معرفی بهترین بازی‌های باب اسفنجی شلوار مکعبی: باب با طعم کریستوفر نولان

در این مقاله از بهترین بازی‌های باب اسفنجی شلوار مکعبی به سراغ یک ویدیو گیم جدید می‌رویم که داستان خود را حول محور بُعدهای مختلف تعریف می‌کند. این اثر که SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake نام دارد، به نحوه‌ای قصه می‌گوید که آدم را ناخودآگاه به یاد فیلم‌های کریستوفر نولان و جهان‌های موازی می‌اندازد.

بیش‌تر آثاری که در مجموعه مقالات معرفی بهترین بازی‌های باب اسفنجی به آن‌ها اشاره کردیم معمولا عناوینی بودند که سال‌ها از عرضه آن‌ها می‌گذرد. اما این دفعه به سراغ بازی SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake می‌رویم که تنها حدود یک سال از عرضه آن می‌گذرد؛ یک ویدیو گیم اکشن-ماجراجویی با عناصر پلتفرمر که امکان تجربه آن حتی روی موبایل‌های هوشمند اندرویدی و آی او اس هم وجود دارد.

معرفی بهترین بازی‌های باب اسفنجی شلوار مکعبی: نور، دوربین، شلوار!

داستان این بازی از جایی شروع می‌شود که باب و پاتریک با یک پری دریایی آشنا می‌شوند که با سحر و جادو رابطه دارد و کلا شخصیت عجیبی به نظر می‌رسد. این پری دریایی یک صابون حبابی جادویی به این دو دوست جدانشدنی می‌فروشد که قابلیت برآورده کردن هرگونه آروزیی را دارد. در ابتدا این آیتم جادویی فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسد و باب و پاتریک حسابی از استفاده از آن لذت می‌برند. اما همان‌طور که می‌توان حدس زد انجام چنین کاری پیامدهای منفی خاص خود را دارد.

هنگامی که باب اسفنجی این حباب‌های صابونی را می‌دمد تا آروزی دوستانش را برآورده کند، پاتریک متوجه یک متن خیلی مهم روی شیشه این آیتم می‌شود. ظاهرا محتویات موجود در این شیشه اشک‌های پری‌های دریایی هستند و جزو دارایی‌های شاه نپتون محسوب می شود. علاوه بر این استفاده از اشک پری‌های دریایی صرفا در انحصار موجودات جاودان قرار دارد و موجودات فانی از جمله باب و پاتریک اجازه استفاده از آن را ندارند. منتها از آنجایی که آن‌ها دیر متوجه این قوانین می‌شوند مشکلات بزرگی به وجود می‌آید. در ادامه ماجرا شهر بیکینی باتم به آشوب کشیده می‌شود و دروازه‌های متعددی به سوی جهان‌های موازی باز می‌گردد. بدین ترتیب بیکینی باتم درگیر یک دردسر بزرگ می‌شود و باب و پاتریک به عنوان مسئول این دردسرها با خود عهد می‌بندند که همه چیز را به شرایط عادی بازگردانند.

باب اسفنجی برای گشت و گذار در محیط قابلیت‌های جالبی به دست می‌آورد

بازی SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake موقعیت‌های فوق‌العاده خنده‌داری به وجود می‌آورد و تعاملات بین باب و پاتریک به شکل فزاینده‌ای بامزه هستند؛ چرا که پاتریک به یک بادکنک تبدیل شده است. این دو نفر برای نجات بیکینی باتم به جهان‌های موازی مختلفی تحت عنوان Wish World مراجعه می‌کنند تا بتوانند در هرکدام ماموریت خود را به پایان برسانند و یک تکه از مشکل را رفع و رجوع کنند.

تئوری تاریک باب اسفنجی شلوار مکعبی: آیا اختاپوس شکست عشقی خورده است؟

اما باب اسفنجی در طی این ماجراجویی جذاب قابلیت‌های مختلفی به دست می‌آورد تا بتواند در حین مبارزات و گذر از موانع موثرتر عمل کند. در واقع سازندگان این بازی در استودیو Purple Lamp قابلیت‌هایی را برای باب در نظر گرفته‌اند که بتواند در جا به جایی در سطح نقشه و شکست دادن دشمنان از آن‌ها کمک بگیرد. راستی در نقطه نقطه مراحل این بازی آیتم‌های جمع کردنی مختلفی در نظر گرفته شده که باب وظیفه دارد آن‌ها را پیدا کند و در صورت به دست آوردن‌شان پاداش‌هایی جدیدی کسب خواهد کرد.

به طور کلی بازی SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake ویدیو گیم سرگرم کننده‌ای است و امکان تجربه آن روی کنسول‌های پلی استیشن، کنسول‌های ایکس باکس، نینتندو سوییچ، پی سی، اندروید و آیفون وجود دارد. به همین خاطر اگر دوست داشته باشید به تجربه آن بپردازید مانع خاصی بر سر راه شما وجود نخواهد داشت. نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Screen Rant


میزگیم سینمایی با امید لنون و شایان | چی بیینیم؟ چی بازی کنیم؟


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

چگونه کامپیوتر را به کنسول بازی تبدیل کنیم؟ آموزش تبدیل کامپیوتر به کنسول

آموزش تبدیل کامپیوتر به کنسول بازی از آن دست موضوعات محبوب و پرطرفدار حوزه گیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *