معرفی جامع المپیک ۲۰۲۴ پاریس

بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس که سی‌سومین دوره این بازی‌ها محسوب می‌شود، از ۵ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ در پایتخت فرانسه برگزار خواهد شد. این رویداد بزرگ ورزشی که با حضور هزاران ورزشکار از سراسر جهان همراه خواهد بود، فرصتی استثنایی برای تجربه شور و هیجان رقابت در بالاترین سطح و همچنین آشنایی با فرهنگ غنی و جاذبه‌های تاریخی پاریس را فراهم می‌کند. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی، به بررسی مهم‌ترین جنبه‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌پردازیم و به شما خواهیم گفت که در این رویداد مهم چه چیزی در انتظار شرکت‌کنندگان و تماشاچیان است. با ما همراه باشید.

مقدمه‌ای بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس

بازی‌های المپیک، که مهم‌ترین رویداد ورزشی در جهان شناخته می‌شود، ریشه در یونان باستان دارد. اولین دوره این بازی‌ها در سال ۷۷۶ قبل از میلاد مسیح در المپیا یونان برگزار شد و تا سال ۳۹۳ به طور مداوم ادامه داشت. پس از وقفه‌ای ۱۵۰۰ ساله، بازی‌های المپیک در سال ۱۸۹۶ در آتن یونان احیا شدند و از آن زمان تاکنون هر چهار سال یک بار به جز در زمان جنگ‌های جهانی برگزار شده است.

سی‌وسومین دوره این بازی‌ها قرار است از ۲۶ جولای (۵ مرداد ۱۴۰۳) در پاریس و ۱۶ شهر دیگر در کشور فرانسه برگزار شود. پاریس پس از میزبانی در سال‌های ۱۹۰۰ و ۱۹۲۴، پس از لندن دومین شهری است که سه بار میزبان بازی های تابستانه المپیک بوده است (سال‌های ۱۹۰۸، ۱۹۴۸ و ۲۰۱۲). در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، این شهر صدمین سالگرد بازی‌های المپیک ۱۹۲۴ را جشن می‌گیرد و و ششمین دوره‌ای است که فرانسه میزبانی این بازی‌ها را برعهده دارد (سه دوره تابستانی و سه دوره زمستانی).

بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس پس از تعویق المپیک ۲۰۲۰ توکیو به سال ۲۰۲۱ به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، به همان چرخه ۴ ساله خود بازخواهد گشت. جالب است بدانید که رشته ورزشی بریک‌دنس برای اولین بار در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به رقابت‌های المپیک اضافه خواهد شد و این دوره از بازی‌ها، نخستین دوره‌ای است که با تعداد مساوی ورزشکار زن و مرد برگزار خواهد شد.

تاریخ و محل برگزاری بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس

بازی های المپیک تابستانه ۲۰۲۴ پاریس از روز جمعه ۲۶ جولای (۵ مرداد) آغاز می‌شود و تا یک‌شنبه ۱۱ آگوست (۲۱ مرداد) ادامه پیدا می‌کند. بازی‌های پارالمپیک این دوره از مسابقات نیز از چهارشنبه ۲۸ آگوست (۷ شهریور) برگزار شده و تا شنبه ۸ سپتامبر (۱۸ شهریور) طول می‌کشد. همان‌طور که گفته شد، پاریس و ۱۶ شهر دیگر فرانسه، میزبان مسابقات این دوره المپیک هستند. مهم‌ترین این شهرها در ادامه با جزئیات بیشتری معرفی شده‌اند:

  • پاریس: پایتخت فرانسه مرکز اصلی برگزاری بازی‌ها خواهد بود.
  • مارسی (Marseille): این شهر در جنوب فرانسه قرار دارد و میزبان مسابقات فوتبال و قایقرانی خواهد بود.
  • سن‌دنی: این شهر در حومه پاریس قرار دارد و ورزشگاه استاد دو فرانس که در این شهر واقع شده، یکی از بزرگترین ورزشگاه‌های فرانسه است.
  • شهر لیل: ورزشگاه استاد پیر مائوروی (Pierre Mauroy) این شهر میزبان مسابقات بسکتبال و هندبال المپیک ۲۰۲۴ خواهد بود.
  • شهر نانت (Nantes): نانت شهری در غرب فرانسه است و ورزشگاه استاد دو لا بوژوار (Stade de la Beaujoire (FC Nantes) این شهر برای برگزاری بازی‌های فوتبال اختصاص پیدا کرده است.
  • شاتورو (Châteauroux): مسابقات تیراندازی المپیک در مرکز تیراندازی اسپورتیف (Centre National de Tir Sportif) شهر شاتورو برگزار خواهند شد.
  • بوردو (Bordeaux): ورزشگاه Matmut Atlantique این شهر برای برگزاری برخی بازی‌ها از جمله مسابقات فوتبال در نظر گرفته شده است.
  • لیون (Lyon): در ورزشگاه پارک المپیک لیون یا ورزشگاه گوپاما (Groupama Stadium) شهر لیون، بعضی از مسابقات فوتبال برگزار خواهند شد.
  • سنت اتین (Saint-Etienne): ورزشگاه ژوفروا گیشار (Stade Geoffroy-Guichard) به انجام برخی از مسابقات فوتبال اختصاص پییدا کرده است.
  • نیس (Nice): استادیوم آلیانز ریویرا این شهر محل برگزاری برخی از مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک خواهد بود.

نحوه خرید بلیط بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس

با توجه به اینکه المپیک ۲۰۲۴ رویداد بسیار بزرگی است، تهیه بلیط بازی‌ها ممکن است در وهله اول کمی غیر ممکن به نظر برسد. اما با راهکارهای زیر می‌توانید بلیط بازی‌های مورد نظرتان را خریداری کنید و از تماشای مسابقات المپیک از نزدیک لذت ببرید.

وب‌سایت رسمی المپیک

مرتبا وب‌سایت رسمی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را چک کنید و به محض اینکه امکان خرید بلیط ایجاد شد، خرید بلیط مورد نظرتان را انجام دهید. در صورت فعال‌کردن اعلان سایت، می‌توانید در صف اول خرید قرار بگیرید و بلافاصله پس از موجودشدن، بلیط‌های خود را تهیه کنید.

فروشندگان مجاز

برای خریدی بدون دردسر، می‌توانید از فروشندگان مجاز مورد تایید کمیته برگزاری کمک بگیرید. در این صورت، حتما مراقب معاملات تقلبی باشید و در صورت لزوم، از خرید بلیط از فروشندگان غیر قابل اعتماد خودداری کنید.

خرید پکیج‌های مسافرتی از آژانس‌های معتبر

بسیاری از آژانس‌های مسافرتی، پکیج‌های مختلفی را برای سفر به فرانسه در روزهای برگزاری مسابقات به متقاضیان ارائه می‌کنند. این پکیج‌ها علاوه بر خدماتی مثل بلیط هواپیما، رزرو هتل و… بلیط برخی از بازی‌ها را نیز برای شما تهیه می‌کنند. در این صورت می‌توانید ضمن تماشای بازی‌ها، به جاهای دیدنی پاریس نیز سر بزنید.

هزینه بلیط بازی های تابستانی المپیک ۲۰۲۴

نرخ بلیط‌های المپیک ۲۰۲۴ با توجه به نوع مسابقه، رده صندلی و سطح مسابقات متفاوت است. به طور متوسط، باید مبلغی در حدود ۲۰۰-۵۰ پوند را برای خرید هر بلیط در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که نرخ صندلی‌های مسابقات پرطرف‌دار یا صندلی‌های پریمیوم ممکن است متفاوت باشد و از بازه گفته‌شده بیشتر شود.

رشته‌های ورزشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس

در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس، شاهد رقابت ورزشکاران از سراسر جهان در بیش از ۴۰ رشته ورزشی متنوع خواهد بود. این رویداد عظیم، فرصتی بی‌نظیر برای تماشای برترین استعدادهای ورزشی در بالاترین سطح است. ورزش‌های المپیک به طور کلی به دو دسته ورزش‌های انفرادی و ورزش‌های تیمی طبقه‌بندی شده و در مراحل مختلفی نیز برگزار می‌شوند. در جدول زیر، همه رشته‌های ورزشی در المپیک فرانسه معرفی شده‌اند:

تیراندازی با کمان یا اسلحه دوچرخه‌سواری جاده‌ای اسکیت بورد
ژیمناستیک شیرجه صخره‌نوردی (سنگ‌نوردی)
دوچرخه‌سواری کوهستان شمشیربازی موج‌سواری
آمادگی جسمانی فوتبال شنا
بدمینتون گلف تنیس روی میز
بسکتبال هندبال تکواندو
بسکتبال ۳ نفره هاکی تنیس
والیبال ساحلی جودو ترامپولین
بوکس شنای ماراتن ورزش سه‌گانه
بریک دنس پنج‌گانه‌ی مدرن والیبال
قایقرانی (کانو) اسلالوم ژیمناستیک ریتمیک واترپلو
قایقرانی اسپرینت (کایاک) قایق‌رانی وزنه‌برداری
دوچرخه‌سواری بی‌ام‌اکس (FREESTYLE) راگبی ۷ نفره کشتی
دوچرخه‌سواری بی‌ام‌اکس (RACING) قایق‌رانی بادبانی

حمل و نقل عمومی پاریس و نحوه دسترسی به بازیهای المپیک تابستانی ۲۰۲۴

با نزدیک شدن به بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس، مسئولین این شهر توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل این شهر داشته‌اند. انتظار می‌رود که میلیون‌ها تماشاگر و ورزشکار از سراسر جهان برای حضور در این رویداد بزرگ به پاریس سفر کنند. برای پاسخگویی به این حجم از مسافران، مقامات فرانسوی برنامه‌های جامعی برای ارتقای و گسترش سیستم حمل و نقل عمومی پاریس در نظر گرفته‌اند. در ادامه، وسایل حمل‌ونقل عمومی در پاریس به طور کامل معرفی شده‌اند:

گشت و گذار در پاریس با مترو

تابستان امسال، پاریس مملو از گردشگران و تماشاچیانی خواهد بود که برای تشویق ورزشکاران محبوبشان به این شهر می‌آیند و انتظار می‌رود که روزانه ۵۰۰ هزار تماشاگر در بازی‌های المپیک حضور پیدا کنند. در این بین، مترو بهترین گزینه برای دسترسی به مکان‌های برگزاری مسابقات و جاذبه های دیدنی پاریس خواهد بود.

متروی پاریس، یکی از بهترین و شلوغ‌ترین سیستم‌های حمل و نقل زیرزمینی در جهان است و اغلب اماکن ورزشی با استفاده از مترو به‌راحتی قابل دسترسی هستند. در حال حاضر، متروی پاریس دومین متروی شلوغ اروپا (بعد از مسکو) است و روزانه حدود چهار میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند. بنابراین، بهتر است در ساعات شلوغی رفت و آمد (۸:۳۰ تا ۹:۳۰ صبح و ۵:۳۰ تا ۶:۳۰ عصر دوشنبه تا جمعه) ترجیحا از وسیله نقلیه دیگری برای تردد در سطح شهر استفاده کنید.

گشت‌وگذار در پاریس با اتوبوس

اتوبوس‌، گزینه ارزان و راحت دیگری برای گشت‌وگذار در پاریس است. اکثر مسیرهای اتوبوسی معمولا تا ساعت ۸:۳۰ شب مسافران را جابه‌جا می‌کنند و انتظار می‌رود در طول بازی‌های المپیک ساعت کاری اتوبوس‌ها بیشتر شود. در رابطه با اتوبوس‌های پاریس باید این نکته را به خاطرداشته باشید که اتوبوس‌ها به طور خودکار در تمام ایستگاه‌ها توقف نمی‌کنند و از قبل، باید راننده را از توقف در ایستگاهی خاص مطلع کنید. برای درخواست توقف در ایستگاه مورد نظر می‌توانید دستتان را بلند کنید یا زنگ اتوبوس را به صدا درآورید.

دسترسی به سایر شهرهای برگزاری با شبکه ریلی RER

هر چند که شبکه ریلی RER گزینه مناسبی برای گشت‌وگذار در پاریس نیست، اما بهترین گزینه برای دسترسی به سایر شهرهای میزبان بازی‌های المپیک است. از مسابقات بسکتبال و هندبال در استادیوم پیر مائوری شهر لیل گرفته تا مسابقات فوتبال و قایقرانی در مارسی و نیس در جنوب کشور، به‌راحتی می‌توانید از تماشای مسابقات هیجان‌انگیز لذت ببرید. RER همچنین، بهترین و سریع‌ترین راه برای دسترسی به کاخ ورسای و تماشای رویدادهای سوارکاری المپیک و پارالمپیک، پنج‌گانه مدرن، راگبی، دوومیدانی و پارادوومیدانی در استادیوم دو فرنس است. با این قطارها حتی می‌توانید به دیزنی‌لند پاریس بروید تا یک روز به دور از هیاهوی مسابقات، استراحت کنید.

پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در پاریس

بسیاری از مسابقات مهم المپیک در مرکز شهر برگزار می‌شوند و محل برگزاری آن‌ها دسترسی بسیار خوبی به جاذبه‌های مهم شهر از برج ایفل دارند. همین مسئله هم موجب شده تا پیاده‌روی به راهی عالی برای گشت‌وگذار در شهر تبدیل شود. با قدم‌زدن در خیابان‌های پاریس، می‌توانید از حال و هوای بی‌نظیر این شهر لذت ببرید و برای تجدید قوا، یک یا دو کروسان خوشمزه نوش جان کنید!

خوشبختانه، در تمامی نقاط پاریس، امکانات بسیار خوبی برای اجاره دوچرخه وجود دارد و وجود مسیرهای دوچرخه‌سواری نیز موجب شده تا دوچرخه به وسیله‌ای عالی برای تردد در شهر تبدیل شود. با خرید اشتراک روزانه، هفتگی (یا بلندمدت)، می‌توانید به راحتی دوچرخه را از صدها ایستگاه در سراسر شهر تحویل بگیرید و در هر ایستگاهی که دوست داشتید، پس دهید. هیچ محدودیتی برای ورود دوچرخه به محوطه امنیتی المپیک وجود ندارد.

اقامت در پاریس | کجا اقامت کنیم؟

پاریس به عنوان یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان، طیف گسترده‌ای از هتل‌ها با سطوح قیمتی مختلف را به گردشگران خود عرضه می‌کند. هتل‌های لوکس و مجلل در مرکز شهر، هتل‌های بوتیک شیک در محله‌های تاریخی، و هتل‌های مقرون‌به‌صرفه در مناطق دورتر، از جمله گزینه‌های موجود برای اقامت در پاریس هستند.

به‌علاوه، امکان اجاره آپارتمان نیز در پاریس وجود دارد که برای سفرهای دسته‌جمعی و خانوادگی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. در صورتی که مایل هستید اقامت ارزانتر و اقتصادی‌تری را در طول المپیک ۲۰۲۴ در پاریس تجربه کنید، مهمانسراها و هاستل‌ها گزینه بسیار مناسبی برای اقامت شما خواهند بود. با مطالعه مطلب معرفی بهترین هتل های پاریس در مجله فلای‌تودی، می‌توانید با بهترین گزینه‌ها برای اقامت در این شهر آشنا شوید.

سفری به قلب تاریخ و ورزش در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

بازی های تابستانه المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پایتخت فرانسه و ۱۶ شهر دیگر این کشور برگزار خواهد شد. این رویداد عظیم ورزشی که با حضور بیش از ۱۵ هزار ورزشکار از ۲۰۰ کشور دنیا همراه خواهد بود، بار دیگر شور و نشاط و رقابت را به قلب پایتخت زیبای فرانسه می‌آورد.

در این مطلب، با شما درباره المپیک ۲۰۲۴ فرانسه صحبت کردیم و اطلاعاتی کاربردی در این زمینه را در اختیارتان قرار دادیم. اگر دوست دارید از پایتخت زیبای فرانسه دیدن کنید، قطعا سفر به این شهر در ایام بازی‌های المپیک تجربه متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد. می‌توانید تور فرانسه رزرو کنید یا به صورت جداگانه بلیط هواپیما، هتل پاریس و ویزای شنگن بگیرید. همچنین، در مطلب راهنمای سفر به پاریس می‌توانید اطلاعات جامعی درباره هتل‌ها، رستوران‌ها، جاذبه‌ها، حمل و نقل عمومی و هرآنچه باید بدانید را پیدا کنید.

سوالات متداول راهنمای جامع المپیک ۲۰۲۴ فرانسه

المپیک ۲۰۲۴ پاریس چه زمانی است؟

المپیک ۲۰۲۴ از ۲۱-۵ مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

المپیک ۲۰۲۴ کجاست؟

بازی های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه در پاریس و شهرهایی مثل مارسی، لیون و نیس برگزار می‌شود.

رشته‌های ورزشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس کدام‌اند؟

ورزشکاران در المپیک ۲۰۲۴ در بیش از ۴۰ رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به دوچرخه‌سواری، فوتبال، والیبال، تیراندازی و.. اشاره کرد.

تور بازی های المپیک فرانسه را چطور رزرو کنم؟

شما می‌توانید به سایت یا اپ فلای‌تودی سر بزنید یا با کارشناسان تور تماس بگیرید.

نوشته معرفی جامع المپیک ۲۰۲۴ پاریس اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *