مصرف برق به مرز هشدار رسید/ خاموشی «منظم» بدون اعلام قبلی در مرکز تهران

شرکت توزیع برق تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع مشترکان می رساند به دنبال افزایش کم سابقه دمای هوا، میزان مصرف برق در کشور افزایش بسیار زیادی پیدا کرده و به مرز هشدار نزدیک شده است.

به‌ گزارش ایسنا، در اطلاعیه شرکت توزیع برق تهران بزرگ آمده است: کارکنان خدوم شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ شبانه روز در تلاشند تا کوچک ترین اختلالی در تامین برق مورد نیاز مشترکان برق پایتخت ایجاد نشود اما حفظ پایداری شبکه بدون همراهی هموطنان امکان پذیر نخواهد بود.

درخواست می گردد به منظور همراهی در توزیع عادلانه انرژی اکیدا از استفاده از وسایل برقی پرمصرف همچون ماشین لباسشویی، اتو و جاروی برقی و استفاده از دور تند کولرهای آبی در ساعات اوج مصرف به ویژه در ساعات ۱۱ تا ۱۷ خودداری و در صورت استفاده از کولرهای گازی و سامانه های سرمایشی پرمصرف، دمای سامانه سرماساز را بر روی عدد ۲۵ یا ۲۴ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

خاموشی «منظم» بدون اعلام قبلی در مرکز تهران/ از روز جمعه شروع شد

دنیای‌اقتصاد نوشت: برق محله‌هایی از منطقه ۶ تهران از روز جمعه گذشته، هر روز راس ساعت ۱۲ ظهر به مدت حداقل ۲ ساعت قطع می‌شود؛ امروز هم همین اتفاق رخ داد.

نه تنها برق منطقه ۶ که طی روز‌های گذشته برق محله‌هایی از مناطق مسکونی همچون منطقه ۲ و منطقه ۵ نیز در ساعت مشخص قطع شده است.

روز گذشته توانیر «هشدار مصرف شدید برق» را به شهروندان تهرانی پیامک کرد و از تهرانی‌ها خواست با توجه به افزایش دما و افزایش مصرف برق برای سیستم‌های خنک‌کننده، صرفه‌جویی کنند.

خاموشی‌های این چند روز را اگر در کنار پیامک توانیر قرار دهیم، مشخص می‌شود «خاموشی منظم، اما بدون اعلام قبلی» در تهران شکل گرفته است.

در دولت قبل، اداره برق در ابتدای تابستان، «جدول خاموشی» برای مناطق ۲۲ گانه اعلام می‌کرد که همین باعث می‌شد، مردم، شرکت‌ها و ادارت، از «بی‌برقی ناگهانی در ساعت کار» غافلگیر نشوند.

این وضعیت به «کسب‌وکار‌ها و تولید و رشد اقتصادی» ضربه خواهد زد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

میزان فرسایش در لرستان بیش از دو برابر میانگین کشوری

۲۱:۱۲ – ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ حسین میرزایی با اشاره به اینکه میزان فرسایش در لرستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *