مصاحبه با رتبه 15 رشته مدیریت امور شهری کنکور کارشناسی ارشد 1403

طبق روال هر ساله ، سایت کنکور به مصاحبه با رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد 1403 پرداخت است. در این گفتگو و مصاحبه با رتبه 15 رشته مدیریت امور شهری کنکور کارشناسی ارشد 1403 پرداخته ایم . لطفا برای مطالعه این مصاحبه به ادامه مطلب مراجعه فرمایید. مصاحبه با رتبه 15 رشته مدیریت امور شهری کنکور کارشناسی ارشد 1403

 

 

با سلام، لطفا خودتون رو به طور کامل برای ما معرفی نمایید :
باسلام و درود، محمدجواد امامی‌مهر هستم، فارغ التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف.

رتبه شما در کنکور ارشد چند شد؟
۱۵ سهمیه آزاد و ۱۷ کشوری

آیا اولین باری بود که در کنکور ارشد شرکت میکردید ؟
بله.

استارت اصلی رو از کی برای آزمون زدین و روزانه چند ساعت درس میخوندین؟
تقریبا اواخر شهریور ماه ۱۴۰۲ بود که مطالعه رو شروع کردم و روزانه بطور میانگین حدود ۵ ساعت به مطالعه برای کنکور اختصاص دادم.

از چه زمانی این علاقه را در خود احساس کردید و تصمیم گرفته بودید تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه بدهید؟ قبل از طی کردن این مسیر آیا با کسی هم مشورت کردید؟
چارت درس‌های مهندسی صنایع طوری هست که شما با دروس مدیریتی هم آشنا می‌شید و این علاقه رو به این دروس، همونجا در خودم احساس می‌کردم. همچنین سابقه کاری ای که داشتم و آینده کاری که برای خودم متصور بودم من رو به سمت رشته مدیریت کسب و کار سوق می‌داد.
علاوه بر اون تعاریف خوبی از سطح اساتید و دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه شریف می‌شنیدم که روی تصمیم من اثرگذار بود.

 

منابع و کتابهایی رو که برای هر درس استفاده میکردین رو هم اگه ممکنه بفرمایید ؟
بله حتما.
برای ریاضی کتاب دو جلدی ریاضی عمومی مدرسان شریف رو داشتم.
برای جیمت کتاب‌های درسنامه و ۳۰ آزمون مدرسان شریف رو داشتم و مقداری هم از تست‌های کتاب ۲۰۰۰ تست جیمت نشر پژوهش رو کار کردم.
برای درس زبان تخصصی هم کتاب‌های زیر ذره بین، زبان تخصصی MBA ناصرزاده و دهدشتی و کتاب زبان تخصصی مدرسان شریف رو داشتم که برای هر بخش از زبان از کتاب‌های مختلف استفاده کردم.

نحوه مطالعه و تست زدنتون برای هر کتاب به چه صورت بود و کتب تست رو چگونه انتخاب کردید؟
کتاب‌ها رو با مشورت با رتبه برترهای سال‌های گذشته انتخاب کردم و البته خودم هم سعی داشتم کتاب‌های مختلف رو بررسی کنم و به همین خاطر برای دروس زبان و جیمت چند منبع تهیه کردم.
به طور کلی به علت حجم بالای مطالب درس ریاضی عمومی، ۶۰ درصد از زمان مطالعم صرف این درس شد. نحوه مطالعه من بطور کلی تمرکز بر تست زدن و آزمون داشت و سعی می‌کردم با تیپ‌های مختلف سوالات آشنا شوم و مطالب را از طریق تمرین کردن یاد بگیرم و زمان کمی صرف مطالعه درسنامه میکردم. البته در درس زبان این مورد فرق دارد و باید برای مطالعه درسنامه هم زمان صرف کرد.
همواره علاقه مند به دیدن سوالات مختلف بودم و در بررسی آزمون‌ها، کتاب‌ها و کنکورهای مختلف، هرجا سوال جدیدی می‌دیدم از آن استقبال می‌کردم.

آیا درس یا باکسی رو حذف کردید؟
خیر.

در این ایام تفریح هم داشتید؟
باتوجه به اینکه همزمان مشغول به تحصیل هم بودم، یک یا دو روز از هفته رو بعد از کلاس‌ها به معاشرت با دوستان می‌پرداختم و همچنین در تایم‌های خالی ای که میخواستم به خودم استراحت بدم، سریال و فیلم می‌دیدم.

آیا کلاسی هم شرکت کردید؟ جزوه هم می خوندید؟
خیر.

زمان شروع به خواندن برای خودتان چه رتبه ای متصور شده بودید؟
در ابتدا هدفم قبولی در دانشگاه شریف بود اما به مرور با نزدیک شدن به ایام کنکور و بالا رفتن درصدهایم، رتبه زیر ۲۰ و در نزدیک‌های کنکور به کسب رتبه تک رقمی هم فکر می‌کردم که البته آنچنان عدد رتبه برایم مهم نبود و صرفا قبولی در گرایش بازاریابی در دانشگاه شریف برایم اولویت داشت.

 

برنامه درسی شما در این ایام چگونه بود و میانگین روزانه چند ساعت مطالعه می کردید؟
این سوال رو قبل‌تر جواب دادم، روزانه به طور متوسط ۵ ساعت مطالعه می‌کردم که حدود ۳ ساعت آن به ریاضی، ۱.۵ ساعت به جیمت و ۳۰دقیقه آن به زبان اختصاص می‌یافت.

آیا در آن ایام زمانهایی بود که از درس خواندن خسته بشوی؟
بله، این اتفاق کاملا طبیعی هست و هر کسی تو مسیر کنکور تجربش می‌کنه فقط کافیه یه مدت کوتاهی از درس فاصله بگیرید، ناامید نشید و مجدد شروع کنید.

آیا در آن ایام که درس می خواندید استرس هم داشتید؟
در حدی که به عملکردم آسیب بزنه خیر.

 

نقش برنامه ریزی را چقدر مهم می دانید؟
خیلی مهمه، البته برنامه باید مختص فرد، قابل اجرا و منعطف باشه.
البته معتقدم برای شروع نیازی به برنامه دقیق و پیچیده نیست و صرفا بچه‌ها باید مطالعه رو شروع کنن و توی طول مسیر با شناختی که از خودشون پیدا می‌کنن برنامه ریزی شون رو دائما دقیق‌تر بکنند.

 

درس خواندن و تست زدن و امتحانات پایان ترم دانشگاه را چگونه مدیریت کردید؟
در این ۵ ماه، اولویت اصلیم کنکور بود و پروژه‌ها، تمارین و امتحانات مربوط به دانشگاه رو در یک روز قبل انجام می‌دادم و وقت بیشتری صرف نمی‌کردم.

 

 

در صورتی که رتبه خوبی کسب میکردید ولی نه رتبه عالی و نمی تونستین به دانشگاه مد نظرتون برین آیا انتخاب رشته میکردین یا برای سال بعد میخوندین ؟
انتخاب رشته می‌کردم.

اگر قبول نمی شدید آیا باز هم در این کنکور شرکت می کردید؟
اگر مجاز نمی‌شدم باید به خدمت سربازی می‌رفتم.

 

 

به نظر خودتان عوامل موفقیتتان چه مواردی هستند؟
۱. پیوستگی در مطالعه
۲. تمرین زیاد
۳. کسب مهارت‌های آزمون از طریق شرکت در آزمون‌های آزمایشی
۴. دوری از تصمیم‌های غیرمعقول، مشاوره‌های سودجویانه و کلاس‌های وقت‌گیر کنکور
۵. مدیریت استرس و ناامیدی (این مورد بخصوص که امسال کنکور سخت و متفاوتی داشتیم به من خیلی کمک کرد)

 

آیا هم اکنون در جایی مشغول به کار هستید؟
خیر.

 

توصیه ای که به داوطلبان امسال کنکور ارشد دارید؟
اگر زمانتون خالیه و مشغول کار مهمی نیستید از همین الان مطالعه رو شروع کنید و سعی کنید توی این فرصت به یه شناخت خوبی از خودتون برسید. هیچکس نمی‌تونه نسخه موفقیت رو براتون بپیچه و مطمئن باشید توانایی‌های شما فقط و فقط از طریق مطالعه، تمرین زیاد و آزمون دادن بدست میاد و هیچکس نمیتونه دانشش رو به یکباره با چند جلسه کلاس به شما تزریق کنه پس تمرین کردن، آزمون دادن و نوشتن یه برنامه که فقط و فقط برای خودتونه رو جدی بگیرید.

 

 

 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *