معرفی جامع وی اف اس گلوبال ایران

وی اف اس گلوبال به‌عنوان نماینده‌ای معتمد از سوی دولت‌ها، فرآیند اخذ ویزا را برای شما تسهیل می‌کند و تجربه‌ای بی‌نظیر از سفری آسوده و بدون دغدغه را به ارمغان می‌آورد. این شرکت واسطه بین شما و سفارت کشورهای مختلف قرار می‌گیرد و چالش‌های شما در روند اخذ ویزا را به حداقل می‌رساند. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی قرار است این شرکت را به طور کامل معرفی کنیم و مواردی از قبیل تاریخچه شرکت، خدمات آن، مدارک مورد نیاز هنگام مراجعه به وی اف اس گلوبال در تهران، مراحل درخواست ویزا و… را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

وی اف اس چیست؟

به زبان ساده، وی اف اس کارگزاری معتبر از سوی سفارت‌ها است که بخشی از مراحل اخذ ویزا را بر عهده می‌گیرد و روند رسیدگی به پرونده‌ شما را تسریع می‌کند. با توجه به اینکه به طور کلی روند اخذ ویزا نسبتا پیچیده است و زمان زیادی را هم از سفارت‌ها و هم از مسافران می‌گیرد، بسیاری از کشورها (به‌ویژه کشورهای اروپایی حوزه شنگن) تصمیم گرفتند بخشی از حجم کاری خود را به کارگزاری‌هایی مثل وی اف اس گلوبال محول کنند.

در این حالت، زمان رسیدگی به پرونده‌ها به‌حداقل می‌رسد و شما به‌عنوان متقاضی اخذ ویزا، زمان کمتری را برای انتظار پردازش مدارک و سایر مراحل صرف خواهید کرد. از آنجایی که شرکت وی اف اس گلوبال بر قوانین و مقررات پیچیده ویزایی تسلط کامل دارد، به‌خوبی می‌تواند شما را در این مسیر راهنمایی کند و سردرگمی شما در میان انبوه مدارک و فرم‌های مختلف را به‌حداقل برساند.

تاریخچه شرکت vfs global

شرکت وی اف اس گلوبال یا Visa Facilitation Services Global، برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ و با هدف تسهیل روند اخذ ویزا برای متقاضیان و سفارت‌ها، افتتاح شد. این شرکت از دل یک آژانس مسافرتی بسیار لوکس در سوئیس به‌نام kuoni شکل گرفت و دفتر مرکزی آن ابتدا در کشور هندوستان قرار داشت. اما در حال حاضر، مقر این شرکت در شهر دبی واقع شده است و با شبکه‌ای گسترده در ۱۵۱ کشور جهان، برخورداری از ۳۴۱۵ نمایندگی و همکاری با بیش از ۶۰ دولت، به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ویزا شناخته می‌شود.

این شرکت از سال ۲۰۰۱ تاکنون موفق به پردازش بیش از ۲۸۷ میلیون درخواست و ثبت بیش از ۱۳۵.۴۳ میلیون اطلاعات بیومتریک (از سال ۲۰۰۷) شده است. وی اف اس گلوبال با تکیه بر تجربه غنی خود در حوزه پردازش درخواست‌های ویزا و شبکه گسترده جهانی، شرکتی پیشرو در حوزه برون‌سپاری خدمات ویزا و امور کنسولی دولت‌ها محسوب می‌شود و با ساده‌سازی فرآیندها، رضایت مسافران و سفارت کشورهای مختلف را یکجا جلب می‌کند. در ادامه مطلب، درباره خدمات این شرکت اطلاعات بیشتری ارائه خواهد شد.

خدمات شرکت vfs global iran

اگر حتی برای یک بار هم که شده برای اخذ ویزا اقدام کرده باشید، حتما از پیچیدگی‌های اداری، کاغذبازی‌های گاه طاقت‌فرسا و نگرانی‌های مربوط به تکمیل مدارک و ارائه درخواست آگاهی دارید. در این بین، شرکت VFS Global با ارائه خدمات نوین و کارآمد در ایران، تسهیل‌گر امور شما در زمینه اخذ ویزا خواهد بود. همان‌طور که گفته شد، وی اف اس تنها واسطه‌ای بین شما و سفارت کشور مورد نظر است و از جانب طرفین، بخشی از مراحل اخذ ویزا را پیگیری می‌کند.

وظایف VFS Global به‌عنوان شریک قابل اعتماد دولت‌ها، تنها محدود به امور اداری در بخش پذیرش است و این شرکت تنها وظیفه جمع‌آوری فرم‌های درخواست ویزا، مدارک مورد نیازی که دولت مربوطه درخواست کرده و (در صورت لزوم) ثبت اطلاعات بیومتریک را بر عهده دارد. از این رو، مواردی مثل تعیین زمان مصاحبه سفارت، مدت زمان پردازش درخواست‌ها، تصمیم‌گیری نهایی در رابطه با موافقت یا عدم موافقت با درخواست ویزا و… ندارد. برای اطلاع درباره ریجکتی ویزا می‌توانید در مجله گردشگری جستجو کنید.

به این ترتیب، ارزیابی هویت متقاضی، بررسی مدارک فرد و تایید یا عدم تایید و صدور گذرنامه، بر عهده سفارت کشور مورد نظر شما است و وی اف اس صرفا مسئولیت راهنمایی مسافر و دریافت مدارک را بر عهده دارد. در برخی موارد، ممکن است سفارت گذرنامه را از طریق VFS به دست شما برساند و این شرکت هیچ مسئولیتی در قبال قبولی یا رد درخواست شما ندارد. وی اف اس گلوبال، با توجه به تجربه بالای خود در امور دیپلماتیک، روند اخذ ویزا را تا حد زیادی برای شما تسهیل خواهد کرد.

برای اخذ ویزای کدام کشورها می‌توان از vfs global کمک گرفت؟

عموما، بخش زیادی از درخواست‌های مربوط به ویزا شنگن و ویزای برخی کشورهای اروپایی، از طریق دفاتر و نمایندگی‌های VFS انجام می‌شود که به صورت فعال در ایران عبارتند از:

  • انگلیس
  • فرانسه
  • اتریش
  • هلند
  • مجارستان
  • نروژ
  • بلژیک
  • فنلاند
  • دانمارک
  • سوئیس
  • یونان
  • جمهوری چک
  • نیوزلند
  • آفریقای جنوبی
  • کرواسی
  • استرالیا
  • پرتغال
  • استونی

لازم به ذکر است که سایر کشورها، کارگزاری‌های دیگری را به به‌عنوان نماینده خود انتخاب کرده‌اند. به‌عنوان مثال، اگر قصد داشته باشید ویزای کشورهای سوئد، آلمان و ایتالیا را دریافت کنید، باید از شرکت ویزا متریک کمک بگیرید. کشورهای اسپانیا و قبرس جنوبی شرکت BLS را به‌عنوان کارگزاری خود انتخاب کرده‌اند. بعضی از کشورها مانند کانادا و آمریکا در ایران سفارت ندارند و برای درخواست ویزای آن‌ها باید به کشورهای ثالث اطراف مانند ترکیه ، امارات متحده عربی و …. مراجعه کنید.

مدارک ضروری قابل ارائه به وی اف اس گلوبال

لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا، بسته به نوع ویزا، کشور مقصد و قوانین آن کشور متفاوت است. با این حال، به طور کلی، مدارک زیر برای ارائه به وی اف اس گلوبال ضروری هستند:

  • مدارک هویتی مثل شناسنامه و کارت ملی
  • اصل گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از زمان بازگشت
  • پاسپورت‌های قبلی برای ارائه به‌عنوان سابقه سفر
  • فرم تکمیل‌شده درخواست ویزا
  • گردش حساب سه‌ماهه یا شش‌ماهه و گواهی تمکن مالی
  • مدارک کاری (مثل گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی و…)
  • بیمه مسافرتی معتبر
  • دعوت‌نامه (در صورت وجود)
  • عکس پرسنلی
  • بلیط هواپیما رفت و برگشت و واچر رزرو هتل
  • و…

مراحل درخواست ویزا در شرکت وی اف اس گلوبال تهران

در اولین گام، باید کشور مقصد را انتخاب و سپس فرم درخواست ویزا را به طور کامل و دقیق تکمیل کنید. فرم‌های درخواست ویزا از وب‌سایت سفارت یا کنسول‌گری کشور مقصد قابل دریافت هستند. در ادامه، باید مدارک ضروری را که کشور مورد نظر شما تعیین کرده است، آماده کنید و پس از تایید اولیه درخواست از سایت سفارت، زمانی برای مراجعه حضوری به دفتر وی اف اس گلوبال در تهران تعیین کنید.

در تاریخ مراجعه حضوری، باید مدارک لازم را به کارشناس مربوطه ارائه کرده و و هزینه خدمات و ویزا را به صورت نقدی و ارزی پرداخت کنید. در صورت تمایل به استفاده از خدمات VIP که در ادامه توضیح داده خواهد شد، باید هزینه آن را نیز جداگانه پرداخت کنید و رسید آن را همراه خود نگهدارید. پس از انجام این مراحل، از شما خواسته می‌شود که مراحل انگشت‌نگاری و ثبت عکس دیجیتالی را در اتاق بیومتریک انجام دهید.

پس از انجام این مراحل، باید صبر کنید تا زمان مورد نیاز برای بررسی درخواست بگذرد و موافقت یا عدم موافقت با درخواست شما از سوی سفارت اعلام شود. وی اف اس پس از جمع‌آوری مدارک و اطمینان از صحت آن‌ها، مدارک درخواست را مستقیما به سفارت کشور مورد نظر شما ارسال می‌کند. پس از گذشت زمان متداول، برای پیگیری وضعیت می‌توانید به حساب کاربری خود در سایت وی اف اس گلوبال مراجعه کنید.

اطلاعات ضروری وی اف اس گلوبال در تهران

در حال حاضر، وی اف اس گلوبال کشورهایی مثل انگلیس، فرانسه، استرالیا و نیوزلند در ساختمان مگاپارس تهران قرار دارد. متقاضیان ویزای سایر کشورها، باید به دفتر این شرکت در ساختمان هروی سنتر تهران مراجعه کنند. در ادامه، اطلاعات هر یک از این دو دفتر با جزئیات بیشتری ارائه شده است:

  • آدرس وی اف اس گلوبال هروی: خیابان موسوی (گلستان پنجم)، میدان هروی، طبقه چهارم ساختمان هروی سنتر

آدرس وی اف اس گلوبال هروی روی نقشه گوگل

  • آدرس وی اف اس گلوبال مگاپارس: خیابان دکتر شریعتی، انتهای خیابان معلم شرقی، طبقه چهاردهم ساختمان مگاپارس

آدرس وی اف اس گلوبال مگاپارس روی نقشه گوگل

در جدول زیر، اطلاعات مورد نیاز برای ارتباط با وی اف اس برخی کشورها ارائه شده است:

کشور تلفن وی اف اس گلوبال سایت وی اف اس گلوبال
وی اف اس گلوبال اتریش ۸۲۸۰۲۹۹۶ Vfsglobal.com/Austria/iran
وی اف اس گلوبال قبرس ۸۲۸۰۲۹۸۰ Vfsglobal.com/Cyprus/iran
وی اف اس گلوبال جمهوری چک ۸۲۸۰۲۹۷۱ Vfsglobal.com/czechrepublic/iran
وی اف اس گلوبال فنلاند ۸۲۸۰۲۸۷۳ Vfsglobal.com/finland/iran
وی اف اس گلوبال یونان ۸۲۸۰۲۸۰۴ Vfsglobal.com/greece/iran
وی اف اس گلوبال مجارستان ۸۲۸۰۲۸۰۶ Vfsglobal.com/hungary/iran
وی اف اس گلوبال نروژ ۸۲۸۰۲۸۳۱ Vfsglobal.com/norway/iran

نکات امنیتی هنگام مراجعه به شرکت وی اف اس گلوبال در تهران

شرکت وی اف اس گلوبال (VFS Global) متعهد به حفظ امنیت اطلاعات و مدارک شما در طول فرآیند اخذ ویزا است. با این حال، برای ارتقای سطح امنیت و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، رعایت برخی نکات هنگام مراجعه به مراکز وی اف اس گلوبال ضروری است:

  • همراه‌داشتن هر نوع وسایل الکترونیکی مثل دوربین، لپ‌تاپ و… به شرکت وی اف اس ممنوع است. همچنین، تنها در صورتی می‌توانید گوشی موبایل همراه خود داشته باشید که قبل از ورود، آن را روی حالت بی‌صدا قرار داده باشید.
  • هر نوع ضبط تصویر، ویدئو یا صدا ممنوع است.
  • هر شخص تنها یک کیف دستی کوچک باید همراه خود داشته باشید و از ورود کیف‌های بزرگتر از ۵۵*۳۵*۲۵ جلوگیری می‌شود.
  • ورود هر نوع پاکت و بسته مهر و موم‌شده به دفتر شرکت مجاز نیست.
  • متقاضیان هنگام حضور در دفتر شرکت نباید وسایل تیز مثل چاقو، قیچی و.. همراه خود داشته باشند.
  • همراه‌داشتن اسلحه و هر نوع مواد قابل اشتعال مثل کبریت، فندک و… ممنوع است.
  • تنها خود متقاضی اجازه ورود به دفتر شرکت وی اف اس را دارد. در صورت هماهنگی قبلی، ولی افراد زیر ۱۸ سال، مترجمان و همراهان افراد ناشنوا، معلول و دارای کهولت سن امکان‌پذیر است.

خدمات VIP وی اف اس گلوبال در ایران

علاوه بر خدماتی که در بخش‌های قبلی گفته شد، وی اف اس گلوبال خدمات VIP دیگری را هم به متقاضیان ارائه می‌کند. با پرداخت هزینه مورد نیاز، می‌توانید از خدمات زیر بهره‌مند شوید و روند اخذ ویزا را با سهولت بیشتری پیگیری کنید:

سرویس عکس‌برداری

در صورت تمایل، می‌توانید عکس مورد نیاز پرونده را در مرکز درخواست ویزا بیندازید. در این حالت، از صحت عکس پاسپورتی بیومتریک با استانداردهای درخواست ویزا اطمینان پیدا خواهید کرد. هزینه عکس‌برداری در وی اف اس گلوبال، ۹ یورو برای هر ۴ عکس است.

خدمات فتوکپی

اگر مایل باشید، می‌توانید از مدارک خود کپی بگیرید و نسخه پشتیبان تهیه کنید. هزینه فتوکپی از مدارک شما، ۰٫۵ یورو به‌ازای هر صفحه است.

سرویس پیک (پست)

در صورتی که تمایل داشته باشید، کارگزاری VFS می‌تواند مدارک شما را از طریق پیک و پست برایتان ارسال شود. هزینه استفاده از این سرویس برای متقاضیان ساکن تهران به‌ازای هر درخواست ۱۰ یورو و برای متقاضیان خارج از تهران، ۱۴ یورو به‌ازی هر درخواست است.

سرویس پرکردن فرم درخواست ویزا

برخی از کشورهای تحت پوشش وی اف اس گلوبال (به‌عنوان مثال وی اف اس گلوبال سوئیس)، سرویس پرکردن فرم درخواست ویزا را نیز به‌عنوان خدمات VIP به متقاضیان عرضه می‌کنند. با پرداخت ۱۵ یورو، یکی از کارکنان شرکت فرم درخواست را از جانب شما و با توجه به اطلاعات مدارکتان (اصل پاسپورت، واچر رزرو هتل، بلیط رفت و برگشت هواپیما و بیمه مسافرتی) پر می‌کند. توجه داشته باشید که خود شما مسئول تایید صحت اطلاعات هستید و کارکنان وی اف اس مسئولیتی در این زمینه ندارند.

نکات مهم در رابطه با vfs global tehran

شرکت وی اف اس گلوبال با ارائه خدمات نوین و کارآمد، فرآیند اخذ ویزا را برای متقاضیان در سراسر جهان تسهیل می‌کند. با این حال، برای اینکه از خدمات این شرکت به بهترین نحو بهره‌مند شوید و سفری بدون دغدغه را تجربه کنید، توجه به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود، ضروری است:

  • با توجه به اینکه ممکن است رسیدگی به درخواست با تاخیر مواجه شود، بهتر است حداقل از ۳ ماه قبل از تاریخ سفر برای دریافت ویزا اقدام کنید.
  • حداقل زمان ارزیابی ۱۵ روز است و ممکن است موارد متعددی این بازه زمانی را بیشتر کند.
  • وضعیت درخواست ویزا، تنها از طرق کد رهگیری که هنگام ارائه درخواست به شما داده می‌شود، قابل پیگری است و سفارت کشور مورد نظر شما هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد.
  • طی روند پیگیری درخواست ویزا، پاسپورت شما نزد سفارت یا شرکت وی اف اس گلوبال باقی می‌ماند.
  • در صورتی که نوک انگشتان شما آسیب دیده یا مواردی مثل تزئینات موقتی ممکن است ثبت اطلاعات بیومتریک را با اختلال مواجه کند، توصیه می‌کنیم پس از بهبودی و آمادگی کامل، وقت سفارت بگیرید و به VFS global مراجعه کنید.
  • برای افرادی که بنا به هر دلیلی قادر به ارائه اثر انگشت نیستند (با تایید پزشک) و متقاضیان زیر ۱۲ سال، تنها ارائه عکس بیومتریک کافی است.

وی اف اس گلوبال؛ واسطه‌ای برای انجام خدمات ویزا

وی اف اس گلوبال به عنوان پل ارتباطی میان متقاضیان ویزا و سفارتخانه‌ها، تجربه‌ای امن، راحت و کارآمد را برای اخذ ویزای کشورهای مختلف به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد. این شرکت در بیش از ۱۵۰ کشور مختلف نمایندگی دارد و خدمات متنوعی از جمله دریافت مدارک، احراز هویت بیومتریک و پیگیری درخواست را به نیابت از سفارتخانه‌ها انجام می‌دهد. در این مطلب، به طور کامل این شرکت را به شما معرفی کردیم و نکات لازم برای استفاده از خدمات این شرکت را در اختیارتان قرار دادیم. با انتخاب VFS Global، می‌توانید با خیالی آسوده فرآیند اخذ ویزا را طی کرده و از اتلاف وقت و سردرگمی پرهیز کنید.

سوالات متدوال وی اف اس گلوبال

خدمات وی اف اس گلوبال چیست؟

این شرکت مدارک متقاضیان را دریافت کرده و پس از اطمینان از صحت، آن‌ها را برای سفارت ارسال می‌کنند.

برای پیگیری دریافت ویزا از طریق وی اف اس گلوبال چه مدارکی لازم است؟

گذرنامه، کارت ملی و شناسنامه، بیمه مسافرتی و بلیط هواپیما رفت و برگشت، بخشی از مدارک مورد نیاز برای ارائه به وی اف اس گلوبال هستند.

آیا وی اف اس گلوبال دریافت ویزا را تضمین می‌کند؟

خیر. وی اف اس تنها واسطه‌ای بین متقاضی و سفارت کشورها است.

پس از تکمیل پروسه درخواست ویزا، چطور می‌توان مدارک ارائه‌شده را دریافت کرد؟

با مراجعه حضوری یا استفاده از خدمات VIP سرویس پست، می‌توانید مدارک خود را دریافت کنید.

چگونه می‌توان پروسه درخواست ویزا را پیگیری کرد؟

پس از گذشت زمان متداول، برای پیگیری وضعیت می‌توانید به حساب کاربری خود در سایت وی اف اس گلوبال مراجعه کنید.

آدرس وی اف اس گلوبال فرانسه کجاست؟

وی اف اس فرانسه در خیابان شریعتی، انتهای خیابان معلم شرقی و طبقه چهاردهم ساختمان مگاپارس قرار دارد.

نوشته معرفی جامع وی اف اس گلوبال ایران اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *