معرفی پاگانی یوتوپیا رودستر، اثر هنری روباز!

از پاگانی یوتوپیا رودستر با پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربو، تنها ۱۳۰ دستگاه ساخته می‌شود که هرکدام حدود ۳.۴ میلیون دلار قیمت دارند.

پاگانی یوتوپیا با پیشرانهٔ V12 توئین توربو، گیربکس دستی و کابین مجلل، یک اثر هنری متحرک است. تنها چیزی که می‌تواند تجربهٔ رانندگی با این خودرو را بهبود بخشد، سقف بازشو است و ازاین‌رو، پاگانی حالا یوتوپیا رودستر را معرفی کرده است. این خودرو با بدنهٔ فیبر کربنی به رنگ قرمز هابانرو که از قرمز زوندای دبی الهام گرفته است، بدون سقف حتی از همتای کوپهٔ خود هم بهتر به نظر می‌رسد.

یوتوپیا رودستر تمام عناصر طراحی نسخهٔ کوپه مثل چراغ‌های جلوی گرد دوتایی، چراغ‌های عقب دایره‌ای و سر اگزوزهای چهارتایی را دارد و حتی درهای پروانه‌ای منحصربه‌فرد همتای کوپه را هم حفظ کرده است. این سوپرکار روباز ایتالیایی روی رینگ‌های ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب قرار گرفته که با لاستیک‌های پیرلی P زیرو کورسا سایبر پوشیده شده‌اند. این لاستیک‌ها به‌نوعی با خودرو ارتباط برقرار می‌کنند به‌گونه‌ای که اطلاعات سیستم‌هایی مثل ABS، کنترل کشش و کنترل پایداری را می‌خوانند تا به ارائهٔ حداکثر پرفورمنس کمک کنند.

در سینهٔ یوتوپیا رودستر همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربوی نسخهٔ کوپه قرار دارد که ساخت مرسدس است و ۸۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک دیفرانسیل الکترومکانیکی به چرخ‌های عقب می‌فرستد. حداکثر سرعت این خودرو به‌صورت الکترونیکی روی ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده که تنها چند کیلومتر از سقف سرعت ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت نسخهٔ کوپه کمتر است.

خریداران می‌توانند برای انتقال نیرو گیربکس‌های هفت سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک را سفارش دهند که دومی وعدهٔ تعویض دنده‌های برق‌آسا را داده است. یوتوپیا رودستر حتی با وجود سقف بازشو، دقیقاً وزن یکسانی با نسخهٔ کوپه دارد. وزن خشک این ماشین تنها ۱۲۸۰ کیلوگرم است که رقم چشمگیری به‌حساب می‌آید. چنین وزنی به لطف شاسی مونوکوک پیشرفتهٔ کربن تیتانیومی حاصل شده که سبک‌وزن و درعین‌حال مستحکم است. پاگانی همچنین در ساخت یوتوپیا از بیش از ۴۰ فرمول مواد کامپوزیتی استفاده کرده تا وزن را پایین نگه دارد.

کابین یوتوپیا به‌اندازهٔ همتای کوپه چشمگیر است. در اینجا هر سانتی‌متر با فیبر کربن، آلومینیوم چرم پوشیده شده است. اتصالات آشکار دسته‌دنده برای گیربکس دستی نیز همچنان وجود دارد درحالی‌که خود سر دنده از فیبر کربن ساخته شده است. غربیلک فرمان خودرو ممکن است در نگاه اول چیز خاصی به نظر نرسد اما این غربیلک از یک تکه فلز ۴.۳ تنی ساخته شده و تکمیل و ماشین‌کاری آن ۲۸ ساعت طول کشیده است. وزن غربیلک نیز تنها ۲.۴ کیلوگرم است.

یوتوپیا رودستر مثل نسخهٔ کوپهٔ خود، خودرویی تولید محدود خواهد بود زیرا پاگانی قصد دارد تنها ۱۳۰ دستگاه از آن تولید کند که هرکدام ۳.۱ میلیون یورو قیمت خواهد داشت. این سوپرکار چشمگیر ایتالیایی برای اولین بار ماه آینده در هفتهٔ اتومبیل مونتری به نمایش عمومی درخواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

نگاهی دقیق‌تر به ویژگی‌های پیشرانه V8 جدید لامبورگینی تمراریو

پیشرانهٔ V8 جدید لامبورگینی برای تولید ۸۰۰ اسب بخار قدرت و دستیابی به ردلاین ۱۰ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد