معرفی سه کنسول دستی ویندوزی معرفی شده در کامپیوتکس ۲۰۲۴

در رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۴ که در کشور تایوان برگزار شد، شاهد معرفی سه دستگاه بازی قابل حمل از کمپانی‌های ایسوس، ام‌اس‌آی و زوتاک بوده‌ایم. کنسو‌ل دستی ایسوس ROG Ally X به همراه MSI Claw 8 AI Plus و ZOTAC Zone سه دستگاه ویندوزی هستند که برای رقابت با کنسول دستی استیم دک طراحی شده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این سه دستگاه بیشتر آشنا شویم.

کنسول دستی ویندوزی ایسوس ROG Ally X

کمپانی ایسوس حدود یک سال پیش با معرفی کنسول ROG Ally توجهات زیادی را به خود جلب کرد و حالا نسخه جدیدتر این کنسول بازی قابل حمل با نام ROG Ally X عرضه شده که مشخصات به‌روزتری دارد.

این کنسول از قدرت پردازشی تراشه Ryzen Z1 Extreme بهره می‌گیرد و با نمایشگر ۷ اینچی OLED تصاویر با کیفیتی را به نمایش می‌گذارد. این کنسول ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD دارد که برای یک کنسول دستی از این نوع، کاملا مناسب به نظر می‌رسد. حافظه رم ۲۴ گیگابایتی و باتری قدرتمند با ظرفیت ۸۰ وات‌ساعت از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه بازی قابل حمل هستند.

.r1_iframe_embed {position: relative; overflow: hidden; width: 100%; height: auto; padding-top: 56.25%; } .r1_iframe_embed iframe { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; border: 0; }

کنسول دستی ایسوس راگ الی ایکس از نظر طراحی ظاهری واقعاً بی‌نقص است. بدنه دستگاه متریال باکیفیتی دارد و از طراحی ارگونومیک برخوردار است. همچنین چیدمان دکمه‌ها در دو طرف دستگاه نسبت به نسخه قبلی کمی تغییر کرده تا دسترسی انگشتان دست به آنها راحت‌تر باشد. در ضمن این دستگاه دارای درگاه USB-C است که از ‏یو‌اس‌بی ۴ و تاندربولت ۴ هم پشتیبانی می‌کند.

کنسول دستی جدید ایسوس با قیمت پایه ۷۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

کنسول دستی ویندوزی ام اس آی Claw 8 AI Plus

کمپانی MSI کنسول دستی Claw راه همین چند ماه پیش منتشر کرده بود که با واکنش‌های منفی مواجه شد. اما در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۴ این کمپانی از جدیدترین دستگاه بازی قابل حملش با نام Claw 8 AI Plus رونمایی کرد که قابلیت‌های بهتری دارد. البته این دستگاه از پشت شیشه به نمایش گذاشته شد و امکان دست زدن به آن وجود نداشت. اما یکی از ویژگی‌های جذاب آن استفاده از پردازنده Lunar Lake کمپانی اینتل است  از قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر MSI یکی از معدود سازندگان کنسول‌های بازی قابل حمل است که از پردازنده‌های شرکت اینتل استفاده می‌کند.

شایعه‌ی جدیدی خبر از کنسول دستی جدید پلی استیشن می‌دهد

یکی از پیشرفت‌های مهم Claw 8 AI Plus نسبت به نسخه قبلی، برخورداری از باتری قدرتمندتر ۸۰ وات‌ساعتی است. این دستگاه صفحه نمایش FHD هشت اینچی دارد و از طریق یکی از درگاه‌های USB-C از تاندربولت ۴ هم پشتیبانی می‌کند.

در نمایشگاه کامپیوتکس اطلاعاتی درباره قیمت این دستگاه ارائه نشد، اما با توجه به اینکه نسخه قبلی ۶۹۹ دلار قیمت داشت، انتظار می‌رود که نسخه جدید با قیمت بالاتری عرضه شود.

کنسول دستی ویندوزی زوتاک زون

یکی دیگر از کنسول‌های بازی قابل حمل که در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۴ معرفی شدند را کمپانی ZOTAC ساخته است. کنسول دستی زون یک پردازنده ای‌ام‌دی Ryzen 7 8840U و ۱۶ گیگابایت حافظه رم دارد و از یک صفحه نمایش هفت اینچی AMOLED برخوردار است. حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD سرعت بالای بارگذاری و اجرای بازی‌ها را تضمین می‌کند.

کنسول دستی زوتاک زون باتری ۴۸.۵ وات‌ساعتی دارد که نسبت به دو کنسول قبلی کمی ضعیف‌تر است. کمپانی سازنده اعلام کرده که با یک بار شارژ کامل باتری این کنسول دستی می‌توان تا ۹۰ دقیقه به صورت مداوم به انجام بازی‌های سنگین پرداخت.

آیا مایکروسافت کنسول دستی ایکس باکس را بزودی معرفی می‌کند؟

کنسول دستی زون یک سری قابلیت‌های جالب هم دارد که آن را از سایر رقبایش متمایز می‌کنند. مثلاً این کنسول دارای دوربین جلو و حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور است. علاوه بر این، دو ترک‌پد یا صفحه لمسی هم در دو طرف کنسول قرار گرفته‌اند که این دستگاه را بیشتر شبیه کنسول استیم دک می‌کنند.

کنسول قابل حمل زوتاک زون قرار است در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ عرضه شود. هنوز قیمت این دستگاه مشخص نشده است.

منبع: Androidauthority


بهترین بازی‌های تاریخ پلی استیشن که می‌تونید روی موبایل بازی کنید




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

جذاب ترین کدهای تقلب در بازی های ویدیویی

کدهای تقلب لزوماً فقط جهت ساده‌سازی بازی‌ها به کار نمی‌روند؛ برخی از این کدها دارای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *