نات کوین (Notcoin) چیست؟ آشنایی با پرسروصداترین پروژه‌ی کریپتویی جدید

نات کوین (Notcoin) یکی از پر سر و صداترین پروژه‌های کریپتویی اخیر بوده که در غالب یک بازی تلگرامی Tap to Earn برای کسب درآمد عرضه شد. بعد از مدت زمان کوتاهی، تعداد این سبک بازی‌ها افزایش پیدا کرد و حالا افراد زیادی را شاهد هستیم که پیوسته و به سرعت روی صفحه نمایش گوشی خود ضربه می‌زنند تا بلکه بتوانند از این راه کسب درآمد کنند. اما نات کوین چیست؟ چطور می‌توان از این راه کسب درآمد کرد و آیا اصلا این پروژه آینده‌دار هست یا فقط وقت باارزش‌مان را هدر می‌دهد؟ در ادامه با دیجی‌کالا همراه باشید تا شما را با مفهوم این پروژه‌ی کریپتویی محبوب و البته مشکوک آشنا کنیم.


مقدمه


در سال ۲۰۱۸، توسعه‌دهندگان تلگرام تصمیم به ایجاد یک بلاکچین لایه ۱ اختصاصی با نام «Telegram Open Network» یا به اختصار TON گرفتند. پس از مدتی، توسعه و نگهداری این پروژه به بنیاد TON منتقل شد و در ماه‌های اخیر، یک تیم مرتبط با TON پروژه جدید و جالبی با نام «نات کوین» (Notcoin یا به اختصار NOT) را راه‌اندازی کرد.

نات کوین یک نوع بازی کریپتویی از نوع «Play-To-Earn» یا به اختصار P2E است که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق بازی‌کردن (ضربه زدن روی صفحه گوشی) درآمد کسب کنند. این پروژه از ابتدای معرفی خود، توجه زیادی از کاربران را به خود جلب کرده و تاکنون خبرهای مختلفی درباره آینده آن مطرح شده است.

در این مطلب، قصد داریم به بررسی پروژه ارز دیجیتال نات کوین یا NOT و نحوه عملکرد آن بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال یک منبع جامع برای آشنایی با Notcoin و نحوه کار آن هستید، با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.


نات کوین (Notcoin) چیست و چه تیمی پشت توسعه‌ی آن بوده است؟


نات کوین یا Notcoin (با نام اختصاری NOT)، یک پروژه متعلق به مجموعه Open Builders، و وابسته به بنیاد تون است، که اواسط نوامبر ۲۰۲۳ نسخه بتا یا اولیه‌ی آن توسط این مجموعه راه‌اندازی شد. این پروژه یک مینی اپلیکیشن یا یک نوع ربات تلگرامی بود که در ابتدا به کاربران اجازه می‌داد تا با ضربه زدن روی یک سکه در صفحه گوشی، ارز دیجیتالی به نام Notcoin یا NOT را استخراج (ماین) کنند.

در ابتدا، Notcoin به‌عنوان یک دارایی درون بازی در اختیار کاربران قرار می‌گرفت و امکان فروش مستقیم یا واریز و برداشت آن وجود نداشت. با این حال، توسعه‌دهندگان این بازی اخیراً توکن NOT را روی بلاکچین تون عرضه کرده‌اند و خرید و فروش ارز Notcoin از روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت در صرافی‌ها آغاز شده است.

با توجه به رشد قیمت ارزهای دیجیتال و علاقه به بازی‌های Play-To-Earn در سال‌های اخیر، Notcoin نیز به سرعت مورد توجه قرار گرفت و در ماه اول راه‌اندازی توانست نزدیک به ۵۰۰ هزار کاربر جذب کند. نسخه اولیه این پروژه در مجموع به بیش از ۶۵۰ هزار کاربر رسید. نسخه رسمی Notcoin در اولین روز از سال ۲۰۲۴ معرفی و عرضه شد و طبق آخرین آماری که توسط تیم Notcoin اعلام شده، در حال حاضر بیش از ۳۳ میلیون بازیکن دارد و به‌طور متوسط، روزانه بیش از ۶ میلیون نفر در این بازی فعال هستند.

نات کوین (NOT) توسط مجموعه Open Builders راه‌اندازی شده است. این تیم از ۱۰ اعضا تشکیل شده و ساشا پلاتوینوف (Sasha Plotvinov) به عنوان مدیریت آن مسئولیت را بر عهده دارد.

تیم توسعه این بازی ادعا می‌کند که ۱۰۰٪ ماینینگ Notcoin به‌طور شفاف توسط کاربران انجام شده است و این پروژه هیچ مالک یا سرمایه‌گذار اختصاصی ندارد. با این حال، بسیاری از کاربران همچنان درباره این پروژه شک و تردید دارند، این در حالی است که نات کوین توانسته یکی از بزرگ‌ترین و شاید حتی بتوان گفت بزرگ‌ترین بازی Web3 تاریخ لقب بگیرد.


چرا Notcoin تا این اندازه محبوب است؟


Notcoin یکی از پروژه‌های جدید و نوظهور در دنیای ارزهای دیجیتال است که توانسته توجه بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه را به خود جلب کند. در گذشته، بازار ارزهای دیجیتال به طور ناگهانی رشد چشمگیری را تجربه کرد و بسیاری از افراد حسرت خوردند که چرا در آن زمان در این بازار شرکت نکردند و از سودهای بالقوه آن بهره نبردند.

این بار، با ورود Notcoin به بازار، افراد بسیاری تصمیم گرفتند که این فرصت را از دست ندهند و از همان ابتدا در این پروژه شرکت کنند تا در صورت رشد بازار، از سود آن بهره‌مند شوند و دچار حسرت و پشیمانی نشوند. همین انگیزه باعث شده که تعداد زیادی از مردم به نات کوین پیوسته و امیدوار باشند که این پروژه بتواند موفقیت‌های چشمگیری را رقم بزند و آنان را هم به سودهای قابل توجهی برساند.


آیا در حال حاضر امکان خرید و فروش نات کوین وجود دارد؟


Notcoin اکنون به عنوان یک ارز دیجیتال بر بستر شبکه تون در دسترس است و می‌توان آن را در صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و فروش کرد. توکن نات کوین از تاریخ ۱۶ مه (۲۷ اردیبهشت) در صرافی‌های ارز دیجیتال لیست شده و معاملات آن آغاز شده است. یکی از دلایل اصلی محبوبیت بالای این پروژه و همچنین پروژه‌های بعد از آن هم همین است؛ اینکه این بازی در صرافی‌ها لیست و توکن آن ارزش‌گذاری شده است.


آموزش فروش Notcoin؛ چه کیف پولی را انتخاب کنیم؟


فروش نات کوین فرآیند پیچیده‌ای نیست و فقط چند مرحله دارد.

  • ابتدا نیاز به نصب کیف پول تون کوین تون کیپر دارید. توصیه می‌شود هرگز از wallet تلگرام استفاده نکنید زیرا این کیف پول امانی است و به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهد و سابقه مسدود کردن واریزی‌ها را هم دارد.
  • در مرحله دوم، باید تون کوین بخرید تا بتوانید کارمزد تراکنش‌ها را پرداخت کنید. قیمت آن تنها ۲ دلار است و می‌توانید از صرافی‌های مختلف تون کوین بخرید و این مبلغ را پرداخت کنید.
  • در مرحله سوم، باید ربات Notcoinرا به کیف پول تون کیپر وصل کنید تا بتوانید برداشت کنید. پس از نصب و ساخت کیف پول، عبارت بازیابی را روی کاغذ یادداشت کنید.
  • سپس وارد ربات نات کوین در تلگرام شوید و در صفحه اصلی گزینه‌ای را که به نام Claim برای دریافت توکن‌های NOT استخراج‌شده قرار داده شده است را کلیک کنید.
  • حالا از شما خواسته می‌شود کیف پول خود را به ربات وصل کنید. برای این کار روی Connect wallet بزنید و کیف پول تون کیپر را انتخاب کنید.
  • سپس وارد اپلیکیشن تون کیپر شوید و مجوز اتصال ربات به آدرس خود را تأیید کنید. در اپلیکیشن تون کیپر روی Connect wallet بزنید و رمز کیف پول خود را وارد کنید.
  • حالا به‌صورت خودکار به ربات بازمی‌گردید و می‌توانید با زدن روی آیکون فلش، نات کوین‌ها را به کیف پول تون کیپر منتقل کنید. این گزینه به شما امکان واریز نات کوین به کیف پول‌های غیرامانی مثل تون کیپر را می‌دهد که کنترل کامل آن در اختیار خودتان است.
  • بعد از انتقال نات کوین به تون کیپر، می‌توانید آن را به کیف پول Notcoin خود در صرافی مورد نظر منتقل کرده و در صورت تمایل برای فروش بگذارید.
  • اگر هم در گذشته ووچرهای نات کوین را خریداری کرده‌اید، حالا می‌تواند در خود ربات مطابق تصویر بالا آن را به نات کوین تبدیل کنید.

آموزش خرید نات کوین؛ قیمت نات کوین چند است؟


هر واحد Notcoin در حال حاضر به ارزش ۰.۰۰۹۶ دلار یعنی ۵۶۶ تومان خرید و فروش می‌شود. این نرخ البته مرتبا در حال تغییر است و برای مشاهده لحظه‌ای آن باید به صرافی‌های آنلاین مراجعه کنید. خرید این ارز هیچ مسیر خاصی ندارد و فقط کافی است از صرافی مورد نظر، اقدام به خرید آن کنید.


آیا همچنان می‌توان Notcoin استخراج کرد؟


خیر. در تاریخ ۱ آوریل (۱۳ فروردین ۱۴۰۳) فرایند استخراج نات کوین به پایان رسید. این یعنی کاربران دیگر امکان این را ندارند که از طریق ربات تلگرامی و ضربه زدن روی سکه، نات کوین استخراج کنند. حالا این ارز دیجیتال مثل هر ارز دیگری قابل خرید و فروش است. البته طبق گفته توسعه‌دهندگان این بازی، قرار است استخراج نات کوین با مدلی متفاوت از قبل، با پیچیدگی بیشتر و پاداش کمتر ادامه پیدا کند.

این فرایند، استیکینگ Notcoin نام دارد و قرار است به جای Tap to Earn، حالت Explore & Earn به خود بگیرد. این نسخه از بازی سه سطح برنز، نقره‌ای، طلایی و یک سطح ویژه دارد که کاربران بسته به موجودی خود، به یکی از این چهار سطح منتقل می‌شوند. البته این برنامه فعلا در مرحله‌ی بتا قرار دارد و فعلا نمی‌توان به طور کامل از آن استفاده کرد.


نات کوین؛ سخن پایانی

نات کوین یکی از پروژه‌های موفقی بود که سکه‌های مجازی در آن بالاخره به پول تبدیل شد تا میلیون‌ها کاربر آن سر از پا نشناسند. البته که ارزش این ارز دیجیتال فعلا اصلا نزدیک به ارز‌های معروف هم نیست. اما خریداران یا دارندگان آن امیدوارند طی سال‌های آتی، نات کوین هم به سرنوشت بیت‌کوین دچار شده و ارزش آن به شکلی باورنکردنی رشد پیدا کند.

منبع: دیجی‌کالا مگ

نوشته نات کوین (Notcoin) چیست؟ آشنایی با پرسروصداترین پروژه‌ی کریپتویی جدید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

5 تفاوت کولر آبی با کولر سلولوزی که حق شماست بدانید!

زندگی در ایران باعث می‌شود تا حتما با کولر آبی آشنایی داشته باشید. با اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *