نحوه خرید رمز ارز تتر به صورت قدم به قدم

تتر یک نوع ارز دیجیتالی بوده که یادگیری معامله و خرید با آن، برای هر فردی که به ترید مشغول است، الزامی خواهد بود. در این مطلب، به آموزش نحوه خرید رمز ارز تتر پرداخته‌ایم. ابتدا شما را با این شکل ارز دیجیتال آشنا کرده و سپس روش‌های مختلف و امن برای خرید تتر را بیان می‌کنیم.

تتر چیست؟

تتر یا USDT یک نوع رمز ارز یا ارز دیجیتال است. این رمز ارز، ‌قیمت ثابت یا استیبل کوین stable coin شناخته می‌شود. پشتوانه‌ی آن دلار آمریکا بوده و قیمت آن همیشه برابر با یک دلار برآورد می‌شود. در بازارهای ارز دیجیتال، معامله‌ی تتر از همه بیش‌تر انجام می‌شود. به‌عبارت دیگر، بالاترین میزان خرید و فروش روزانه، رمز ارز تتر خواهد بود.

مرجع کامل و جامع آموزش ارزهای دیجیتال + اعطای گواهینامه معتبر

 

در ادامه مراحل و نحوه خرید رمز ارز تتر را شرح خواهیم داد.

برای خرید تتر به چه چیزهایی نیاز داریم؟

در قدم اول، برای این‌که با نحوه خرید رمز ارز تتر آشنا شوید، می‌بایست تجهیزات و مواد لازم کار را تهیه کنید. شما به یک گوشی هوشمند یا کامپیوتر، اینترنت (دستگاه باید به اینترنت متصل باشد)، تصویری از خودتان (که روی دستگاه وجود داشته باشد)، کارت بانکی و رمز خرید اینترنتی نیاز دارید. در ادامه‌ی مراحل، کاربرد هر یک از این تجهیزات را بهتر متوجه خواهید شد.

از کدام صرافی تتر بخریم؟

می‌دانید که معاملات ارز دیجیتال از طریق بستر صرافی انجام خواهد شد. صرافی‌ها واسط‌هایی هستند که شما می‌توانید از طریق آن به خرید بیت کوین، تتر و یا هر ارز دیگری بپردازید. نکته‌ی مهم این‌جاست که صرافی‌های زیادی در سراسر دنیا فعالیت می‌کنند. این موضوع کمی انتخاب صرافی مناسب را دشوار می‌کند. کدام صرافی بهتر خواهد بود؟

در گام اول، شما می‌بایست ادعای کاذب را شناسایی کنید. بازار تبلیغات، ممکن است ناشی از هیجانات، دچار شعارهای دروغین نیز باشد. این شما هستید که باید ادعای کاذب را شناسایی کنید. شما باید روند فعالیت یک صرافی را از روی مشتریان آن شناسایی کنید. در ادامه برخی از گزینه‌هایی که می‌تواند در انتخاب بهترین صرافی کمک‌کننده باشد را فهرست کرده‌ایم.

  • معتبر باشد.
  • امنیت بالایی داشته باشد.
  • سرعت پاسخگویی تیم پشتیبانی آن بالا باشد.
  • دریافت کارمزدها شفاف و منصفانه باشد.
  • حجم معاملات مطلوب را پوشش‌دهی کند.
  • قیمت دارایی‌ها معقول باشد.
  • دارایی مورد نظر (که در این مطلب تتر است) را داشته باشد.
  • رابط کاربری ایده‌آلی را ارائه دهد.
  • تسویه حساب‌ها به‌موقع باشند.
  • نکته: اگر در ایران زندگی می‌کنید، باید توجه داشته باشید که به‌دلیل تحریم‌ها، بسیاری از صرافی‌ها خدمات خود را برای کاربران ایرانی محدود کرده‌اند. پس توصیه می‌شود که با آگاهی کامل صرافی مناسب را انتخاب کرده و یا از صرافی‌های معتبر داخلی استفاده کنید.

* نکته ۲: صرافی‌های بایننس، نوبیتکس، والکس و غیره از بهترین سایت خرید تتر در ایران به‌حساب می‌آیند.

پیشنهاد مطالعه:  آیا همستر کامبت کلاهبرداری است یا نه؟ هر آنچه که باید بدانیم

نحوه خرید تتر از صرافی ایرانی

تا این‌جا، باید تجهیزات لازم و صرافی مورد نظر خود را برای معامله آماده و انتخاب کرده باشید. در این مرحله، شما می‌بایست برای خرید تتر در صرافی مورد نظر، ثبت نام کنید. روند ثبت نام در بیش‌تر صرافی‌ها یکسان است. شما می‌بایست یک ثبت نام عادی را در سایت یا اپلیکیشن آن صرافی انجام دهید.

بعد از مرحله‌ی ثبت نام نیز نوبت به احراز هویت می‌رسد که به‌منظور جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری اعمال می‌شود. بعد از بارگذاری مدارک لازم، باید منتظر بمانید تا احراز هویت شما تأیید شده و امکان دسترسی به پنل کاربری در صرافی را داشته باشید.

  • نکته: در صورتی که از اپلیکیشن صرافی استفاده می‌کنید، حتماً آن را از بازارهای معتبر تهیه کنید.

آموزش ثبت نام در نوبیتکس به عنوان پیش نیاز نحوه خرید رمز ارز تتر

نوبیتکس، یکی از برترین صرافی‌های آنلاین برای معاملات ارز دیجیتال است. این صرافی ایرانی، کاملاً تحت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران بوده و گزینه‌ی مناسبی برای کاربرانی که در داخل کشور به ترید می‌پردازند، محسوب می‌شود. در این بخش، قصد داریم تا گام به گام آن‌چه که برای ثبت نام در نوبیتکس نیاز است را بیان کنیم.

معامله‌گری ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین

 

شما با این دستورالعمل، می‌توانید اکانت مخصوص به خودتان را در این صرافی معتبر بسازید.

  • اگر از کامپیوتر استفاده می‌کنید، به مرورگر خود رفته و در موتور جست‌وجو، عبارت «صرافی نوبیتکس» را وارد کنید. شما می‌توانید به‌طور مستقیم، آدرس نوبیتکس (nobitex.ir) را در مرورگر خود وارد نمایید.
  • در سایت نوبیتکس، شما به اطلاعات زیادی دسترسی خواهید داشت. توصیه می‌کنیم از سر فرصت، گشتی در این وب سایت زده و مطالب ارزشمند آن را بخوانید. برای ثبت نام، از نوار بالای صفحه و قسمت چپ، گزینه‌ی «ثبت نام» را انتخاب کنید.

* نکته: شما می‌توانید اپلیکیشن نوبیتکس متناسب با سیستم عامل تلفن همراه خود را نیز دریافت کرده و از طریق آن، عمل ثبت نام را انجام دهید. در هر صورت، مراحل یکسان خواهد بود.

  • در صفحه‌ی باز شده، شما یک فرم می‌بینید که اطلاعاتی مانند شماره موبایل، رمز عبور و کپچای امنیتی را از شما می‌گیرد. در صورتی که قبلاً شخصی به شما نوبیتکس را معرفی کرده باشد، می‌توانید کد دعوت را نیز در این فرم وارد کنید.
  • نکته: شما باید رمز عبور خود را در یک محل امن، یادداشت و نگهداری کنید. بهتر است رمزعبورهای طولانی‌تر و پیچیده‌ای را برای این منظور انتخاب نمایید.
  • روی گزینه‌ی ثبت نام کلیک کرده تا عملیات انجام شود.
  • اکنون شما به پنل سایت دسترسی خواهید داشت. از نوار دوم در بالای صفحه و قسمت سمت چپ، روی گزینه‌ی «شروع فرآیند احراز هویت» کلیک کنید.
  • در این بخش باید مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید تا هویت شما تأیید شود. مشاهده می‌کنید که ۵ مرحله تا تأیید هویت وجود دارد. شما باید شماره‌ی تلفن همراه، کارت شناسایی، اطلاعات بانکی، آدرس و شماره تلفن معتبر را وارد کرده تا به مرحله‌ی پایانی هدایت شوید.
  • نکته: در مرحله‌ی اول برای احراز هویت، شماره تلفن همراه از شما خواسته می‌شود. سپس کدی به شماره همراه شما ارسال خواهد شد. با ورود این کد، سیستم شناسایی می‌کند که تلفن همراه متعلق به فرد شماست.
  • نکته ۲: برای احراز هویت در بخش اطلاعات شناسایی، شما باید شماره کد ملی، تصویر کارت ملی، نام و نام خانوادگی، ‌جنسیت و تاریخ تولد را وارد کنید. اتباع خارجی مراحل جداگانه‌ای را پیش رو دارند.
  • نکته ۳: در مرحله‌ی اطلاعات بانکی، شما باید یک شماره حساب و شماره شبا را وارد کنید.

اکنون ثبت نام شما در نوبیتکس به عنوان پیش نیاز نحوه خرید رمز ارز تتربه پایان رسیده است. بعد از تأیید هویت، شما می‌توانید از طریق این صرافی به خرید و معاملات ارز دیجیتال بپردازید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش تریدینگ ویو ارز دیجیتال به زبان ساده

نحوه خرید رمز ارز تتر

در این بخش قصد داریم تا به آموزش نحوه خرید خرید تتر در نوبیتکس بپردازیم. مجدد ذکر می‌کنیم که آموزش خرید و فروش تتر در نوبیتکس با دیگر صرافی‌ها کاملاً مشابه است. بنابراین شما از آموزش نحوه خرید تتر و انتقال به کیف پول نوبیتکس، برای یادگیری نحوه خرید تتر در تراست ولت و دیگر برنامه‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید.

گام اول: واریز وجه در نوبیتکس برای خرید رمز ارز تتر

شما باید در ابتدا مبلغی پول (برحسب تومان) را به حساب صرافی واریز کنید. حداقل مبلغ برای خرید تتر،‌ پنجاه هزار تومان است. واریز وجه از داشبورد صرافی و با وارد کردن مبلغ و آدرس ولت مقدورخواهد بود. در این بخش،‌ مراحل ضروری برای شارژ حساب نوبیتکس را بیان می‌کنیم.

آموزش ارز دیجیتال، بیت‌کوین، آلت‌کوین، NFTs، دیفای و متاورس

 

  • وارد حساب کاربری نوبیتکس (سایت یا اپلیکیشن) شوید.
  • از منوی سمت راست صفحه، گزینه‌ی «واریز ریالی» را انتخاب کنید.
  • به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که از شما اطلاعات کارت بانکی و مبلغ واریزی درخواست می‌شود. این کادرها را پر کرده و سپس روی گزینه‌ی «انتقال به درگاه پرداخت» کلیک کنید.
  • در سامانه‌ی درگاه پرداخت، ابتدا امنیت را کنترل کرده و سپس اطلاعات لازم برای واریز هزینه را وارد نمایید.

اکنون کار به اتمام رسیده است. شما مبلغ مشخص شده را به حساب نوبیتکس واریز کرده‌اید. بنابراین، می‌توانید به معاملات ارز دیجیتال و خرید تتر بپردازید.

گام دوم: خرید تتر در نوبیتکس

اکنون در آموزش نحوه خرید رمز ارز تتر زمان آن فرا رسیده تا به خرید تتر در نوبیتکس بپردازید. در ادامه، مراحل این کار را بیان می‌کنیم.

  • از منوی سمت راست پنل کاربری،‌ گزینه‌ی «بازارها» را انتخاب کنید.
  • در قسمت «اسپات» و در کادر جست‌وجو، عبارت USDT را وارد کنید. USDT نوع ارز دیجیتال تتر است.
  • اکنون با کلیک روی گزینه‌ی «تتر/ تومان» می‌توانید وارد معاملات تتر شوید. کافی است تا قیمت خرید و میزان سرمایه‌ی خود را تعیین کنید.

بعد از خرید تتر، شما می‌توانید تترهای خریداری شده را در کیف پول صرافی نوبیتکس نگهداری کنید. هم‌چنین این امکان وجود دارد تا تترها را به دیگر کیف پول‌ها انتقال دهید. در وارد کردن اطلاعات برای انتقال، نهایت دقت را به خرج دهید تا تترها از بین نروند.

پیشنهاد مطالعه: آموزش گرفتن ارز دیجیتال رایگان و معرفی راه‌های مختلف آن

با تریدهای خود چکار کنیم؟

ممکن است برایتان این سؤال مطرح شود که بعد از خریداری تترها، چه کارهایی را می‌توان انجام داد. در این بخش، به شما نشان می‌دهیم که تترها چه کاربردهایی دارند.

ذخیره‌ی تترها در کیف پول

ارزهای دیجیتال، روند روبه‌رشدی دارند. بنابراین ساده‌ترین کار این است که این ارزها را در محلی امن نگهداری کنید. وقتی زمان بگذرد، متوجه خواهید شد که قیمت معادل بالا رفته و سود خوبی را از این طریق کسب می‌کنید. البته باز هم تأکید می‌کنیم که فضایی امن، معتبر و مطمئن را برای نگهداری ارزهای خود در نظر بگیرید. بسیاری از معامله‌گران، تترها را در تراست ولت نگهداری می‌کنند.

ناگفته نماند که به دلیل قیمت ثابت بودن تتر، توصیه می‌شود تا دیگر انواع ارز دیجیتال (مانند بیت کوین و غیره) را نیز به تتر تبدیل کنید. به‌خصوص اگر قصد ترید و انجام فعالیت را برای یک برهه‌ی زمانی مشخص ندارید.

خرج تتر

یک روش دیگر، خرید کردن است. شما باید فروشندگانی که حاضر به دریافت تتر هستند را شناسایی کنید. از این طریق می‌توانید کالاهای مورد نیاز خود را با معامله‌ی تتر به‌دست آورید. افرادی که تا حدودی با ارزهای دیجیتال آشنا بوده و یا در این زمینه فعالیت دارند، احتمالاً با چنین معاملاتی موافق خواهند بود.

ارسال تتر

یک راه دیگر برای تترها، ارسال آن به دیگر افراد است. شما می‌توانید این ارسال را به قصد پاداش، دریافت کالا و خدمات و غیره انجام دهید.

ترید با تتر

اگر ارز دیجیتال تتر را تا حد قابل توجهی جمع‌آوری کرده باشید، می‌توانید به ترید کردن بپردازید. البته برای ترید در بازارهای معاملاتی، نیاز است تا با تحلیل‌های تکنیکال و نکات دیگر آشنا شوید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال با گوشی

استیک کردن با تتر

یکی دیگر از کارهایی که می‌توان با تتر انجام داد، استیک کردن آن است. در این روش، کاربران دارایی‌های خود را در یک شبکه‌ی بلاک‌چین، در مدت زمان مشخصی قفل خواهند کرد. بعد از گذشت زمان مقرر شده، سود حاصل شده به حساب شما و یا کیف پول معاملاتی، واریز خواهد شد.

جمع‌بندی

در این مطلب شما را با نحوه خرید رمز ارز تتر آشنا کردیم. همان‌طور که در این‌جا بیان شد، تتر یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که مزایای زیادی در معاملات آن دیده می‌شود. در این مطلب آموزش خرید تتر را برای صرافی نوبیتکس نشان دادیم. شما می‌توانید این مراحل را در هر صرافی معتبر دیگری نیز پیاده‌سازی کنید. آن‌چه مهم است اعتبار صرافی و امنیت آن خواهد بود.

آموزش بازار ارزهای دیجیتال

 

همان‌طور که ملاحظه کردید، با افتتاح حساب تتر قابل معامله است. شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خریداری شده را به دیگر انواع ارز و هم‌چنین پول نقد تبدیل کنید. در پایان مطلب نیز روش‌هایی را معرفی کردیم که به شما نشان می‌دهد که چه کارهایی را می‌توانید با تترهای کسب شده، انجام دهید. برحسب سلیقه و میزان دانش خود، کسب تتر برای شما دنیایی از سود را به ارمغان می‌آورد.

آموزش ارز دیجیتال در مکتب خونه

دنیای ترید، یک دنیای رو به رشد و هیجان‌انگیز برای کسب درآمد و سود به‌شمار می‌آید. برای ورود به این بازار، شما باید دانش کاملی در رابطه با ارزهای دیجیتال و نکات مهم تحلیل‌های آن داشته باشید. دوره‌های آموزشی مکتب خونه، شما را برای این موضوع به‌خوبی آماده می‌کند. دوره‌های آموزش ارز دیجیتال مکتب خونه کاملاً ساده و شفاف بوده و برای کلیه‌ی افراد قابل استفاده خواهد بود.

نوشته نحوه خرید رمز ارز تتر به صورت قدم به قدم اولین بار در مکتوب. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آموزش ثبت حسابداری ارزش افزوده

آموزش ثبت حسابداری ارزش افزوده از موضوعات بسیار مهم و حیاتی در حوزه حسابداری و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *