معرفی ۱۰ اپیزود برتر انیمه‌های ناروتو و ناروتو شیپودن

انیمه‌های ناروتو و ناروتو شیپودن به عنوان ستون‌های صنعت انیمه محسوب شده و از اصلی‌ترین دلایل ورود این شکل از هنر به خارج از مرز‌های ژاپن هستند. این دو اثر که به ترتیب ۲۲۰ و ۵۰۰ قسمت هستند، تعدادی از بهترین اپیزود‌های تاریخ را در خود جا داده‌اند. در این مطلب ۱۰ مورد از بهترین قسمت‌های Naruto و Naruto: Shippuden را معرفی خواهیم کرد. با مجله بازار همراه باشید.

محوریت اصلی انیمه‌های ناروتو و ناروتو شیپودن، تلاش‌های شخصیت ناروتو اوزوماکی برای تسلط بر روباه ۹ دم، قدرتمند‌ترین جانور دم‌دار که در بدنش مهر و موم شده، است. داستان زندگی ناروتو و تبدیل شدن از یک فرد دردسر‌ساز به قهرمان و هوکاگه برای افراد بسیاری الهام‌بخش بوده است. با این که اکثریت قسمت‌ها تماشایی هستند، اما تعدادی از آن‌ها عملکردی به مراتب بهتر دارند. در ادامه مروری خواهیم داشت بر برترین اپیزودهای ناروتو و ناروتو شیپودن.

۱۰. انیمه ناروتو، قسمت ۱۶

The Broken Seal

اولین ظهور روباه ۹ دم در بدن ناروتو

شناخته شدن ناروتو ازوماکی به عنوان جینچوریکی روباه ۹ دم، با داستان‌های این شخصیت و بخش مربوط به جانوران دم‌دار پیوند خورده است. رقیب ناروتو یعنی ساسوکه اوچیها یک شینوبی باهوش است که با استفاده از جوتسو قدرتمند قبیله اوچیها به نام شارینگان، قادر به برابری با کوراما است. شکل‌های متمایز قدرت ناروتو و ساسوکه در طی یک ماموریت فراموش‌نشدنی به تصویر کشیده می‌شود. در این ماموریت، گروه کاکاکشی با زابوزا و هاکو مبارزه می‌کند.

چگونه ناروتو و وان پیس به کمک هم انیمه و مانگا را به جایگاه فعلی رسانده‌اند

زابوزا با کاکاشی مبارزه کرده و در مقابل هاکو با ناروتو و ساسوکه وارد نبرد می‌شود. قدرت هاکو دردسرهای زیادی برای شینوبی‌های جوان به وجود آورده و موجب می‌شود قدرت‌های نهفته خود را به نمایش بگذارند. ساسوکه در دفاع از ناروتو قدرت‌های شارینگان خود را پس از مدت‌ها مورد استفاده قرار می‌دهد. در مقابل خشم ناروتو به دلیل دیدن بدن بی‌حرکت دوستش که به شدت صدمه دیده، فضا را برای رهایی روباه ۹ دم از بند مهر و موم فراهم کرده و سطح جدیدی از قدرت را می‌بینیم.

۹. انیمه ناروتو، قسمت ۵۰

The Fifth Gate: A Splendid Ninja Is Born

نبرد بین راک لی و گارا در تاریخ انیمه جاودانه شده است

امتحانات ورودی فرصت سرگرم‌کننده‌ای برای تعامل شخصیت‌ها با کاراکترهای جدید است. اما هیجان‌انگیز‌ترین بخش امتحانات چونین، مبارزه بین گارا و راک لی است. این مبارزه توانایی‌های خاص گارا به همراه توانایی‌های غافلگیر‌کننده راک لی را به بهترین شکل به نمایش می‌گذارد که به موجب آن در رتبه بالاتر از سایر بخش‌های امتحانات چونین قرار می‌گیرد.

گارا جینچوریکی جانور یک دم از دهکده شن است که قدرت‌های تهاجمی و تدافعی بی‌نظیر و منحصر‌به‌فردی دارد. نقطه مقابل گارا، شخصیت راک لی بوده که در مبارزات خود تنها به قدرت‌های فیزیکی موسوم به تایجوتسو متکی است. راک لی با کنار گذاشتن وزنه‌های روی پایش، سرعت و مهارت واقعی‌اش را نشان می‌دهد. به این واسطه گارا برای اولین بار در موضع ضعف قرار می‌گیرد. اما در نهایت جینچوریکی با یک حمله خشونت‌بار راک لی را از ناحیه بازو به شدت مجروح می‌کند. خوش‌بختانه مبارزه بین گارا و راک لی پیش از آسیب‌های بیشتر متوقف می‌شود.

۸. انیمه ناروتو، قسمت ۷۳

Forbidden Secret Technique: Reaper Death Seal

استفاده از جوتسو ممنوعه توسط هوکاگه سوم برای مقابله با اوروچیمارو

اصل و نسب هوکاگه کونوها جزو مهم‌ترین جنبه‌های داستان انیمه ناروتو است. یکی از نبرد‌های هیجان‌انگیز هوکاگه، در قالب مبارزه بین آنتاگونیست اصلی انیمه مذکور یعنی اوروچیمارو و هوکاگه سوم، هیروزن ساروتوبی، به تصویر کشیده می‌شود. اوروچیمارو، یکی از سانین افسانه‌ای، زمانی شاگرد هیروزن بود. در این دوران او هنوز به دلیل وسواسش برای به دست آوردن جوتسوهای ممنوعه به سمت تاریکی جذب نشده بود. نبرد بین هیروزن و اوروچیمارو سریع و هیجان‌انگیز است.

هوکاگه سوم در بخشی از نبرد، مجبور می‌شود با مربیانش، دو هوکاگه اول که توسط اوروچیمارو احیا شده‌اند، مبارزه کند. به واسطه جوتسو ممنوعه Reaper Death Seal، روح مرگ فرا خوانده می‌شود تا در ازای گرفتن جان هوکاگه سوم، اوروچیمارو را به شدت زخمی کند. بازگشت هوکاگه چهارم، فداکاری هوکاگه سوم و نمایش استادانه انواع جوتسو، این نبرد را یکی از بهترین‌های تاریخ ناروتو تبدیل می‌کند.

۷. انیمه ناروتو، قسمت ۱۳۴

The End of Tears

یکی از هیجان‌انگیزترین نبردهای انیمه ناروتو

رقابت نمادین بین ناروتو و ساسوکه یکی از اصلی‌ترین المان‌های داستان انیمه‌های Naruto و Naruto: Shippuden است. این دو از هم‌تیمی در اپیزودهای اولیه به دشمن در نبرد Final Valley تبدیل می‌شوند. ناروتو و ساسوکه در اپیزود پایانی انیمه Naruto در نقطه اوج قدرت خود قرار داشته و در مبارزه‌ای که طرفداران از مدت‌ها پیش برای آن لحظه‌شماری می‌کردند، از تمام توان خود استفاده کردند.

شارینگان پیشرفته ساسوکه یعنی Triple Tomoe، در نبرد با ناروتو به معرض نمایش گذاشته شد. ساسوکه با قدرت زیاد خود و اشتیاقش نسبت به شکست دادن رقیبش، برگ برنده را در مبارزه در اختیار دارد. در مقابل ناروتو همچنان قصد آسیب رساندن به هم‌تیمی سابقش را ندارد. روند مبارزه زمانی به شکل چشم‌گیری تغییر می‌کند که کوراما از خواب بیدار شده تا از میزبانش در برابر ساسوکه محافظت کند. در این لحظه است که ساسوکه متوجه می‌شود شانسی در برابر قوی‌ترین جانور دم‌دار ندارد.

۶. انیمه ناروتو شیپودن، قسمت ۱۳۳

The Tale of Jiraiya the Gallant

فداکاری جیرایا در راه صلح

بسیاری از شخصیت‌های محبوب انیمه Naruto: Shippuden به زندگی خود در قالب سومین بخش از مجموعه ناروتو یعنی Boruto: Naruto Next Generations ادامه می‌دهند. به این واسطه بینندگان می‌توانند دوران بعد از چهارمین جنگ بزرگ نینجا را تماشا و از آن لذت ببرند. با این حال، داستان جیرایا، کاراکتر محبوب و استاد ناروتو، پس از یک نبرد مرگبار با Six Paths of Pain، رهبر آکاتسوکی به پایان می‌رسد.

در این نبرد جیرایا یکی از سه سانین افسانه‌ای کونوها، در برابر دو تن از شاگردان سابق خود یعنی کونان و ناگاتو قرار می‌گیرد. به این واسطه حقیقت رهبری آکاتسوکی مشخص می‌شود. پین برای دیدگاه انتقام جویانه‌اش و به وجود آوردن درد و رنج در سراسر جهان مبارزه کرده و جیرایا با هدف برقراری صلح در برابر او مقاومت می‌کند. حتی با وجود استفاده از Sage Mode و انواع جوتسو‌های خاص، جیرایا توان مقابله با Six Paths of Pain را ندارد. با این حال قبل از مرگ، هویت واقعی پین را برای کونوها بر‌ملا می‌کند.

۵. انیمه ناروتو شیپودن، قسمت ۱۳۸

The End

فاش شدن حقایق در آخرین نبرد برادران اوچیها

قتل عام قبیله اوچیها یک اتفاق مهم و تاثیرگذار در تاریخ سری ناروتو است. مسئول این اتفاق برادر بزرگ ساسوکه یعنی ایتاچی است. با این حال، ایتاچی در آخرین مبارزه خود علیه برادرش، حقیقت دردناک پشت این اقدام را توضیح می‌دهد. در این نبرد ساسوکه به کمک نشان اوروچیمارو و شارینگان، چنان قدرت باور‌نکردنی از خود نشان می‌دهد که ایتاچی را شگفت‌زده می‌کند. مبارزه برادران اوچیها در نهایت با شکست ایتاچی به پایان می‌رسد. او به ساسوکه از نقش مادارا اوچیها در قتل عام قبیله اوچیها گفته و برای برادرش و کونوها ارزوی سلامت و امنیت می‌کند.

شخصیت‌های انیمه ناروتو با الهام از واقعیت خلق شده‌اند

۴. انیمه ناروتو شیپودن، قسمت ۱۶۲

Pain to the World

ویرانی کونوها به دست پین

پین، رهبر آکاتسوکی، چهارمین جنگ بزرگ نینجا را در قالب ویران‌گر‌ترین حمله به کونوها از زمان ورود روباه ۹ دم، شروع می‌کند. ناگاتو که کنترل پین را در دست دارد، قصد دارد با به زانو در آوردن دهکده‌ها، صلح را در جهان به وجود بیاورد. ناگاتو با استفاده از Almighty Push تخریب گسترده‌ای به وجود آورده و کونوها را به ویرانه تبدیل می‌کند. با این که قربانیان این حمله احیا می‌شوند، اما آسیب وارد شده به کونوها مستلزم سال‌ها بازسازی است.

۳. انیمه ناروتو شیپودن، قسمت ۲۴۹

Thank You

برملا شدن رازهای خانواده ناروتو

مقاومت هوکاگه چهارم در برابر روباه ۹ دم اتفاقی است که داستان Naruto و Naruto: Shippuden را شروع می‌کند. میناتو با فدا کردن جان خود و همسرش، کوراما را در بدن پسر تازه متولد شده‌اش، ناروتو اوزوماکی، مهر و موم می‌کند. به این واسطه او امیدوار است که ناروتو به عنوان محافظ بعدی کونوها عمل کند. 

با این وجود، ناروتو نمی‌داند که پدرش در واقع هوکاگه چهارم بوده است. زمانی او با این حقیقت رو‌برو می‌شود که روباه ۹ دم تهدید به فرار از زندان خود می‌کند. ناروتو تقریبا تسلیم کوراما شده بود، اما والدینش توانستند فرزند خود را نجات دهند. در ادامه کوشینا اوزوماکی، مادر ناروتو، به پسرش توضیح می‌دهد که در شب حمله روباه ۹ دم، چه اتفاقی رخ داده است. کشف حقیقت موجب می‌شود که ناروتو پدر و مادرش را به خاطر تنهایی‌اش ببخشد و عزم و اراده تازه‌ای را در وجود خود حس کند. پس از تقویت مهر و موم کوراما، در یکی از غم‌انگیز‌ترین سکانس‌های انیمه ناروتو شیپودن، میناتو و کوشینا با پسرشان خداحافظی می‌کنند.

۲. انیمه ناروتو شیپودن، قسمت ۳۷۵

Kakashi vs Obito

کاکاشی در برابر اوبیتو

رقابت‌هایی مثل کاکاشی هاتاکه در برابر اوبیتو اوچیها، نیروی محرکه اصلی درگیری‌های Naruto و Naruto: Shippuden هستند. رویارویی بین این دو دوست و هم‌تیمی سابق، تاثیری فراتر از شخصیت‌ها داشته و تا چهارمین جنگ بزرگ نینجا گسترش پیدا می‌کند. اوبیتو که قبلا خود را به عنوان مادارا اوچیها نشان داده بود، در زمان رو‌برو شدن با کاکاشی ماسک خود را برداشته و هویت واقعی‌اش را فاش می‌کند.

هر دو شخصیت اوبیتو و کاکاشی جزو کاربران با‌استعداد جوتسو با قدرت کامویی هستند. با این حال اوبیتو دست بالا را داشته و با کشاندن حریف خود به دنیای دیگری دور از میدان نبرد، کاکاشی را شکست می‌دهد. کاکاشی مظهر سر‌سخت بودن در دنیای ناروتو است و موفق به فرار از قلمرو کامویی می‌شود. در ادامه او به سایر نیروهای شینوبی که برای انجام یک حمله گسترده به مادارا و اوبیتو متحد شده‌اند، می‌پیوندد.

۱. انیمه ناروتو شیپودن، قسمت ۴۷۸

The Unison Sign

حساس‌ترین مبارزه ناروتو و ساسوکه به شکلی حماسی به پایان می‌رسد

رابطه پر فراز و نشیب بین ناروتو و ساسوکه به عنوان عنصر اصلی انیمه‌های Naruto و Naruto: Shippuden محسوب شده و هر یک از نبرد‌های آن‌ها به اتفاقی مورد‌انتظار و هیجان‌انگیز تبدیل شده است. نقطه اوج این رقابت مربوط به چهارمین جنگ بزرگ نینجا است، جایی که ساسوکه و ناروتو در بالاترین سطح قدرت خود رو در روی هم قرار می‌گیرند. این نبرد، حساس‌ترین مبارزه بین دو هم‌تیمی سابق است.

انیمه های ناروتو و بلیچ در آستانه لغو شدن قرار داشتند

نمایش حماسی Susanoo ساسوکه و Asura Kurama Mode ناروتو (یکی از قوی‌ترین حالت‌های چاکرای روباه ۹ دم) در کنار سایر جوتسوهای شگفت‌انگیز، نبرد اپیزود ۴۷۸ را به اوج رسانده است. زمانی که ناروتو و ساسوکه به طور کامل انرژی خود را از دست دادند، شروع به صحبت با هم کرده و نشان می‌دهند که چگونه باعث رشد یکدیگر شده‌اند. در نهایت ساسوکه تسلیم می‌شود، زیرا هر دو پس از قطع یکی از بازو‌هایشان در حال خون‌ریزی هستند. ساسوکه باور دارد که پس از نشان دادن کینه‌اش نسبت به کونوها، قادر به خدمت به آن نیست. اما ناروتو به دوست خود اطمینان می‌دهد که شایسته رستگاری و اعتماد است. در نهایت این دو به متحدانی که همیشه قرار بود باشند، تبدیل می‌شوند.

نظر شما در مورد اپیزود‌های مختلف انیمه‌های Naruto و Naruto: Shippuden چیست؟ بیشتر از همه از تماشای کدام قسمت لذت برده‌اید؟ اپیزود محبوب خود را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR


میزگیم سینمایی با امید لنون و شایان | چی بیینیم؟ چی بازی کنیم؟


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بهترین انیمه‌های سریالی که زیر ١٠٠ قسمت دارند

برای رسیدن به پایان یک انیمه، شاید لازم باشد سال‌ها وقت خود را صرف تماشای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *