معرفی ۱۰ کتاب آموزش فتوشاپ برای یادگیری حرفه‌ای این نرم‌افزار

یکی از راهکارهای مهم و کارآمد برای یادگیری گام به گام فتوشاپ، خواندن کتاب‌هایی است که در این زمینه به بازار عرضه شده است. خوش‌بختانه در حال حاضر انواع کتاب آموزش فتوشاپ به زبان فارسی و انگلیسی در بازار موجود است و در صورت تمایل به یادگیری حرفه‌ای این نرم افزار، می‌توانید این کتاب‌های عالی را تهیه و مطالعه کنید. در این مقاله تصمیم داریم 10 کتاب آموزش Photoshop را به شما معرفی کنیم. در صورتی که شما هم به یادگیری این نرم افزار از طریق کتاب علاقه دارید، خواندن مطلب پیش رو می‌تواند برایتان مفید و کارساز باشد.

۱. کتاب آموزش سریع فتوشاپ اثر لیلا حائری؛ کتابی جمع‌وجور و جدید

کتاب آموزش سریع فتوشاپ، کتابی است که یک نویسنده ایرانی به نام خانم لیلا حائری آن را نوشته است. این کتاب 130 صفحه‌ای، یک کتاب جمع‌وجور و مناسب برای شروع آموزش نرم افزار فتوشاپ است. این اثر در سال 1402 و توسط انتشارات تألیف روانه بازار شده است و به همین دلیل می‌توان آن را یک کتاب آموزش فتوشاپ جدید قلمداد کرد. در صورتی که شما هم به آموزش Photoshop علاقه دارید و می‌توانید یادگیری این نرم افزار را بیاغازید، کتاب آموزش سریع فتوشاپ اثر لیلا حائری می‎تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مرجع کامل آموزش فتوشاپ + اعطای گواهینامه دوره

 

در صورت تمایل به یادگیری فتوشاپ، بهتر است سراغ نسخه‌های به‌روز و کارآمد این نرم افزار مثل 2019، 2020، 2022 و 2023 بروید تا در صورت یادگیری شیوه کار با فتوشاپ، خیلی سریع بتوانید از طریق آن به درآمد برسید. یادگیری کار با نسخه‌های قدیمی مثل فتوشاپ CS5، چندان به کارتان نمی‌آید؛ چون نسخه‌های قدیمی فتوشاپ در اکثر شرکت‌ها، هیچ کاربردی ندارند.

۲. کتاب آموزش کاربردی نرم افزار فتوشاپ (جلد مقدماتی) اثر آزاده شفیعی بافتی

یکی از کتاب‌های آموزش نرم‌افزار فتوشاپ، کتابی به نام آموزش کاربردی نرم افزار فتوشاپ است که خانم آزاده شفیعی بافتی، آن را نوشته و انتشارات دیباگران تهران در سال 1399 آن را روانه بازار کرده است. البته این نسخه از کتاب برای افرادی مفید است که می‌خواهند فتوشاپ را به صورت مقدماتی بیاموزند. کتاب مورد بحث در قالب 200 صفحه و به همراه تصاویر، نحوه کار کردن با این نرم‌افزار را آموزش داده است.

۳. کتاب فتوشاپ برای حرفه‌ای‌ها اثر آزاده شفیعی بافتی؛ کتاب آموزش فتوشاپ پیشرفته

یکی دیگر از کتاب‌های فارسی برای آموزش فتوشاپ، کتاب فتوشاپ برای حرفه‌ای‌ها اثر آزاده شفیعی بافتی است. این کتاب 660 صفحه‌ای به صورت کاملاً کاربردی و به همراه تصاویر به آموزش حرفه‌ای فتوشاپ می‌پردازد. در صورتی که می‌خواهید فتوشاپ را به صورت صفر تا صد بیاموزید، می‌توانید ابتدا کتاب آموزش کاربردی نرم افزار فتوشاپ (جلد مقدماتی) را بخوانید و سپس سراغ کتاب فتوشاپ برای حرفه‌ای‌ها از نشر دیباگران تهران بروید.

نکته‌ای که لازم است در مورد این کتاب‌ها در نظر بگیرید، آن است که حتماً تمرین‌های مندرج در آن‌ها را به صورت عملی در کامپیوتر خود حل کنید تا بتوانید آموزه‌های این کتاب‌ها را به صورت عمیق فرابگیرید.

۴. کتاب آموزش جامع Photoshop 2023؛ یکی دیگر از کتاب‌های جدید در عرصه آموزش فتوشاپ

در صورت تمایل به یادگیری کار با Adobe Photoshop CC 2023 می‌توانید کتاب آموزش جامع Photoshop 2023 به قلم سید بهزاد عطیفه‌پور را مطالعه کنید، آموزش آن را روی نرم‌افزار به صورت عملی اجرا کنید و تمرین‌های آن را با دقت انجام دهید. این اثر 538 صفحه‌ای را انتشارات دیباگران تهران در سال 1402 روانه بازار کرد تا افرادی که می‌خواهند کار با نسخه‌های جدید این نرم‌افزار را یاد بگیرند، یک منبع فارسی‌زبان درست و دقیق در اختیار داشته باشند.

آموزش فتوشاپ به صورت مقدماتی

 

کتاب آموزش جامع Photoshop 2023 در 20 فصل آماده شده و تأکید اصلی مؤلف در آن بر درک صحیح ابزارها، پانل‌ها و منوهای نرم افزار فتوشاپ است. شرکت ادوبی معمولاً هر سال نسخه جدیدی از نرم افزار فتوشاپ را با تغییرات مشخصی روانه بازار می‌کند. با خواندن کتاب مورد بحث می‌توانید از کلیه این تغییرات آگاه شوید.

۵. کتاب آموزش جامع Photoshop 2022؛ اثری دیگر از سید بهزاد عطیفه‌پور

یکی دیگر از کتاب‌های مفید و ارزشمند برای آموزش نرم افزار فتوشاپ، کتاب آموزش جامع Photoshop 2022 است. این کتاب، کار ارزنده دیگری از سید بهزاد عطیفه‌پور است که در سال 1401 توسط نشر دیباگران تهران به بازار آمد. این کتاب 523 صفحه‌ای برای کسانی مناسب است که می‌خواهند شیوه استفاده از فتوشاپ 2022 را به‌خوبی بیاموزند. توضیحات و تمرین‌های این کتاب به‌گونه‌ای است که شیوه کار با این نسخه از فتوشاپ را به صورت عملی به مخاطب آموزش می‌دهد.

۶. کتاب آموزش جامع Adobe Photoshop CC 2019 به قلم بهزاد عطیفه‌پور

آقای بهزاد عطیفه‌پور این کتاب را در سال 1397 روانه بازار کرد تا به علاقه‌مندان به یادگیری فتوشاپ کمک کند که کار کردن با نسخه 2019 این نرم‌افزار را فرابگیرند. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در ایران هنوز با نسخه 2019 این نرم‌افزار کار می‌کنند و به همین دلیل این کتاب هم می‌تواند مزایای و مطالب آموزنده و خوبی برای متقاضیان و علاقه‌مندان به همراه داشته باشد.

۷. کتاب Adobe Photoshop Classroom in a Book 2024 Release؛ یکی از پرفروش‌ترین‌ها

اولین کتاب فتوشاپ انگلیسی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، کتاب « Adobe Photoshop Classroom in a Book 2024 Release» به قلم « Conrad Chavez» است. این نویسنده، تلاش کرده است که منبع منسجم و جامعی برای کسانی بنویسد که دوست دارند کار کردن تخصصی با فتوشاپ را یاد بگیرند. کتاب مذکور در قالب 15 درس حرفه‌ای و پروژه‌محور نوشته شده است و مخاطبان را با تکنیک‌ها و نکات بسیار مهمی آشنا می‌کند. در ادامه تصویری از جلد این اثر را قرار داده‌ایم:

۸. کتاب How Do I Do That In Photoshop اثر اسکات کلبی

کتاب « How Do I Do That In Photoshop»، ساده‌ترین، آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها را برای یادگیری 250 ترفند و تکنیک فتوشاپ آموزش می‌دهد. اسکات کلبی (Scott Kelby) این اثر را در سال 2023 روانه بازار کرده است. علاقه‌مندان به فتوشاپ می‌توانند با خواندن این اثر از جدیدترین ترفندهای نرم‌افزار فتوشاپ آگاه می‌شوید و می‌توانید طرح‌های نوآورانه و حرفه‌ای خلق کنید.

۹. کتاب Adobe Photoshop 2024 Guide For Beginners؛ راهنمای فتوشاپ 2024 برای مبتدیان

این کتاب را نویسنده‌ای به نام « Simoner Ganzeleza» نوشته و هدف او این بوده است که مبتدیان بتوانند شیوه کار با فتوشاپ 2024 را یاد بگیرند. این کتاب برای کلیه افرادی که کار با فتوشاپ را به‌تازگی آغاز کرده‌اند، مفید و راهگشاست. در صورتی که شما هم به خواندن کتاب آموزش فتوشاپ به زبان انگلیسی علاقه دارید، این اثر می‌تواند برایتان جذاب و مفید باشد.

۱۱. کتاب Mastering Adobe Photoshop 2024 اثر Gary Bradley

این کتاب آموزش فتوشاپ انگلیسی 458 صفحه‌ای به شما کمک می‎کند که در زمینه استفاده از فتوشاپ 2024 به یک متخصص تبدیل شوید و از این نرم‌افزار در زمینه‌های مختلف استفاده کنید. این کتاب، کلیه ترفندها و نکات نسخه 2024 فتوشاپ را به صورت حرفه‌ای بیان کرده است. در صورتی که قصد دارید در زمینه فتوشاپ 2024 به مرحله استادی برسید، پیشنهاد می‌شود که این کتاب را مطالعه کنید.

آموزش صفر تا صد فتوشاپ به صورت حرفه‌ای و پروژه‌محور با پلتفرم آموزشی مکتب‌خونه

در این مقاله با 10 کتاب آموزش فتوشاپ فارسی و انگلیسی آشنا شدیم و توضیحات اندک و مختصری در مورد هر کتاب ارائه کردیم. امیدواریم کتاب‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم به شما کمک کنند که شیوه کار با فتوشاپ را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید. توجه داشته باشید که امکان تهیه کتاب آموزش فتوشاپ رایگان هم در اینترنت وجود دارد. سایت‌های بسیاری اقدام به نگارش ای‌بوک و انتشار آن به صورت رایگان کرده‌اند تا کاربران بتوانند دانلود و مطالعه کنند و شیوه کار با فتوشاپ را بیاموزند. در صورتی که شما هم به مطالعه این کتاب‌ها علاقه دارید، می‌توانید عبارت‌هایی مثل دانلود کتاب آموزش فتوشاپ از مبتدی تا پیشرفته را گوگل کنید.

دوره آموزش جامع فتوشاپ از مقدماتی تا پیسرفته

 

یکی از راهکارهای عالی برای یادگیری فتوشاپ این است که در کنار مطالعه کتاب‌های این حوزه، در یک دوره آموزشی پروژه‌محور و تخصصی فتوشاپ هم شرکت کنید. با این کار می‌توانید چیزهایی که از کتاب‌ها و دوره یاد می‌گیرید را به صورت عملی در فتوشاپ اجرا کنید و به یک متخصص کاربلد فتوشاپ تبدیل شوید.

پلتفرم آموزشی مکتب‌خونه، کلکسیونی از دوره‌های مختلف آموزش فتوشاپ را در وب‌سایت خود عرضه کرده است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره‌ها و ثبت نام در آن‌ها، کافی است به صفحه آموزش فتوشاپ مراجعه کنید.

آیا تاکنون کتاب فتوشاپ pdf یا چاپی خریداری کرده‌اید؟ از نظر شما مطالعه کتاب آموزش Photoshop چه مزایا و فوایدی دارد؟ در صورتی که تجربه خرید کتاب آموزش فتوشاپ را دارید، جدای از کتاب‌های این مقاله، چه کتاب یا کتاب‌های دیگری را پیشنهاد می‌دهید؟ لطفاً نظرها، پیشنهادها و پرسش‌های خود را در بخش دیدگاه‌ها (زیر همین مقاله) با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته معرفی ۱۰ کتاب آموزش فتوشاپ برای یادگیری حرفه‌ای این نرم‌افزار اولین بار در مکتوب. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آموزش طراحی الگوی چاپ برای لباس با فتوشاپ

زیاد پیش‌ می‌آید که یک طراح مد و لباس الگویی را برای چاپ روی پارچه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *