مدیرعامل یوبی‌سافت حملات به Assassin’s Creed Shadows را «نفرت‌انگیز» خواند

مدیر عامل یوبی‌سافت ایو گیلموت، واکنش‌های گسترده علیه بازی Assassin’s Creed Shadows را محکوم کرده و آن را «نفرت‌انگیز» خوانده است. بازی Assassin’s Creed Shadows برای اولین بار در ماه می امسال معرفی شد و از آن زمان توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند. تمامی مسائل ساخت بازی به یک طرف، قسمتی که اینترنت را برانگیخته بود دو شخصیت اصلی بودند: یاسوکه که یک سامورایی آفریقایی بوده و نائو که یک زن شینوبی ژاپنی است. اعتراضات به این بازی بسیار بالا گرفته و اکثریت این معترضین پشت این موضوع را گرفته بوده که پیشینه تاریخی مربوط به یاسوکه قابل اطمینان نیست.

این بحث در ابتدا توسط ایلان ماسک، صاحب پلتفرم ایکس (توییتر سابق) شروع شد. DEI مخفف سه‌ کلمه «برابری»، «تنوع نژادی» و «حمایت از اقلیت‌ها» بوده که امروزه باعث دیده شدن و تنوع نژادی در رسانه‌های مختلف شده است. ایلان در یکی از ری‌پست‌هایی که به پست مربوط به بازی Assassin’s Creed Shadows بوده نظر خود را در این مورد اعلام کرد. در پست ایلان ماسک، ذکر شده که «DEI قاتل هنر است». مارک الکسیس کوته، تهیه‌کننده‌ی بازی به توییت ماسک پاسخ مورد نیاز را داد اما به نظر می‌رسد اعتراضات آنقدر بالا گرفته که توجه بالاترین رده‌های یوبی‌سافت را هم به خود جذب کرده است.

مدیرعامل یوبی‌سافت و انتقادات از بازی Assassin’s Creed Shadows

DEI یک چارچوب سازمانی مدرن است که توسط چندین شرکت در زمینه‌های مختلف برای حمایت از رفتار منصفانه و مشارکت کامل همه افراد، به‌ویژه گروه‌های اقلیت، اتخاذ شده است. این مسئله نشان می‌دهد که انتخاب‌های خلاقانه توسعه‌دهندگان یوبی‌سافت پیرامون شخصیت‌های اصلی، توسط DEI همراهی می‌شود. اما به نظر می‌رسد شکایات علیه بازی Assassin’s Creed Shadows به اندازه‌ای زیاد شده است که مدیران ارشد Ubisoft هم کم کم نظراتشان به این موضوع جلب شده است. در طی یک پرسش و پاسخ شرکتی که اخیراً منتشر شد، ایو گیلموت مدیرعامل یوبی‌سافت در این مورد گفت «حملات آنلاین مخرب که علیه کارمندان سازمان انجام می‌شود، بسیار نفرت‌انگیز بوده و بقیه صنعت و بازیکنان را تشویق می‌کنم که آنها را محکوم کنند.»

اخباری که قبلا از توسعه دهندگان منتشر شده بود، نشان داد که گنجاندن یاسوکه در بازی یک نتیجه ساده از تحقیقات تاریخی در مورد ژاپن فئودال بود، نه یک انتخاب DEI محور.جالب اینجاست که این حتی اولین بار نیست که این شرکت به طور رسمی به اعتراضات پاسخ می‌دهد. گیلموت که بیشتر از دیدگاه خلاقانه استودیو Ubisoft Quebec برای Assassin’s Creed Shadows حمایت می‌کند، شخصیتی را از خود نشان داده که به ندرت در صنعت بازی دیده می شود، اما نشان دهنده اعتماد به نفس گیلموت و شرکت یوبی‌سافت در انتخاب‌های خود است.

منبع: Gamerant


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

یوبیسافت بخشی از سازندگان اسپلینتر سل و پرنس آف پرشیا ریمیک را اخراج کرد

شرکت یوبیسافت به خاطر پاره‌ای از دلایل ۳۳ نفر از کارمندانش در شعبه تورنتو کشور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *