معرفی لندروور دیفندر اوکتا با شتاب سوپراسپرت و بهبود آفرود

دیفندر اوکتا نسخه‌ای توانمند با پیشرانهٔ V8 ب‌ام‌و است که سرعت‌گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت ۳/۸ ثانیه، تایرهای ۳۳ اینچ و قیمت پایهٔ ۱۵۲ هزار دلاری دارد.

به خانوادهٔ لندروور دیفندر عضو جدیدی اضافه شده که قوی‌ترین و سریع‌ترین دیفندر تاریخ محسوب می‌شود. این نسخه اوکتا (OCTA) نام دارد و اصلی‌ترین ویژگی آن پیشرانهٔ جدید است. دیفندر اوکتا به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و با تکنولوژی هیبریدی خفیف مجهز شده است که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که با فعال کردن لانچ کنترل، گشتاور به ۸۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند.

به لطف این نیرو، دیفندر اوکتا ظرف تنها ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت (صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳.۸ ثانیه) می‌رسد. بااین‌حال، مأموریت اصلی این نسخه هرگز سرعت روی جاده نیست بلکه ارتقاء توانایی‌های آفرود برای رقابت با خودروهایی مثل فورد برانکو رپتور خواهد بود. این مدل جدید ۲۸ میلی‌متر ارتفاع بیشتری نسبت به دیگر نسخه‌های دیفندر دارد و ۶۸ میلی‌متر عریض‌تر شده است. به‌منظور بهبود انعطاف‌پذیری تعلیق، چرخ‌ها به جناغی‌های بلندتری مجهز شده و تکنولوژی تعلیق جدید لندروور بنام ۶D Dynamics هم برای آن در نظر گرفته شده است. این تکنولوژی از کمک‌فنرهای نیمه فعال به‌هم‌پیوسته هیدرولیکی متغیر تشکیل شده است که بادی‌رول و حرکات بدنه را روی جاده کاهش می‌دهد و درعین‌حال باعث افزایش انعطاف‌پذیری تعلیق در آفرود می‌شود.

دیفندر اوکتا همچنین به سیستمی مجهز شده است که تشخیص می‌دهد خودرو روی چه سطحی در حال حرکت است و به‌طور خودکار تنظیمات را بر این اساس انجام می‌دهد. علاوه بر این، حالت رانندگی جدیدی بنام اوکتا هم وجود دارد که لانچ کنترل آفرود را فعال می‌کند و ABS را به‌گونه‌ای بهینه‌سازی می‌کند که روی مسیرهای سست عملکرد بهتری داشته باشد. همچنین همان سیستم Terrain Response دیگر نسخه‌های دیفندر با حالات مختلف مثل ماسه، برف و صخره هم در اینجا دیده می‌شود.

دیفندر اوکتا در بیرون با لاستیک‌های ۳۳ اینچی آل‌ترین گودیر، گلگیرهای برجسته، اصلاح طراحی جلو و سپر عقب جدید با چهار سر اگزوز، بلافاصله نشان می‌دهد که نسخه‌ای متفاوت از دیفندرهای معمولی است. این نسخه همچنین با طرح دورنگ با سقف و در صندوق مشکی ارائه می‌شود و خریداران می‌توانند یک لایه محافظ رنگ مات را برای کل بدنه سفارش دهند. تغییرات داخلی این نسخهٔ جدید هم شامل تودوزی جدید، صندلی‌های جدید و سیستم صوتی جدید می‌شود.

قیمت لندروور دیفندر اوکتا از ۱۵۲ هزار دلار آغاز می‌شود اما اولین سری این خودرو از نوع ادیشن وان با قیمت ۱۶۷,۸۰۰ دلار خواهد بود. این شاسی‌بلند توانمند بریتانیایی هفتهٔ آینده در فستیوال سرعت گودوود برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

معرفی جنسیس G80 برقی 2025 با باطری بزرگ‌تر و افزایش فاصله محوری

فیس‌لیفت جنسیس G80 الکتریکی به باطری بزرگ‌تر ۹۵.۴ کیلووات ساعتی مجهز شده که برد ۴۷۵ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *