معافیت عراق برای خرید برق از ایران تمدید شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، یک مقام آمریکایی خبر داد که دولت آمریکا معافیت عراق از تحریم‌ها برای خرید برق از ایران را تمدید کرده است.

این مقام آمریکایی گفت: «از سال 2018، وزارت خارجه آمریکا به عراق اجازه خرید برق از ایران را داده است.»

وی همچنین مدعی شد: «بر اساس شرایط معافیت برق عراق، هیچ وجهی از این کشور به ایران داده نشده است. این وجوه در حساب‌های محدود نگهداری می‌شوند و فقط می‌توانند برای تجارت بشردوستانه و سایر معاملات غیرقابل تحریم استفاده کنند.»


آمریکا یک هشدار خصوصی به ایران ارسال کرد

اقتصادنیوز: مقام‌های آمریکایی گفتند که ایرانی‌ها پاسخی که شامل توضیحاتی درباره این فعالیت‌های هسته‌ای بود، ارائه کرده و تأکید کردند که هیچ تغییری در سیاست‌ها ایجاد نشده و آنها روی سلاح هسته‌ای کار نمی‌کنند.

این معافیت تحریمی انتقاد شدید جمهوری خواهان آمریکایی را در بر داشته است. گروهی از جمهوری‌خواهان سنا در نامه‌ای به “جانت یلن”، وزیر خزانه‌داری و “آنتونی بلینکن”، وزیر امور خارجه، هشداری را در مورد ماده‌ای در معافیت‌های تحریمی اخیر که اجازه می‌دهد پرداخت‌ها به جای حساب‌های داخل عراق به بانک‌های کشور ثالث واریز شود، داده‌اند.

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، هفته گذشته در دیدار با مقامات وزارت خزانه داری در واشنگتن در مورد اتکای کشورش به معافیت‌های آمریکا برای واردات انرژی از ایران بحث کرده بود.

 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پاسخ محافظه کارانه عارف به شایعه افزایش نرخ بنزین در دولت پزشکیان

معاون اول رئیس‌جمهور که در جلسه ای در سازمان برنامه و بودجه سخن می گفت، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد