مشکلات بایننس تمامی ندارد؛ جریمه میلیونی این صرافی این‌بار در هند و کانادا!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان، توسط واحد اطلاعات مالی هند (FIU) ۲٫۲ میلیون دلار جریمه شده است. این جریمه در پاسخ به عدم انطباق ادعایی بایننس با مقررات ضد پولشویی (AML) محلی در نظر گرفته شده است.

به گفته FIU، بایننس بدون ثبت‌نام مناسب در داخل هند فعالیت داشت و الزامات ضدپولشویی محلی را رعایت نمی‌کرد.

پیش‌تر و در اوایل سال جاری، بایننس تلاش کرد با ثبت‌نام در FIU، خدمات خود را با مقررات هند هماهنگ کند. با وجود این تلاش، عدم انطباق فعالیت‌های قبلی بایننس منجر به جریمه مالی فعلی شده است.

جریمه شدن بایننس در هند، به فهرست رو به رشد چالش‌های نظارتی این صرافی در سراسر جهان می‌افزاید. در ماه می، آژانس مبارزه با پولشویی کانادا نیز بایننس را به دلایل مشابه، ۴٫۳۸ میلیون دلار جریمه کرد. البته لازم به ذکر است که بایننس به این جریمه اعتراض و اعلام کرده که خدمات خود را به ساکنان کانادا ارائه نمی‌دهد.

مشکلات نظارتی بایننس فراتر از هند و کانادا است. سال گذشته، چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل سابق بایننس، پس از اعتراف به اتهامات مربوط به نقض قوانین ضدپولشویی، توسط یک قاضی منطقه‌ای در ایالات متحده به چهار ماه زندان محکوم شد. در این پرونده، صرافی بایننس هم با پرداخت جریمه هنگفت ۴٫۳ میلیارد دلاری موافقت کرد.

شایان ذکر است که سایر صرافی‌های رمزارزی نیز با چنین چالش‌هایی مواجه هستند. برای مثال، صرافی کوکوین در ماه مارس در FIU ثبت‌نام کرد، اما همچنان یک جریمه ۳٫۴۵ میلیون روپیه‌ای را متحمل شد.

این اقدامات نشان می‌دهند که نهادهای نظارتی سراسر جهان در تلاشند تا از انطباق فعالیت همه شرکت‌کنندگان در بازار کریپتو با قوانین اطمینان حاصل کنند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته مشکلات بایننس تمامی ندارد؛ جریمه میلیونی این صرافی این‌بار در هند و کانادا! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بایننس و چند صرافی بزرگ دیگر توکن جدید لیر زیرو را لیست می‌کنند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه صرافی‌های مطرح ارز دیجیتال از جمله بایننس و آپ‌بیت در جدیدترین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *