میازاکی به سختی Elden Ring‌ را تمام کرده است: بازی من افتضاح است

استودیو فرام‌سافتور با خلق آثاری مانند دارک سولز و الدن رینگ، چالش بزرگی برای علاقه‌مندان به ویدیوگیم ایجاد کرده است. بسته الحاقی Shadow of the Erdtree اما سخت‌ترین باس‌های ممکن را ارائه کرد که داد طرفداران این استودیو را هم درآورد. هیدتاکا میازاکی، خالق و کارگردان بازی در مصاحبه‌ای اعتراف کرده که او گیمر قهاری نیست و برای اینکه بتواند بازی‌هایش را به پایان برساند از تمام آیتم‌های موجود استفاده می‌کند.

فرام‌سافتور پس از انتقادات گسترده و افت امتیاز بازی Elden Ring در استیم، تصمیم گرفت تا تغییراتی ایجاد کند. آپدیت اخیر الدن رینگ باعث شد تا بازی‌کنان بتوانند سریع‌تر رشد کنند و بتوانند حداقل در نیمه‌ی اول بازی با دست بازتری با دشمنان بجنگند. اما اگر فکر می‌کنید که سازندگان این اثر می‌توانند آن را به‌راحتی تمام کنند، اشتباه می‌کنید. میازاکی شخصاً از تمام آنچه بازی در اختیارش می‌گذارد استفاده می‌کند و معتقد است که گیمر ماهری نیست.

هیدتاکا میازاکی در گفتگو با روزنامه گاردین اذعان کرد که از تجربه Elden Ring قبل از انتشار رسمی لذت برده، اما پس از رسیدن به پایان دریافته که تعدادی از اجزاء اثر باید تغییر یابند. وی در این مورد گفت: «بعد از انتشار اثر دیگر به آن دست نمی‌زنم، چون می‌دانم که ایراداتی را پیدا می‌کنم که من را آزار خواهند داد. همین که من تبدیل به گیمر اثر شدم، دیگر قدرت تغییرات قابل‌توجه را ندارم. در نتیجه وقتی بازی منتشر شد، دیگر میلی به تجربه آن ندارم.»

خالق بازی‌های دارک سولز اما قبل از انتشار محتوای الحاقی Shadow of the Erdtree، تصمیم می‌گیرد تا دوباره بازی اصلی را تجربه کند و دریافته که او چندان مهارتی در ویدیوگیم ندارد و لازم است از تمام آیتم‌های موجود استفاده کند: «ابتدا بگویم که بازی من افتضاح است و در نتیجه شیوه‌ی بازی یا رویکرد من این بود که از تمام آنچه در اختیار دارم استفاده کنم، تمام کمکی که بازی به من می‌کند را به کار بگیرم. البته دانش زیادی هم از ساختار و معماری این بازی دارم.»

میازاکی و صحبت در مورد فیلم Elden Ring

در صورتی که فکر می‌کنید بازی الدن رینگ دشوار است و نمی‌توانید آن را به‌سادگی به پایان برسانید، باید بدانید که کارگردان و خالق اثر نیز همین‌ باور را دارد. این صحبت‌ها نشان می‌دهد که استفاده از آیتم‌های درون بازی جزو واجبات است. تعدادی از طرفداران افراطی فکر می‌کنند که اگر از آیتم‌های درون بازی استفاده شود، آنگاه بازی‌کننده مرتکب اشتباه شده است. این در حالی است که هدف بازی، ثابت کردن چیزی نیست و بلکه اجازه می‌دهد تا بازی‌کنان با آزادی عمل کامل با دشمنان روبه‌رو شوند.

میازاکی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ساخت فیلم اقتباسی الدن رینگ پرداخت. وی گفت که اگر فردی بتواند اقتباس خوبی از این بازی بسازد، آنگاه از این ایده استقبال می‌کند: «دلیلی برای مخالفت با اقتباس از الدن رینگ ندارم. اما فکر نمی‌کنم که من یا فرام‌سافتور، دانش و مهارت کافی برای ساخت چنین اثری در یک مدیوم دیگر داشته باشد. در نتیجه باید یک شریک بسیار قدر وارد میدان شود. هر چند باید توافق و اعتماد زیادی بین طرفین وجود داشته باشد. به‌طور کل به چنین کاری علاقه داریم.»

باید خاطرنشان کرد که میازاکی، فردی بسیار فروتن است و بدون شک مهارت او در ویدیوگیم بیشتر از آنچه می‌گوید است. او بارها در مصاحبه‌ها، چنین صحبت‌هایی را بیان کرده است. نظر شما چیست؟ آیا توانستید الدن رینگ را بدون مشکل به اتمام برسانید؟

منبع: DualShockers


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

یوبیسافت بخشی از سازندگان اسپلینتر سل و پرنس آف پرشیا ریمیک را اخراج کرد

شرکت یوبیسافت به خاطر پاره‌ای از دلایل ۳۳ نفر از کارمندانش در شعبه تورنتو کشور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *