مخالفت شورای امنیت ملی عراق با عملیات نظامی ترکیه در خاک این کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  شورای وزارتی امنیت ملی این کشور، عملیات نظامی ارتش ترکیه در اراضی عراق و در استان دهوک را محکوم کرد.

یحیی رسول سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح ریاست نشست شورای وزارتی امنیت ملی را برعهده گرفته و در آن مهمترین موضوعات و تحولات امنیتی مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات و دستورات لازم صادر شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست همچنین موضوع مداخلات و نقض حاکمیت عراق از سوی نیروهای ترکیه در مناطق مرزی مشترک بررسی و بر مخالفت با پیشروی نظامی ترکیه و تجاوز به اراضی عراق تأکید شد.

نخست وزیر عراق در این جلسه دستور داد که هیاتی به ریاست مشاور امنیت ملی به اقلیم کردستان عراق اعزام شود تا وضعیت کلی را بررسی کند.

شورای امنیت ملی عراق با تاکید بر قانون اساسی این کشور که حمله به اراضی خود یا استفاده از اراضی خود برای حملات به کشورهای همسایه را ممنوع می‌کند، از همه احزاب و نیروهای ملی خواست تا از موضع دولت در این زمینه حمایت کنند.

حضور پررنگ نظامی روزهای گذشته ترکیه در مناطق شمالی اقلیم کردستان عراق در محافل سیاسی و رسانه های عراقی بازتاب بسیاری داشته است.

برخی از رسانه‌ها حضور یگان‌های زرهی زمینی و پروازهای بالگردهای ترکیه‌ای در این مناطق را تجاوز به حریم عراق عنوان و برخی رسانه‌ها نیز این تحرکات را در راستای هماهنگی ترکیه با مقامات دولت مرکزی عراق برای پاکسازی این مناطق از حضور نیروهای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) عنوان می‌کنند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اخبار ویژه

اخبار ویژه منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد