معرفی خودروی برقی فراری در سال 2025 و با بهای 500 هزار دلار

قرار است اولین خودروی برقی فراری در سال ۲۰۲۵ و با قیمت احتمالی ۵۰۰ هزار دلار معرفی شود.


اولین خودروی برقی تاریخ فراری قبلاً چندین هزار کیلومتر تست جاده‌ای را پشت سر گذاشته و بندتو وینیا رئیس این کمپانی قول داده خودروی موردبحث در جهت صحیحی ساخته شود تا خریداران مطمئن شوند که پشت فرمانش هیجان زیادی را تجربه می‌کنند. ایتالیایی‌ها هنوز جزئیات خودروی بدون آلایندگی خود را اعلام نکرده‌اند اما مدیر ارشد فراری تائید کرده خودروی موردبحث اواخر سال آینده میلادی رونمایی شده و سال ۲۰۲۶ نیز راهی بازار خواهد شد. تصاویر جاسوسی جدیدی که از این محصول منتشر شده یک خودروی تست با بدنه مازراتی لوانته را نشان می‌دهد. البته هنوز مشخص نیست که آیا خودروی برقی فراری هویت و تناسبات مشابهی لوانته خواهد داشت یا خیر. باید به این نکته اشاره کرد که فراری از شاسی‌بلند مازراتی برای شکل‌گیری پروتوتایپ های پورسانگوئه نیز استفاده کرده بود هرچند تفاوت‌های بسیار زیادی بین دو خودرو وجود دارد.

احتمال دارد فراری با متمرکز کردن وزن باتری‌ها در شاسی به دنبال شبیه‌سازی ویژگی‌های دینامیکی خودروهای درون‌سوز خود باشد، درست شبیه خودروهای فعلی که به‌صورت پیشرانه جلو/وسط یا عقب/وسط تولید می‌شوند. وینیا می‌گوید طبق انتظارات، خودروی برقی این برند هم رضایت مشتریان فعلی فراری و هم ‌نظر افرادی که تکنولوژی را دوست دارند و برای اولین بار می‌خواهند پشت فرمان یک فراری بنشینند جلب خواهد کرد. او می‌افزاید:

واقعیت این است که الگویی وجود ندارد. مردم فراری را می‌خرند چون زمانی که این کار را انجام می‌دهند هیجان زیادی دارند. آن‌ها فراری را به این خاطر نمی‌خرند که فراری A، B، C یا D است. فراری ترکیبی از چیزهای گوناگون بوده و زمانی که خودروهای برقی تولید کنیم این کار را در جهت صحیحی انجام خواهیم داد

وینیا ادامه می‌دهد:

در نظر داشته باشید قبلاً پروتوتایپ های زیادی را راهی تست‌های جاده‌ای هزاران کیلومتری کرده‌ایم و همچنین در شرکت خود رانندگان تست بسیار ماهری داریم. اولین مشتریان خودروهای ما رانندگان تست خود شرکت هستند. آن‌ها خودروهای زیادی را می‌رانند و به راحتی می‌توانند بین یک خودرو با خودروی دیگر مقایسه انجام دهند و بنابراین این برای ما فاکتور مهمی است که به آن توجه می‌کنیم

رویترز اخیراً گزارش داده خودروی برقی فراری قیمت پایه ۵۰۰ هزار دلاری خواهد داشت و نکته مهم اینکه فرایند توسعه دومین خودروی برقی فراری نیز قبلاً آغاز شده است. البته وینیا این خبرها را سورپرایز کننده توصیف کرده و هیچ‌کدام آن‌ها را تائید نمی‌کند. او می‌گوید:

ما یک ماه قبل از عرضه یک خودرو قیمت آن را تعیین و اعلام می‌کنیم

محصول بدون آلایندگی فراری در کارخانه جدیدی که اخیراً در مارانللو تأسیس شده روی خط تولید خواهد رفت. این کارخانه شامل خط تولید جدید و پیشرفته‌ای است که در ژانویه ۲۰۲۵ عملیاتی خواهد شد. احتمالاً تولید در این تأسیسات با پورسانگوئه و SF90 کلید خورده و خودروی برقی شرکت نیز در سال ۲۰۲۶ به آن دو می‌پیوندد. باید دانست این خط تولید جدید جایگزین دو خط فعلی فراری نیست و هدف از آن افزایش ظرفیت تولید کمپانی خواهد بود. وینیا می‌گوید فراری خودروهای درون‌سوز، هیبریدی و برقی را در آینده عرضه خواهد کرد اما درعین‌حال تأکید می‌کند میزان فروش این خودروها را تقاضای مشتریان تعیین خواهند کرد نه اهداف تولید و فاکتورهای دیگر. او می‌افزاید:

ما همیشه به خودروی پیشنهادی خود اشاره می‌کنیم نه اینکه محصول عرضه شده برای فروش چیست. پیش‌بینی فروش از روی نوع پیشرانه خودرو عملی از روی غرور و تکبر است و بی‌احترامی به مشتری تلقی می‌شود. ما هرگز درباره سهم خودروها از میزان فروش صحبت نخواهیم کرد

مدیر فراری تصریح می‌کند:

چگونه می‌توانیم بفهمیم مشتریان چه می‌خواهند؟ ما درباره کامپیوترهایی که خودرو می‌فروشند صحبت نمی‌کنیم. ما درباره انسانی که احساس دارد صحبت می‌کنیم.

کارخانه جدید به فراری کمک خواهد کرد زمان تحقیق و توسعه را کاهش داده و میزان شخصی‌سازی محصولات را بهبود بخشد، امری که اهمیتی کلیدی در افزایش درآمد کمپانی دارد. همچنین در این تأسیسات انواع قوای محرکه فراری از جمله باتری‌های ولتاژ بالا، موتورهای برقی و اکسل‌ها تولید خواهند شد. تولید این قطعات در خود کارخانه فراری اهمیتی بسیار بالا برای تضمین از ایجاد تمایز با رقبا دارد. البته فراری سلول‌های باتری خود را از برخی شرکت‌ها که فعلاً مشخص نشده‌اند خریداری خواهد کرد. وینیا از اشاره به اینکه کدام کمپانی با فراری در توسعه باتری‌ها همکاری خواهد کرد خودداری کرده اما گفته است:

شما می‌شنوید که مردم در بازار به دنبال باتری‌های LFP هستند اما این باتری‌ها برای فراری مناسب نیستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

موافقت بانک مرکزی با تخصیص ارز از محلی جدید برای واردات خودروهای برقی

بانک مرکزی در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان توسعه تجارت موافقت خود را در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد