مقایسه ابرموتورسیکلت‌های کاوازاکی نینجا ZX-14R و H2 کدام‌یک سریع‌تر است؟

کاوازاکی نینجا ZX با پیشرانه ۱۴۴۱ سی‌سی، ابرقدرت دنیای موتورسیکلت‌های اسپرت است و H2 رسما قوی‌تری در جهان محسوب می‌شود. باتوجه به اینکه هر دو مدل توسط یک برند تولید می‌شوند، مقایسه‌ی نینجا ZX-14 با نینجا H2 اهیمت دارد.


سری محصولات کاوازاکی نینجا به حدی پر و پیمان شده است که نه تنها می‌توانید مدل‌های پایه فوق‌العاده‌ای همچون نینجا ۴۰۰ را انتخاب کنید بلکه در این خانواده برخی از سریع‌ترین محصولات تاریخ کاوازاکی نیز دیده می‌شود. نینجا H2 و ZX جزو سریع‌ترین موتورسیکلت‌های کاوازاکی هستند و بنابراین اگر در بازارهای جهانی به دنبال دو چرخی پرقدرت و درعین‌حال سریع باشید می‌توانید این دو گزینه را در نظر بگیرید؛ اما کدام‌یک از آن‌ها سریع‌تر هستند؟

H2 در سه مدل تولید شده که شامل H2 SX، H2 و H2R است و قیمت آن‌ها به ترتیب از ۲۸، ۳۲ و ۵۸ هزار دلار آغاز می‌شود. قطعاً هیچ‌یک از این مدل‌ها قیمت ارزانی ندارند هرچند مدل SX را می‌توان ارزان‌ترین عضو خانواده H2 دانست. در مقابل باید به نینجا ZX اشاره کنیم که در نسخه‌های بیشتر یعنی ZX-4R، ZX-6R، ZX-10R و ZX-14R عرضه می‌شود. برای این موتورسیکلت‌ها نیز باید به ترتیب حدود ۹، ۱۱، ۱۸ و ۱۶ هزار دلار پرداخت کرد. ما می‌خواهیم در این مقایسه قوی‌ترین نسخه از هر دو موتورسیکلت را به میدان بیاوریم و بنابراین مدل‌های ZX-14R و H2R در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند. در نظر داشته باشید که همه این مدل‌ها نقاط قوت زیادی دارند و بنابراین انتخاب هرکدام از آن‌ها اشتباه نخواهد بود مخصوصاً اگر به دنبال حضور در پیست باشید.

نینجا ZX-14R از پیشرانه بزرگ ۱۴۴۱ سی‌سی استفاده می‌کند و شاید تصور کنید این موتورسیکلت سریع‌تر از H2R است اما فاکتور بزرگی را باید در نظر بگیرید. کاوازاکی روی این موتورسیکلت محدود کننده سرعت نصب کرده و بنابراین سقف سرعت ZX-14R به ۲۹۹ کیلومتر در ساعت می‌رسد که این رقم نیز بسیار رعب‌آور است. اگر خواهان دستیابی به حداکثر توانایی این موتورسیکلت هستید باید ECU را مجدداً برنامه‌ریزی کنید که باعث حذف محدودیت سرعت شده و ZX-14R را به سرعت حدود ۳۲۱ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

در مقابل باید به کاوازاکی نینجا H2R اشاره نماییم که موتور کم‌حجم‌تر ۹۹۸ سی‌سی دارد اما از نظر قیمت بسیار گران‌تر است که البته دلیل آن حداکثر سرعت بسیار بالاتر است. این هیولا می‌تواند به سقف سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد و یکی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا باشد. واضح است که هیچ رقابت واقعی بین این دو محصول وجود ندارد اما باید دانست که هیچ خریدار معمولی‌ای بیش از ۵۰ هزار دلار را برای یک موتورسیکلت نمی‌پردازد مخصوصاً اینکه نینجا H2R امکان حضور قانونی در خیابان را ندارد. البته امکان مقایسه نسخه‌های ارزان‌تر H2 و H2 SX با ZX-14R نیز وجود دارد که در ادامه به آن‌ها نیز می‌پردازیم.

با در نظر گرفتن محدود کننده سرعت ZX-14R باید گفت دو نسخه از خانواده H2 می‌توانند از حداکثر سرعت ۲۹۹ کیلومتر در ساعت عبور کنند اما نکته‌ای وجود دارد. H2 SX و H2 دارای همان محدود کننده سرعت ۲۹۹ کیلومتر در ساعت هستند اما همانند دیگر مدل‌ها می‌توانید با دست‌کاری ECU به سرعت‌های بالاتر دست ‌یابید. بدون هرگونه محدودیتی کاوازاکی نینجا H2 توانایی ثبت سرعت فراتر از ۳۵۴ کیلومتر در ساعت را دارد. H2 SX به راحتی سرعت ۲۹۹ کیلومتر در ساعت را بر جای می‌گذارد اما شاید برنامه‌ریزی مجدد ECU باعث دستیابی به سرعت‌های بسیار بیشتر نشود؛ اما صرف‌نظر از مدل انتخابی، هر دو موتورسیکلت کاوازاکی نینجا ZX و H2 از نظر سرعت و شتاب بسیار عالی عمل می‌کنند و هر دو انتخاب مناسبی برای طرفداران و حرفه‌ای‌ها هستند.

میانگین امتیازات ۳ از ۵

از مجموع ۴ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

رونمایی رسمی از اولین موتورسیکلت هیدروژنی کاوازاکی نینجا

از آنجایی که حمل‌ونقل کربن خنثی اهمیت فزاینده‌ای دارد، کاوازاکی برای اولین بار موتورسیکلت هیدروژنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد