مدل‌های جدید ایکس‌باکس سری اس و سری ایکس معرفی شد؛ بدون دیسک با فضای بیشتر

به میانه عمر کنسول‌های نسل نهمی رسیدیم و نوبت به عرضه کنسول‌های میان نسلی رسیده است. نکته جالب اینجاست که برخلاف کنسول‌های نسل هشتم که دستگاه‌های میان نسلی از لحاظ سخت افزاری هم بهتر بودند، در نسل نهم کنسول‌های میان نسلی از لحاظ سخت افزاری تفاوت چندانی ندارند و تنها از لحاظ ظاهر و حافظه تفاوت دارند.

کنسول میان نسلی سونی دستگاه پلی‌استیشن ۵ اسلیم بود که از لحاظ اندازه نسبت به کنسول پلی‌استیشن ۵ اصلی تفاوت زیادی داشت. به حدی که می‌توان گفت از لحاظ اندازه کنسول‌ پلی‌استیشن ۵ را حدود ۲۵ درصد کوچکتر کرده بود و در نتیجه از لحاظ ظاهری پلی‌استیشن ۵ اسلیم نسبت به عادی بهتر شده بود.

حال نوبت به شرکت مایکروسافت رسیده است. در رویداد شب گذشته مایکروسافت، این شرکت از ۳ کنسول جدید رونمایی کرد که هرکدام ویژگی خاص خود را ندارند. از این ۳ مدل، ۲ مورد برای کنسول سری ایکس بوده و ۱ مدل هم برای کنسول سری اس است. حال کاربران ایکس‌باکس با آپشن‌های زیادی برای خرید کنسول روبرو بوده و می‌توانند موارد مختلف را به راحتی خریداری کنند. کنسول‌های جدید مایکروسافت هم از زمستان امسال در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

جزئیات مدل‌های جدید کنسول ایکس‌باکس

ایکس‌باکس سری اس – ۱ ترابایت با رنگ سفید

سال گذشته مایکروسافت از کنسول سری اس یک ترابایتی رونمایی کرد. این کنسول با استقبال خوبی روبرو شد اما رنگ سفید برای کنسول سری اس مانند یک نماد شده بود. به همین دلیل بسیاری از کاربران درخواست رنگ سفید این کنسول را داشتند. دستگاه جدید ایکس‌باکس سری اس دارای ویژگی‌های دستگاه یک ترابایتی سیاه رنگ بوده و برای افرادی مناسب است که به دنبال تجربه بازی هستند اما قدرت سری ایکس را نمی‌خواهند. این دستگاه دارای یک حافظه یک ترابایتی بوده که کاربران می‌توانند بازی‌های بیشتری را در آن ذخیره کنند. مخصوصاً اینکه این دستگاه به طور کامل دیجیتال بوده و نیاز به حافظه زیادی برای ذخیره بازی دارد.

ایکس‌باکس سری اس جدید از ویژگی‌های منحصر به فرد کنسول‌های دیگر ایکس‌باکس مثل Quick Resume و سرعت اجرای سریع بازی‌ها بهره‌مند است. از طرفی این دستگاه قدرت زیادی داشته و توانایی اجرای تمامی بازی‌ها را با نرخ فریم ۳۰ و ۶۰ دارد. نکته اینجاست که طرفداران می‌توانند کنسول سری اس یک ترابایتی را با رنگ سفید یا مشکی با قیمت ۳۵۰ دلار خریداری کرده و از آن استفاده کنند.

ایکس‌باکس سری ایکس تمام دیجیتال

مایکروسافت به حرف‌های کاربران گوش کرده و تصمیم گرفته یک نسخه جدید از کنسول سری ایکس که به شکل تماماً دیجیتال است را عرضه کند. در دنیای امروزی بسیاری از افراد به دنبال تجربه بازی‌ها به سریع‌ترین و راحت‌ترین روش هستند و خرید یک بازی به شکل تماماً دیجیتال کار منطقی به نظر می‌رسد. کنسول سری ایکس تماماً دیجیتال دارای یک حافظه یک ترابایتی و رنگ سفید است که از لحاظ قدرتی هیچ تفاوتی با سری ایکس عادی ندارد.

کنسول سری ایکس تماماً دیجیتال توانایی اجرای عناوین مختلف را با نرخ فریم ۶۰ و حتی ۱۲۰ دارد و از لحاظ قدرتی هیچ تفاوتی با سری ایکس عادی ندارد. حافظه این دستگاه هم یک ترابایت بوده که برای دانلود بازی‌های بسیاری کافی است. همینطور اینکه این کنسول با رنگ خاص سفید در اختیار کاربران قرار گرفته و حدود ۴۵۰ دلار قیمت خواهد داشت.

ایکس باکس سری ایکس – اسپشیال ادیشین با ۲ ترابایت حافظه

ایکس باکس سری ایکس اسپشیال ادیشن قدرتمندترین دستگاهی است که مایکروسافت تا الان طراحی کرده است. این دستگاه ۲ ترابایت حافظه داخلی داشته و از لحاظ سخت افزاری مشابه با کنسول سری ایکس عادی است. از طرفی ظاهر آن تغییر کرده و رنگ خاصی داشته که باعث شده متفاوت بودن آن با دستگاه‌های دیگر مشخص باشد.

طبق چیزی که اعلام شده طراحی جدید کنسول ایکس‌باکس سری ایکس از ستارگان و کهکشان الهام گرفته است. نتیجه این طراحی خاص باعث شده تا این دستگاه ظاهری متفاوت با بقیه کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت داشته باشد. از طرفی دسته کنسول نیز از لحاظ ظاهری تغییر کرده و با یک رنگ و سبک خاص در اختیار کاربران قرار خواهد رفت. کنسول ایکس‌باکس سری ایکس اسپشیال ادیشین ۲ ترابایت دارای قیمت ۶۰۰ دلاری بوده و گران‌ترین و در عین حال قدرتمندترین کنسول ایکس‌باکس است.

منبع: Gematsu

نوشته مدل‌های جدید ایکس‌باکس سری اس و سری ایکس معرفی شد؛ بدون دیسک با فضای بیشتر اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

The Devil’s Playhouse ماه آینده عرضه می‌شود؛ تریلر آن را ببینید • دیجی‌کالا مگ

استودیوی Skunkape Games تاریخ انتشار بازی Sam and Max: The Devil’s Playhouse Remastered را اعلام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *