معرفی شورلت کوروت ZR1 جدید، سوپراسپرت آمریکایی با 1064 اسب بخار قدرت

کوروت ZR1 با پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری توئین توربو، حداکثر سرعتی بیش از ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت دارد و ۴۰۰ متر را در کمتر از ۹.۷ ثانیه طی می‌کند.

بی‌مقدمه سراغ اصل مطلب برویم. کوروت ZR1 جدید به پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 میل‌لنگ تخت توئین توربو مجهز شده است که خروجی خیره‌کننده‌ای برابر با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این‌ها اعدادی هستند که معمولاً در هایپرکارها می‌بینیم. این پیشرانه که با نام LT7 شناخته می‌شود و ردلاین ۸ هزار rpm دارد، اشتراکات زیادی با موتور LT6 کوروت Z06 دارد ولی برای مطابقت با دو توربوشارژر و افزایش قدرت، به‌طور گسترده‌ای ارتقاء پیدا کرده است.

ازجملهٔ ویژگی‌های منحصربه‌فرد موتور کوروت ZR1 می‌توان به پیستون‌های فورج‌کاری شدهٔ جدید، نسبت تراکم پایین‌تر ۹.۸ بجای ۱۲.۵ موتور Z06، سرسیلندرهای جدید، میل‌لنگ متفاوت، ورودی هوای جدید و سیستم تزریق سوخت ثانویه اشاره کرد. توربوشارژرهای این موتور هم به وست‌گیت الکترونیکی مجهز هستند که با تنظیم دقیق، باعث کاهش تأخیر توربو می‌شوند. علاوه بر این، گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ کوروت هم برای مطابقت با این نیروی عظیم، با شافت‌های قوی‌تر و بهبود روان‌کاری، به‌طور کامل بازنگری شده است.

به لطف این ویژگی‌ها، حداکثر سرعت ZR1 به‌راحتی از ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت فراتر خواهد رفت و خبری از محدودیت الکترونیکی نخواهد بود. همچنین به گفتهٔ شورلت، این ماشین می‌تواند درگ ۴۰۰ متر را در کمتر از ۹.۷ ثانیه طی کند. ZR1 جدید همچنین برخلاف اکثر سوپراسپرت‌های امروزی، چندان خودروی سنگینی نیست به‌گونه‌ای که در نسخهٔ کوپه ۱۶۶۵ کیلوگرم و در نسخهٔ کانورتیبل ۱۷۰۵ کیلوگرم وزن دارد. برای مهار کردن این هیولا هم ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های ۱۵.۷ اینچی در جلو و ۱۵.۴ اینچی در عقب در نظر گرفته شده است.

شورلت برای ظاهر کوروت ZR1 هم ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در نظر گرفته است تا همه متوجه شوند این یک استینگری ساده نیست. برجسته‌ترین ویژگی، دریچهٔ هوای روی کاپوت است. هوایی که از طریق ورودی‌های هوای داخل سپر وارد می‌شود، پس از عبور از یک خنک‌کننده، از این دریچه خارج می‌شود تا هم به خنک شدن قطعات کمک کند و هم داون‌فورس جلو را افزایش دهد. سقف فیبر کربنی، رینگ‌های فیبر کربنی یا آلومینیومی ۲۰ و ۲۱ اینچی با لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت ۴S و مجموعه‌ای از قطعات فیبر کربنی دیگر مثل اسپلیتر جلو و ورودی‌های هوای جانبی هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این ماشین هستند.

علاوه بر این، برای ZR1 شیشهٔ عقب دوقسمتی طراحی شده که توسط یک بخش میانی فیبر کربنی از هم جدا شده‌اند. روی این قسمت هم دریچه‌های کاربردی برای بهبود خروج گرما از محفظهٔ موتور تعبیه شده است. در همین حال، برای ZR1 پکیج پرفورمنس ZTK هم قابل سفارش است که با بال بزرگ عقب، باله‌های جلو و تغییراتی در زیر بدنه، این کوروت را به سلاحی مهلک برای پیست تبدیل می‌کند. این پکیج علاوه بر ویژگی‌های آیرودینامیکی، فنرهای سفت‌تر، کمک‌فنرهای اصلاح‌شده و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲R را هم به همراه دارد.

کسانی که علاقه‌ای به این تغییرات ندارند و فقط خواهان ویژگی‌های آیرودینامیکی پکیج ZTK هستند، می‌توانند پکیج کربن آیرو را سفارش دهند که در حداکثر سرعت، بیش از ۵۴۵ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. به گفتهٔ شورلت، ZR1 استاندارد به لطف ضریب درگ کمتر، پادشاه حداکثر سرعت خواهد بود درحالی‌که نسخهٔ ZTK پادشاه پیست محسوب می‌شود. این عضو آتشین خانوادهٔ کوروت سال آینده روی خط تولید خواهد رفت و شورلت آن را زودتر معرفی کرده است تا بتواند پروتوتایپ‌ها را بدون استتار آزمایش کند. فعلاً هیچ حرفی در مورد قیمت کوروت ZR1 زده نشده اما با توجه به قیمت ۱۱۴ هزار دلاری Z06، انتظار می‌رود قیمت پایهٔ این مدل در حدود ۱۵۰ هزار دلار باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

نگاهی دقیق‌تر به ویژگی‌های پیشرانه V8 جدید لامبورگینی تمراریو

پیشرانهٔ V8 جدید لامبورگینی برای تولید ۸۰۰ اسب بخار قدرت و دستیابی به ردلاین ۱۰ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد