معاون زاکانی: اکثریت طرفدار آقای زاکانی هستند

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به برخی حملات به شهردار تهران، گفت: برخی اعضای شورای شهر در زمین جریان دوم خرداد بازی نکنند.

به گزارش برنا، لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به برخی حملات به شهردار تهران اظهار داشت: در انتخابات دکتر زاکانی چهره اصلی اصلاحات که دولت سوم آقای روحانی بود را افشاء کرد و فسادی که در دوران مدیریت‌های جریان دوم خرداد مثل کرسنت را افشاء کرد و مردم فهمیدند که این جریان چه مشکلات و چالش‌هایی را دارد.

وی افزود: هشت سال دوران آقای روحانی دوران‌عدم کارآمدی و توقف کشور بود. آقای زاکانی هشدار داد که آقای پزشکیان باید مواظب باشند که دولت آقای روحانی را تکرار نکنند و توصیه‌هایی به آقای دکتر پزشکیان شد که از استفاده از چهره‌های افراطی خودداری کنند و از این فرصتی که مردم ایران در اختیارشان قرار دادند استفاده کنند.

فروزنده ادامه داد: زاکانی اعلام آمادگی کرد که برنامه‌هایش را در اختیار پزشکیان بگذارد و با ایشان همکاری کند و کار را جلو ببرند؛ ولی ظاهرا افراطیان جریان دوم خرداد که انحصارطلب و دگراندیش هستند٬ این موضع را برنتافتند و شروع به تخریب دکتر زاکانی در روزنامه‌هایشان کردند؛ در حالی که در دوران سه و سال و نیم که زاکانی مدیریت شهرداری را به عهده دارد٬ کارهای بزرگی شده است.

وی با برشمردن عملکرد زاکانی در شهرداری تهران تصریح کرد: سه بزرگراه بزرگی که بعد از ۱۵ سال کارش شروع شد٬ مثل بزرگراه شهید بروجردی و شهید شوشتری٬ یادگار امام تا میدان فتح از کارهای بزرگی است که انجام شد و مانند پروژه بزرگراه امام علی (ع) در غرب تهران است. یا کار بزرگی که در جهت پل‌های همسطح انجام می‌شود و کارهای فرهنگی و رویدادهای بزرگ مثل غدیر و ماه مبارک رمضان که در شهر انجام شد و پرداخت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری به بانک‌ها که در حال تسویه هستند و یا حل مشکلات ۵۰ پروژه بزرگ مشارکتی از جمله شهر بازی و بام لند از کارهای زاکانی است.

فروزنده افزود: حدود ۱۰۰ هفته از وقتی که ایشان شروع کرده هر هفته «شنبه امید و افتخار» داشتیم که پروژه‌های عمرانی و یا توسعه‌ای شکل گرفته است. مسئله تغییراتی که در فروشگاه شهروند و خدمت بیشتری که به مردم در میادین شده و آسفالتی که در سطح شهر شده تنها گوشه‌ای از این خدمات است و اگر همه خدمات را بگوییم٬ فهرست بلندی است.

فروزنده ادامه داد: مهم‌تر از همه بحث برقی‌سازی خودروهای عمومی و بحث واگن هاست و در این زمینه قرارداد با چین که از ۹۵ مانده بود٬ احیاء شد و بحث خرید ۲ هزار اتوبوس از تولید کنندگان داخلی و برقی کردن تاکسی‌ها و کارهای بزرگ که امروز در شهرداری انجام می‌شود و تازه سرآغاز کار است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه آقای زاکانی رکورد مدیران قبلی و شهرداران قبلی را در این سه سال زدند و این مهم است٬ گفت: ما از جریان دوم خرداد هیچ انتظاری نداریم و طبیعی است که آن‌ها ناکارآمد هستند و نگرانند اصولگرایان در سنگری که در اختیارشان هست٬ کارآمدیشان را به منصه ظهور بگذارند و این باعث شود که جریان دوم خرداد نتواند عرض اندام کند.

فروزنده به برخی حواشی رخ داده در شورای شهر تهران اشاره کرده و خاطرنشان کرد: بهرحال بعضی از افراد در شورا هستند که به این مسئله توجه ندارند که جریان دوم خرداد دنبال حذف کل جریان اصولگراست و همه شورا امروز اصولگرا هستند؛ حالا چرا بعضی‌ها مواضعی می‌گیرند که دوم خردادی‌ها سوء استفاده کنند٬ لازم به تامل است. فکر می‌کنم که دچار یک غفلت هستند و توجه نمی‌کنند که امروز شهرداری با قوت کار می‌کند.

وی افزود: شوخی نیست؛ روزی که آقای زاکانی شهرداری را تحویل گرفت٬ بودجه ۳۷ همت بوده و امروز بودجه ۱۵۰ همت هست و این خیلی مهم است. بودجه با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته تقریباً چهار برابر شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید همه مواظب باشیم و جریان اصولگرا باید با وحدت جلو برود٬تصریح کرد: الان برنامه ریزی که جریان دوم خرداد کرده٬ گرفتن شورای شهر کل کشور از جمله شهر تهران است و باید این را بدانیم که لازمه این عرصه وحدت و انسجام است و دوستان شورای ما باید به این توجه کنند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه اکثریت در شورا طرفدار آقای زاکانی هستند و با قدرت کار را دنبال می‌کنند٬اظهار داشت: نقش مهندس چمران رئیس شورا بی‌بدیل است و می‌شود گفت شورای این دوره یکی از موفق‌ترین شوراها در دوران گذشته بوده و برنامه چهارم و بودجه سالیانه را مصوب کرده و نظارت‌های محکمی بر کار داشته و همدلی را در شورا ایجاد کردند و نتیجه آن این بوده که شاهد پروژه‌های بزرگ برقی‌سازی هستیم که در طول تاریخ بی‌نظیر هستند؛ لذا باید نیروهای اصولگرا مواظب باشند در زمین جریان دوم خرداد بازی نکنند و با انسجام و کارآمدی مدیران شهرداری با قدرت کار را انجام دهند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تاکید کرد: روحیه خود زاکانی هم اینگونه است و با تمام قوت به فکر خدمت به مردم باشند تا کارها را بتوانیم به نتیجه برسانیم و برگ زرینی در خدمات اصولگرایان به مردم داشته باشیم که باعث افزایش اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی خواهد شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تصاویر اعدام ابر جاسوس اسرائیل – خبرگزاری تابناک

اوکراین تسلیحات می دهند می خواهیم تضمین کنند که این سلاح ها به دست تروریست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد