معرفی بهترین کتاب آموزش حسابداری فارسی و انگلیسی

برای یادگیری و آموزش حسابداری، منابع مختلفی وجود دارد. یکی از بهترین منابع موجود استفاده از کتاب آموزش حسابداری است. اگر بهترین کتاب های آموزش حسابداری را بشناسید و از آن استفاده کنید، قادر خواهید بود تا در مدت زمان کم و با بهترین متدهای آموزشی، اصول حسابداری و کاربرد آن را یاد بگیرید. در این مطلب قصد داریم تا بهترین کتاب آموزش حسابداری را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین کتاب‌های آموزش حسابداری

همان‌طور که در مقدمه‌ی مطلب نیز اشاره کردیم، منابع زیادی برای آموزش و یادگیری حسابداری وجود دارد. دوره‌های آموزشی، کتب آموزشی، ویدیوهای آموزشی و غیره از این جمله هستند. کتاب‌های آموزشی خوب، به شما کمک می‌کنند تا مطابق با برنامه‌ی زمانی دلخواه خود، به یادگیری مبحث مورد نظر بپردازید.

مرجع کامل و جامع آموزش حسابداری + اعطای گواهینامه معتبر

 

گرچه یادگیری و مطالعه‌ی کتاب به‌نظر ساده می‌رسد، اما باید توجه داشت که نوع و سطح کتاب اهمیت زیادی در یادگیری اصولی و دقیق شما خواهد داشت. سرفصل‌های کتاب باید برای موضوع مورد نظر دقیق تنظیم شده و پوشش‌دهی کاملی از مباحث را شامل شود. در ادامه با بهترین کتاب‌های آموزشی در زمینه‌ی حسابداری آشنا خواهید شد.

۱. کتاب کلید حسابداری در excel نوشته‌ی حمیدرضا خداپرست

یکی از کتاب‌های فارسی زبانی که در زمینه‌ی کتاب حسابداری از منابع برتر محسوب می‌شود،‌ کتاب کلید حسابداری در excel به قلم حمیدرضا خداپرست است. این کتاب با تکیه بر حذف روش‌های سنتی در حسابداری و استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری برای مدیریت امور حسابداری نوشته شده است.

در این کتاب از نرم افزار اکسل برای امور حسابداری استفاده شده است. از برنامه‌ی اکسل، می‌توان برای تهیه‌ی صورت‌های مالی، رسم نمودارها، ‌توابع پرکاربرد و غیره استفاده کرد. مزیت کتاب فوق این است که این موارد را از ابتدا و مرحله‌ی مقدماتی توضیح داده است.

مطالعه‌ی این کتاب برای حسابداران شرکت‌های بزرگ و کوچک مفید خواهد بود. هم‌چنین شما می‌توانید با خواندن و یاد گرفتن مطالب این منبع آموزشی، برای ورود به حوزه‌های سرمایه گذاری مانند بورس و غیره، بهتر برنامه ریزی کنید. به همراه داشتن این کتاب در صورتی که دانشجوی رشته‌ی حسابداری هستید و یا در این زمینه به کارآموزی مشغولید نیز مفید خواهد بود. چراکه راه حل مواجه شدن با بسیاری از خطاها و گزارشات پرکاربرد در آن نشان داده شده است.

پیشنهاد مطالعه: آموزش ساخت سند حسابداری در اکسل – راهنمای مقدماتی

۲. کتاب کار حسابداری مقدماتی نوشته‌ی موسی رشیدی خزایی

یکی از بهترین کتاب آموزش حسابداری مقدماتی، کتاب کار حسابداری مقدماتی نوشته‌ی موسی رشیدی خزایی است. در این کتاب آموزش حسابداری به زبان ساده شروع شده و بدون پیچیدگی خاص، مفاهیم و اصول کاری در این رشته را فرا خواهید گرفت.

آموزش مقدمه‌ای بر حسابداری مالی

 

مطالعه‌ی این کتاب را به افرادی توصیه می‌کنیم که قصد یادگیری مفاهیم و مهارت‌های حسابداری را در مدت زمان کوتاه و سریع دارند. این کتاب در هشت فصل، تمام مباحث مقدماتی را پوشش داده و به شما کمک می‌کند تا یک مهارت عملی و کاربردی جدید را بیاموزید.

۳. کتاب اصول حسابرسی به زبان ساده نوشته‌ی مهدی عیسی پور

اگر به دنبال یک کتاب آموزش حسابداری به زبان ساده می‌گردید، مطالعه‌ی کتاب اصول حسابرسی به زبان ساده نوشته‌ی مهدی عیسی پور را توصیه می‌کنیم. در این کتاب با زبانی ساده و روان، مباحث مهم و مفاهیم اصلی حسابرسی شرح داده شده است.

حسابرسی، کمک می‌کند تا گزارشی تهیه کنیم که وضعیت مالی موسسه را نشان داده و صورت‌های مالی را بررسی کنیم. این گزارشات برای درک عملکرد مجموعه و قیاس عملکرد با شاخص‌های مالی، اهمیت ویژه‌ای دارد. در این کتاب با واحد حسابرسی و قوانین و دستورالعمل‌های آن بیش‌تر آشنا خواهید شد.

۴. کتاب شاه کلید شخصی نوشته‌ی میثم حاجی محمدی – بهترین کتاب آموزش حسابداری

در این کتاب به یکی از موضوعات مهم و اساسی حسابداری و ورود به بازار کار پرداخته شده است. در این‌جا ترفندهایی ارائه شده است که برای موفقیت در بازار کار و جذب فرصت‌های شغلی حسابداری، حیاتی و مهم به‌نظر می‌رسند.

۵. کتاب آموزش حسابداری خرید و فروش هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش

شاید برایتان جالب توجه باشد که در این فهرست، یکی از کتاب‌های دروس هنرستان را به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های آموزش حسابداری معرفی کرده‌ایم. اگر به دنبال یادگیری از روی کتاب آموزش حسابداری فروشگاهی هستید، این کتاب آموزش حسابداری خرید و فروش بهترین منبعی است که می‌توانید مطالعه کنید.

آموزش حسابداری با سپیدار برای شرکت‌های خدماتی

 

این کتاب در مقطع دهم تدریس می‌شود. بنابراین می‌توان انتظار داشت که سطح بازگویی مباحث ساده و روان باشد. این کتاب آموزش‌های خوبی را در زمینه‌ی حسابداری بازرگانی ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که نسخه‌ی الکترونیکی آن قابل دسترسی خواهد بود.

۶. کتاب آموزش جامع دادرسی مالیاتی به زبان ساده نوشته‌ی سید مصطفی هاشمی موسوی

یکی از بهترین کتاب آموزش حسابداری مالی، کتاب آموزش جامع دادرسی مالیاتی به زبان ساده نوشته‌ی سید مصطفی هاشمی موسوی است. این کتاب زبان بسیار ساده‌ای دارد. طوری‌که حتی افراد خارج از رشته‌ی حسابداری نیز می‌توانند متوجه مطالب شوند. در این کتاب، به تمام امور مربوط به مالیاتی در دادگاه و اعتراض نویسی در این‌باره پرداخته شده است.

۷. کتاب راهنمای کامل حسابداری مالیاتی ۱ نوشته‌ی معصومه سادات مالدار سرپل

اگر به دنبال کتاب آموزش حسابداری در زمینه‌ی مالیاتی هستید، می‌توانید کتاب راهنمای کامل حسابداری مالیاتی ۱ نوشته‌ی معصومه سادات مالدار سرپل را تهیه و مطالعه کنید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های الزامی در موقعیت شغلی حسابداری مالیاتی را به‌خوبی کسب کنید.

بررسی صورت‌های مالی، برنامه‌ریزی برای بودجه، سوابق مالی، محاسبه‌ی مالیات، بازرسی سیستم‌های حسابداری، بررسی سوابق مالی شرکت، قید کردن سوابق مالی در اظهارنامه‌ی مالیاتی شرکت، کلیات مفاهیم مالیات، مالیات بر ارث، مالیات حق تمبر، مالیات بر درآمد املاک، مالیات حقوق، مالیات حق‌‌الوکاله و غیره از مباحثی هستند که در این کتاب بدان پرداخته خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: آموزش حسابداری نمایشگاه اتومبیل – بررسی اصول و ابزارها

۸. کتاب اصول حسابداری نوشته‌ی جری پیگاند، پل کمیل و دونالد کیسو

اگر به دنبال منابع آموزشی خارجی هستید،‌ یکی از کتاب حسابداری خوبی که می‌توانید استفاده کنید همین کتاب اصول حسابداری نوشته‌ی جری پیگاند، پل کمیل و دونالد کیسو است. این کتاب به زبان فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات دانشگاه صنعتی امیر کبیر به چاپ رسیده است.

خوب است بدانید که این کتاب در سراسر دنیا به عنوان یکی از مرجع‌های اصلی و مهم در حوزه‌ی حسابداری شناخته شده است.

۹. کتاب حسابداری ساده شده نوشته‌ی مایک پایپر – بهترین کتاب آموزش حسابداری

این کتاب از بهترین کتاب‌های زبان اصلی در حوزه‌ی حسابداری به‌شمار می‌آید. در این کتاب به معادلات حسابداری پرداخته شده و به خواننده گفته می‌شود که چرا این معادلات اهمیت دارند. هم‌چنین در این کتاب شیوه‌ی خواندن صورت مالی و تهیه‌ی آن آموزش داده شده است. دیگر سرفصل‌ها و مباحث این کتاب را می‌توان در ترازنامه، صورت درآمد، صورت جریان نقدینگی، نسبت‌های مالی و غیره خلاصه کرد.

۱۰. حسابداری برای dummies (مبتدیان) نوشته‌ی جان آ تریسی

یکی از بهترین کتاب‌های آموزش حسابداری برای مبتدیان، کتاب حسابداری برای dummies (مبتدیان) نوشته‌ی جان آ تریسی است. این کتاب به زبان ساده،‌ تمام مفاهیم و عملیات مقدماتی در زمینه‌ی حسابداری را به شما یاد خواهد داد.

برخی از مباحث گنجانده شده در این کتاب، عبارتند از حوه ارزیابی حاشیه سود، تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف کسب و کار، مدیریت بودجه، نحوه‌ی مدیریت موجودی، گزارش درآمد، هزینه‌های شرکت‌های خصوصی یا دولتی و غیره.

از کجا بهترین کتاب آموزش حسابداری را تهیه کنیم؟

برای تهیه‌ی کتاب‌های حسابداری، دو راه دارید. روش اول، استفاده از نسخه‌ی الکترونیکی این کتاب است که سریع‌تر و آسان‌تر می‌توانید آن را تهیه کنید. روش دوم، تهیه‌ی نسخه‌ی چاپی از انتشاراتی مورد نظر خواهد بود. لازم به ذکر است که برخی از وب سایت‌ها، نسخه‌ی الکترونیکی کتاب آموزش حسابداری مقدماتی را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. بنابراین به‌سادگی می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید.

آموزش حسابداری با سپیدار برای شرکت‌های تولیدی

 

* نکته: ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اغلب کتاب‌های الکترونیکی، هزینه‌ی کم‌تری به‌نسبت نسخه‌ی چاپی خود دارند. بنابراین در صورتی که بودجه‌ی محدودی برای تهیه‌ی کتاب دارید، بهتر است تا از نسخ الکترونیکی استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب، به معرفی بهترین کتاب آموزش حسابداری پرداختیم. چند نمونه از کتاب‌های ارائه شده، کتاب‌های خارجی بوده که توسط نویسندگان خارجی تهیه و تدوین شده است. البته شما می‌توانید نسخه‌ی ترجمه شده‌ی این کتاب‌ها را نیز پیدا کنید. هم‌چنین در این مطلب به شما نشان دادیم که چطور می‌توانید به دانلود بهترین کتاب آموزش حسابداری و یا خریداری آن بپردازید.

انتخاب گزینه‌ی نهایی برای بهترین کتاب آموزشی، به شما بستگی دارد. این‌که دقیقاً چه سطحی هستید و چه مباحث و مهارتی مورد نیاز است، می‌تواند به شما کمک کند تا منبع آموزشی برتر و ایده‌آل خود را انتخاب نمایید. شرکت‌ در دوره‌های آموزشی در کنار استفاده از این کتاب‌ها نیز بسیار ایده‌آل و مؤثر خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: آموزش حسابداری فروش اقساطی – بررسی اصول و ابزارها

آموزش حسابداری در مکتب خونه

شما می‌توانید برای یادگیری اصول و مبانی حسابداری در شاخه‌های مختلف از سطح مقدماتی تا حوزه‌ی پیشرفته و ورود به بازار کار، از دوره‌های آموزشی حسابداری در مکتب خونه استفاده کنید. این دوره‌ها با زبان ساده و روان شما را با مباحث مهم حسابداری آشنا کرده و مهارت‌های الزامی در این زمینه را ارائه خواهد داد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آموزش حسابداری کلینیک دندانپزشکی – بررسی جامع اصول و ابزارها

تحلیل داده‌ها و ارائه گزارش مالی برای هر کسب و کاری، علاوه بر اطمینان خاطر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *