودرو دارند. البته زمانی که قصد بررسی وضعیت خودرو را دارید؛ باید حتما توجه داشته باشید که در اثر تصادفات رانندگی ممکن است شاسی‌های خودرو آسیب جدی و قابل توجهی دیده باشند. بنابراین تصادفات رانندگی زمانی بر روی قیمت خودرو تأثیر گذار خواهند بود که شدت این تصادفات باعث آسیب دیدن جلوبندی خودرو، بدنه خودرو و موتور آن شده باشد.

  • کارشناسی خودرو

آخرین مرحله برای تعیین قیمت دقیق خودرو کارکرده هم بررسی وضعیت بدنه و موتور توسط کارشناس است. در واقع بهترین تصمیم این است که از همان ابتدا یک کارشناس خودرو شما را بررسی کرده باشد. زمانی که کارشناس وضعیت خودرو را با دقت بررسی می‌کند؛ قیمت رسمی را در برگ سبز کارشناسی درج خواهد کرد.

خرید بدون واسطه خودرو کارکرده از اتولایف

اگر قصد خرید خودرو کارکرده با قیمت مناسب یا فروش خودرو کارکرده با قیمت بالاتر بدون هیچگونه واسطه‌ای را دارید؛ مجموعه اتولایف مطمئنا بهترین انتخاب شما خواهد بود. در مجموعه اتولایف شرایط مناسبی برای عرضه خودروهای کارکرده فراهم شده است و خرید و فروش خودرو بدون هیچگونه واسطه‌ای صورت میگیرد. همچنین باید توجه کرد که برخی از کارشناسان مجموعه اتولایف هم در فرآیند خرید و فروش ماشین پول لازم به شما کمک خواهند کرد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

خدمات ویزای 50 کشور برای اولین بار آنلاین شد!

ارسال شده توسط: سعید راد 06 مرداد 1403 ساعت 12:48 امکان دریافت تمامی خدمات ویزا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد