مصر و اروپا قرارداد 72.6 میلیارد دلاری امضا کردند

به گزارش تجارت‌نیوز، خبرگزاری آناتولی نوشت: «این کنفرانس در روزهای شنبه و یکشنبه با حضور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا برگزار شد».

بر اساس بیانیه هیأت اتحادیه در قاهره، این یکی از اولین نتایج مهم مشارکت راهبردی و جامع بین مصر و اتحادیه اروپا است که در مارس ۲۰۲۴ در زمینه‌هایی از جمله سیاسی و اقتصادی بر سر آن توافق کردند.

در جلسه اختتامیه کنفرانس، با حضور «کریستین برگر» سفیر اتحادیه اروپا در مصر، مدبولی تمایل خود را برای برگزاری کنفرانس به صورت سالانه برای حمایت، پیگیری و فعال کردن جنبه‌های همکاری مشترک ابراز کرد.

وی این کنفرانس را “موفقیت آمیز” توصیف کرد و اشاره کرد که دومین نشست آن در سال ۲۰۲۵ بدون تعیین تاریخ دقیق برگزار خواهد شد.

وی افزود: «خوشحالم که این کنفرانس امروز شاهد امضای ۲۹ قرارداد و یادداشت تفاهم به ارزش ۴۹ میلیارد یورو با شرکت‌های وابسته به اتحادیه اروپا بود».

مدبولی ادامه داد: علاوه بر این شش قرارداد و یادداشت تفاهم به ارزش ۱۸.۷ میلیارد یورو با اتحادیه‌ اروپا و سایر شرکت‌ها اعم از اروپایی که وابسته به اتحادیه نیستند و یا شرکت‌هایی از ملیت‌های مختلف که هدفشان صادرات به اتحادیه اروپا است، به امضا رسید.

وی افزود: این توافقنامه‌ها یا در سطح بخش خصوصی یا بین بخش دولتی از طریق مقامات رسمی مصر امضا شده است که اهداف بزرگی را محقق خواهند کرد.

بر اساس این بیانیه، این قراردادها شامل پروژه‌هایی از جمله «هیدروژن سبز، خودروهای الکتریکی، زیرساخت‌ها، حمل‌ونقل پایدار، ارتباطات و فناوری اطلاعات» بود.

السیسی در سخنرانی خود در افتتاحیه این کنفرانس گفت که روابط بین کشورش و اتحادیه اروپا شاهد پیشرفت مثبت در زمینه‌های مختلف همکاری است.

وی افزود: این تحول با امضای بیانیه سیاسی برای ارتقای روابط دو طرف به سطح مشارکت راهبردی و همه جانبه در مارس گذشته انجام شده است.

در ماه می، اتحادیه اروپا اعلام کرد که یک بسته مالی به مبلغ ۷.۴ میلیارد یورو (۸.۰۶ میلیارد دلار) بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ به مصر ارائه خواهد کرد و مجموع کمک‌های مالی اروپا به مصر در چهار سال گذشته حدود ۱۲.۸ میلیارد دلار بوده است.





منبع :


شفقنا






منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

(ویدئو) لحظات پرهیجان گزارش یورو ۲۰۲۴ توسط گزارشگر خانم!

ویژه‌برنامه یورو ۲۰۲۴ که همزمان با بازی‌های جام ملت‌های اروپا از آپارت اسپرت پخش می‌شود، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *