معرفی پیشرانه روتاری آوادی با حجم 0.25 لیتر و قدرت 16 اسب بخار

شرکت آوادی از پیشرانه روتاری و جمع‌وجور خود با حجم ۲۵۰ سی‌سی و قدرت ۱۶ اسب بخار رونمایی کرد.


پیشرانه‌های درون‌سوز احتمالاً تا سال‌های زیادی همراه ما خواهند بود. خودروسازانی همچون تویوتا سرمایه‌گذاری زیادی برای بهبود پیشرانه‌های بنزینی انجام داده‌اند درحالی‌که شرکتی همچون آوادی با معرفی پیشرانه‌ای کاملاً بازنگری شده به دنبال آینده‌ای پایدارتر و پاک‌تر است. پروتوتایپ پیشرانه جدید آوادی یک نیروگاه روتاری است که به جای طراحی سنتی این پیشرانه‌ها از پیستونی چرخشی استفاده می‌کند. این پیشرانه ۰.۲۵ لیتری چهار زمانه به دو شاتون مستقل تجهیز شده است. این شاتون ها به یک پیستون چرخشی وصل هستند و به‌صورت قیچی مانند کار می‌کنند تا عمل چرخش قطعات به خوبی صورت گیرد. نتیجه چنین طرحی تولید پیشرانه‌ای سبک‌تر و قوی‌تر است که میزان قطعات متحرک بکار رفته در آن کمتر از نصف قطعات یک پیشرانه روتاری مرسوم است.

آوادی معتقد است پیشرانه موردبحث با طراحی نوین خود می‌تواند کاربری‌های مختلف از جمله خودروهای سواری داشته باشد هرچند انتظار نمی‌رود قدرت قابل‌توجهی را به تنهایی تولید نماید. این شرکت گفته حجم پیشرانه روتاری یاد شده می‌تواند تغییر کند و درعین‌حال یک ژنراتور فابریک برای خودروهای برقی باشد. طول/عرض/ارتفاع پیشرانه روتاری آوادی به ترتیب برابر با ۳۰۵/۲۰۳/۲۵۴ میلی‌متر است و وزنش به ۱۰.۷ کیلوگرم می‌رسد. قدرت و گشتاور نیروگاه کوچک آوادی هم ۱۵.۸ اسب بخار و ۳۰ نیوتون متر اعلام شده است. شاید این پیشرانه توان کافی برای شارژ مجدد باتری را نداشته باشد اما این تازه آغاز راه است.

با کاهش رشد فروش خودروهای برقی، خودروسازان در حال عرضه محصولات هیبریدی جدیدی هستند که از ژنراتورهای فابریک استفاده می‌کنند. از جمله این خودروها می‌توان به مزدا MX-30 و رم ۱۵۰۰ رم چارجر جدید اشاره داشت. خودروی مزدا به پیشرانه روتاری ۰.۸۳ لیتری با ۷۴ اسب بخار قدرت برای شارژ باتری مجهز است درحالی‌که رم پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۱۷۴ اسب بخاری را در وانت هیبریدی خود نصب کرده است. پیشرانه آوادی فعلاً در فاز پروتوتایپ قرار دارد اما شرکت سازنده می‌گوید در آینده نزدیک احتمال عرضه آن به بازار را بررسی خواهد کرد. حتی اگر این پیشرانه در یک خودروی سواری نیز نصب نشود امکان به‌کارگیری آن در موتورسیکلت‌ها، ATV ها، پهپادها، چمن‌زن‌ها و… وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پلیس آمریکا حالا از هوش مصنوعی برای نوشتن گزارش‌ها استفاده می‌کند

دپارتمان‌های پلیس اغلب یکی از اولین پذیرندگان محصولات فناوری جدید مانند هواپیماهای بدون سرنشین، سیستم‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد