معرفی BYD سانگ L و سانگ پلاس جدید با شعاع حرکتی 1500 کیلومتر

شرکت BYD چین از جدیدترین نسخه‌های سانگ L و سانگ پلاس پلاگین هیبریدی با حداکثر شعاع حرکتی ۱۵۰۰ کیلومتر رونمایی کرد.


هر دو خودرو به پنجمین نسل سیستم پلاگین هیبریدی این شرکت مجهز هستند و اگرچه در جایگاه متفاوتی حضور دارند اما دقیقاً بازه قیمتی مشابهی را ارائه می‌کنند. بر اساس اخبار منتشر شده پنج نسخه از سانگ L و پنج نسخه از سانگ پلاس در دسترس خواهد بود. قیمت این خودروها از حدود ۱۹ هزار دلار آغاز شده و به حدود ۲۴ هزار دلار می‌رسد.

هر دو مدل به پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی با حداکثر قدرت ۹۹ اسب بخار و گشتاور ۱۲۶ نیوتون متر مجهز هستند. در کنار پیشرانه بنزینی یک واحد برقی با ۲۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتون متر گشتاور وجود دارد. راندمان گرمایی این مجموعه به ۴۶ درصد می‌رسد و قبلاً شاهد نصب آن روی خودروهای شین L و سیل ۰۶ نیز بوده‌ایم. خریداران BYD سانگ L و سانگ پلاس می‌توانند سه باتری ۱۲.۹، ۱۸.۳ و ۲۶.۶ کیلووات ساعت را سفارش دهند. برد این مدل‌ها در حالت تمام برقی به ترتیب برابر با ۷۵، ۱۱۲ و ۱۶۰ کیلومتر خواهد بود. چینی‌ها برای اعلام مصرف سوخت محصولات خود از استانداردهای چینی NEDC استفاده می‌کنند و ادعا دارند مصرف سوخت دو خودروی یاد شده با باتری‌های ۱۲.۹، ۱۸.۳ و ۲۶.۶ کیلووات ساعتی به ترتیب ۳.۸۸، ۳.۹۰ و ۳.۹۳ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. باید به این نکته اشاره کرد که اگر معیار خود را استانداردهای اروپایی WLTP در نظر بگیریم، مصرف سوخت این مدل‌ها به ۴.۹۳، ۴.۹۵ و ۴.۹۸ لیتر افزایش خواهد یافت. همچنین حداکثر شعاع حرکتی سانگ L و سانگ پلاس نیز به ۱۵۰۰ کیلومتر می‌رسد.

از بین این دو خودرو BYD سانگ L جذاب‌تر به نظر می‌رسد چراکه یک محصول کاملاً جدید است. به عنوان شاسی‌بلندی کامپکت، سانگ L به سری محصولات دایناستی تعلق دارد و فاصله بین مدل‌های سانگ پرو و تانگ را پر می‌کند. ۵ نسخه از این خودرو در دسترس خواهند بود. از نظر طراحی ظاهری باید گفت شاسی‌بلند به‌روز BYD ظاهری شبیه نسخه برقی سانگ L دارد. البته یک جلوپنجره بزرگ برای تمایز این خودروی پلاگین هیبریدی در نظر گرفته شده است. از جمله ویژگی‌های بصری خودرو می‌توان به قوس چرخ‌های گیرا، رینگ‌های ۱۹ اینچی، دستگیره‌های در پنهان و… اشاره کرد. سانگ L با رنگ‌های آبی یخی و امرالد، خاکستری و سفید عرضه خواهد شد.

طول/عرض/ارتفاع BYD سانگ L به ۴۷۸۰/۱۸۹۸/۱۶۷۰ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۷۸۲ میلی‌متر اعلام شده است. وزن خشک مدل دارای برد ۱۱۲ کیلومتری هم ۲۳۰۵ کیلوگرم اعلام شده درحالی‌که مدلی با برد ۱۶۰ کیلوگرم وزن بالاتر ۲۳۷۵ کیلوگرمی دارد. طراحی کابین سانگ L مشابه شین L است و میزان تجهیزات آن به مدل سفارش داده شده بستگی دارد. البته نسخه‌های فول با نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی، پشت آمپرهای دیجیتالی، هدآپ دیسپلی، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، فرمان گرم شونده، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ بلندگو و دستیار راننده عرضه می‌شوند. این خودروی پنج نفره از فضای بار ۴۵۹ لیتری سود می‌برد که با تا کردن صندلی‌های عقب این فضا به ۱۵۵۰ لیتر افزایش خواهد یافت.

بد نیست به سانگ پلاس نیز بپردازیم که البته نسخه‌ای ارتقا یافته از مدل فعلی محسوب می‌شود. از نظر طراحی ظاهری تفاوت زیادی بین این خودرو با مدل قبلی وجود ندارد هرچند گرافیک چراغ‌های جلو اندکی بهینه شده و احتمالاً بارزترین تفاوت ظاهری آن را بتوان لوگوی جدید BYD در عقب دانست که البته از نوع نورانی است. طول/عرض/ارتفاع سانگ پلاس نیز بدون تغییر باقی مانده و برابر با ۴۷۷۵/۱۸۹۰/۱۶۷۰ میلی‌متر است. فاصله بین محوری این کراس اور چینی هم به ۲۷۶۵ میلی‌متر می‌رسد. پیکربندی کلی کابین BYD سانگ پلاس مشابه مدل سانگ L بوده هرچند تفاوت‌هایی دیده می‌شوند. نه تنها طراحی کابین این مدل سنتی‌تر انجام‌ شده بلکه به لطف استفاده از رنگ‌های سفید و خاکستری نمای روشن‌تری را می‌بینیم. تجهیزات دو خودرو نیز مشابه هم هستند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۱۴ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

انتقاد از عملکرد ضعیف کراس اور تویوتا رِیز در تست‌های تصادف

کراس اور کوچک تویوتا رِیز در تست‌های تصادف نتایج ضعیفی کسب کرده و این موضوع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد