مرسدس بنز 300TD واگن با سرعت 320 کیلومتر در ساعت!

یک دستگاه مرسدس بنز ۳۰۰TD واگن تیونینگ شده و می‌تواند به سرعت‌های قابل‌توجهی دست یابد.


استیشن‌های قدیمی مرسدس بنز همانند خودرویی که مشاهده می‌کنید بنا به دلایلی حالت نمادین پیدا کرده‌اند. این محصولات ظاهر کلاسیک و جذابی داشته و قابلیت اطمینان بالا را با فضای کابین و بار قابل‌توجه ترکیب می‌کنند؛ اما استیشن‌های این برند خیلی به خاطر سرعت در خط مستقیم شناخته نمی‌شوند و اکثر آن‌ها از پیشرانه‌های دیزلی کم‌رمق استفاده می‌کنند؛ اما خودرویی که مشاهده می‌کنید به پیشرانه‌ای با یک سیلندر بیشتر و یک توربوشارژر بزرگ مجهز شده و توانایی دستیابی به سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت را دارد.

مرسدس بنز ۳۰۰TD  به نسل W123 تعلق دارد و بجای پیشرانه ۵ سیلندر ۳ لیتری دیزلی در آن یک نیروگاه ۶ سیلندر ۴ لیتری توربوی متعلق به فورد بارا نصب شده است. سازنده این خودرو شرکت فنلاندی والتونن موتور اسپرت است که علاوه بر پیشرانه یاد شده یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک را نیز به منظور کسب حداکثر سرعت در نظر گرفته است. این تیونر ویدئویی از محصول جذاب خود در تست داینو منتشر کرده و چیزی که جلب‌توجه می‌کند خروج زبانه‌های آتش از اگزوز است.

علیرغم توانایی‌های قابل‌توجه، قدرت واقعی پیشرانه مشخص نیست و زمانی که نتایج مربوط به تست داینو در ویدئو به نمایش درمی‌آید صفحه‌نمایش حالت تار به خود می‌گیرد هرچند با توجه به آنچه در اواخر ویدئو رخ می‌دهد مشخص است که مرسدس بنز ۳۰۰TD واگن قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. پس از تست داینو نوبت به نمایش پرفورمنس خودرو در فرودگاه هالی واقع در جنوب فنلاند می‌رسد. با اینکه خبری از فیلم‌برداری داخل کابین نیست اما کاملاً مشخص است که سرعت خودرو به ارقام بالایی می‌رسد. والتونن موتور اسپرت می‌گوید خودرو در اواخر تست خود کمی ناپایدار شده اما چتر ترمز پشتی به بهبود اوضاع در زمان ترمز گیری کمک کرده است. با اینکه نصب چنین ترمزی در یک استیشن خیلی جالب و صحیح به نظر نمی‌رسد اما ظاهراً در مورد این خودرو جواب داده است.

توضیح: تصاویر به مرسدس بنز ۳۰۰TD واگن استاندارد تعلق دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سرمایه‌گذاری بزرگ مرسدس بنز روی پیشرانه‌های درون‌سوز

مرسدس بنز پس‌ازاینکه متوجه شد اهداف الکتریکی‌سازی‌اش بیش‌ازحد بلندپروازانه بوده، اکنون قصد سرمایه‌گذاری بزرگی روی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *