معرفی بی‌رول‌آپ، انقلابی بزرگ در بخش امور مالی غیرمتمرکز شبکه بیت کوین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بوراک (Burak)، یکی از توسعه‌دهندگان بیت‌کوین، پروژه‌ جدیدی به نام بی‌رول‌آپ‌ها (Brollups) را معرفی کرده است. بی‌رول‌آپ یک راه‌حل لایه دوم برای شبکه بیت‌کوین است که هدف آن، گسترش کاربردهای امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) در این شبکه می‌باشد.

این راه‌حل، تراکنش‌ها را بدون نیاز به هاردفورک بیت‌کوین یا ایجاد توکن جدید، دسته‌بندی و پردازش می‌کند.

بی‌رول‌آپ در حال حاضر در مرحله طراحی قرار دارد و انتظار می‌رود نسخه آزمایشی آن در اواخر سال جاری راه‌اندازی شود. توسعه‌دهندگان ادعا می‌کنند که بی‌رول‌آپ قادر است بیش از ۹۰ درصد از خدمات و کاربردهای بخش امور مالی غیرمتمرکز را پشتیبانی کند.

این بدان معناست که کاربران می‌توانند کارهایی مانند خرید و فروش NFT با بیت‌کوین یا ثبت سفارش فروش توکن در صرافی‌های غیرمتمرکز را به صورت ایمن و با کارمزد پایین انجام دهند.

بی‌رول‌آپ به طور کامل با بیت‌کوین یکپارچه شده و از ماشین مجازی بیت‌کوین برای اجرای تراکنش‌ها استفاده می‌کند. مدیریت این راه‌حل برعهده اپراتورها است که وظیفه تأمین نقدینگی و به‌روزرسانی وضعیت شبکه را بر عهده دارند.

جامعه بیت‌کوین از این پروژه به دلیل سازگاری کامل با شبکه و عدم نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در آن، استقبال خوبی کرده است.

در این میان، خود بوراک سابقه کشف باگ در شبکه لایتنینگ (Lightning) در اکتبر ۲۰۲۲ و به چالش کشیدن راه‌حل‌های لایه دوم دیگر دارد. گفتنی است که در آن زمان، هک بوراک منجر به به‌روزرسانی اضطراری نودهای شبکه لایتنینگ شده بود.

علاوه بر بی‌رول‌آپ‌، پروژه‌های دیگری مانند درایوچین (Drivechain) و اسپایدرچین (Spiderchain) نیز در حال کار بر روی راه‌حل‌های مشابه برای بهبود قابلیت‌های امور دیفای در شبکه بیت‌کوین هستند.

بوراک پیش از این و در ماه می سال ۲۰۲۲ نیز، پروتکل آرک (Ark) را به عنوان یک راه‌حل لایه ۲ بیت‌کوین با تمرکز بر حذف نیاز به کانال‌های پرداخت معرفی کرده بود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته معرفی بی‌رول‌آپ، انقلابی بزرگ در بخش امور مالی غیرمتمرکز شبکه بیت کوین! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

نظرات ویلی وو و رابرت کیوساکی در مورد آینده بیت کوین: چه زمانی قیمت 10 برابر می‌شود؟

ویلی وو، تحلیلگر مطرح کریپتو، در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) درباره بیت کوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *