مقایسه شتاب مک‌مورتری اسپیرلینگ با پورشه 911 GT2 RS

برای اینکه ببینیم شتاب مک‌مورتری اسپیرلینگ چقدر سریع است، آن را در مقابل یک خودروی بسیار سریع یعنی پورشه ۹۱۱ GT3 RS قرار داده‌ایم.

خیلی‌ها دوست دارند بدانند سریع‌ترین خودرویی که تاکنون با آن رانندگی کرده‌ایم کدام است. درحالی‌که در پاسخ به این سؤال انتظار دیدن نام‌هایی مثل فراری، لامبورگینی یا بوگاتی را دارید، احتمالاً با شنیدن نام مک‌مورتری اسپیرلینگ شوکه شوید. برای اینکه بهتر متوجه شوید این خودروی نه‌چندان شناخته‌شدهٔ بریتانیایی چقدر سریع است، جدولی کامل از مقایسهٔ شتاب اسپیرلینگ با پورشه ۹۱۱ GT3 RS تهیه کرده‌ایم. این ساختهٔ پورشه که به‌طور خاص برای پیست طراحی شده است، در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، تا ۸۶۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند اما جالب است بدانید که در اسپیرلینگ به لطف وجود فن، از سرعت صفر کیلومتر بر ساعت ۲۰۰۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌شود.

اسپیرلینگ با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و تنها ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن همراه با ضریب درگ بسیار پایین به لطف ورودی‌های هوای کوچک، با اختلاف سریع‌ترین خودرویی است که تاکنون آزمایش کرده‌ایم. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت از هایپرکارهای الکتریکی دو هزار اسب بخاری مثل ریمک نورا هم سریع‌تر است. با نگاه به اعداد و ارقام جدول زیر می‌توانید سرعت فوق‌العادهٔ این ماشین کوچک بریتانیایی را بهتر درک کنید. یکی از اعداد جالب در این جدول، رسیدن از سرعت ۵۰ به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت است که برای اسپیرلینگ کمتر از یک ثانیه طول می‌کشد.

این خودروی تمام الکتریکی که جواز تردد در جاده‌ها را ندارد، ظرف ۱.۳۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و ظرف ۲.۶۱ ثانیه به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که GT3 RS این کار را به ترتیب در ۳.۱۴ ثانیه و ۶.۸۴ ثانیه انجام می‌دهد. اسپیرلینگ همچنین ۴۰۰ متر را هم در ۸.۱۸ ثانیه طی کرد ولی حداکثر سرعت آن روی ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است و ۲.۵ ثانیه قبل از اینکه به پایان ۴۰۰ متر برسد، به این سرعت رسیده بود. بنابراین اگر این محدودیت سرعت وجود نداشت قطعاً زودتر از ۸.۱۸ ثانیه ۴۰۰ متر را طی می‌کرد. این در حالی است که پورشه برای پیمودن این مسافت به ۱۱.۱۷ ثانیه زمان نیاز داشت اما باید توجه داشته باشیم که ۹۱۱ GT3 RS تنها ۵۲۵ اسب بخار قدرت و حداقل ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

مقایسه BYD شارک، تسلا سایبرتراک و ریویان R1T؛ کدام‌یک بهتر است؟

در این مقاله شاهد خواهید بود که وانت پیکاپ چینی BYD شارک چه عملکردی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد