متاکریتیک بهترین بازی‌های نیمه اول 2024 را مشخص کرد

سال 2024 به طرز شگفت‌آوری برای بازی‌های ویدیویی عالی بوده است. در حدودا 6 ماهی که آز آن گذشته است، بازی‌های خوب زیادی منتشر شده‌اند. حالا، وبسایت متاکریتیک در مطلبی تصمیم گرفته تا بهترین بازی‌ های نیمه اول سال 2024 را بر اساس امتیازاتشان رتبه‌بندی کند.

اولین و بزرگ‌ترین بازی این لیست، که شانس بالایی برای گرفتن جایزه بهترین بازی سال را هم دارد، Final Fantasy 7 Rebirth است. این اثر در زمان انتشار، امتیاز فوق‌العاده 92 را در این سایت کسب کرد. با اینکه چند ماه از انتشار این بازی می‌گذرد، اما هنوز هم در صدر عناوین امسال، از لحاظ امتیاز متاکریتیک، قرار دارد.

این بازی دارای 149 نقد در وبسایت مذکور است و میانگین امتیازات نقدها 92 است. میانگین امتیاز کاربران به این اثر، عدد 9 از 10 است که بر اساس نظر 4000 نفر ثبت شده است. پس با همه این‌ها، منصفانه است که بگوییم اکثر هواداران از این بازی لذت برده‌اند.

در رتبه‌های دیگر، شاهد حضور بازی‌هایی مثل Tekken 8، Balatoro و Like a Dragon: Infinite Wealth در بین پنج تای اول هستیم. بازی‌های پرطرفدار دیگری مثل Dragon’s Dogma 2 و Persona 3 هم، در رتبه‌های دیگر این لیست قرار دارند.

از نظر متاکریتیک، فاینال فانتزی 7 بهترین بازی نیمه اول 2024 است

فهرست مذکور نشان از عملکرد بسیار خوب بازی‌های ژاپنی در سال جاری می‌دهند که Final Fantasy 7 Rebirth پیشتاز آن‌هاست. با این حال، بنظر می‌رسد ساخته Square Enix این عملکرد درخشان را در بحث تجاری نداشته است.

ناشر هیچ آمار جدیدی از فروش این بازی منتشر نکرده است؛ به همین دلیل، شایعات خبر از فروش نه چندان قدرتمند این بازی دارند. این موضوع عجیب است، چرا که سری فاینال فانتزی همیشه طرفداران بسیار زیادی داشته است. شاید اگر این اثر در انحصار PS5 نبود، می‌توانست مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند.

با همه این‌ها، اسکوئر انیکس اعلام کرده که قصد دارد تا بازی بعدی این مجموعه را در سطح کیفی مشابهی بسازد. این یعنی آخرین قسمت از سه گانه ریمیک Final Fantasy 7 هم، احتمالا به اندازه قسمت‌های قبلی، عالی باشد.

شاید برای برخی سوال باشد که چرا Elden Ring: Shadow of the Erdtree  در این لیست حضور ندارد. با اینکه این DLC توانسته تا بالاترین امتیاز متاکریتیک امسال را به دست آورد، اما این فهرست فقط بازی‌های کامل را شامل می‌شود. بنابراین، فعلا تاج و تخت در دست Final Fantasy 7 Rebirth است.

البته که هنوز نیمی از 2024 باقی مانده و چیزهای زیادی برای ارائه وجو دارد. آثاری مثل Avowed، Silent Hill 2 Remake، Stalker 2، Black Myth: Wukong و دیگر بازی‌های تراز اولی که برای انتشار در ادامه 2024 برنامه‌ریزی شده‌اند. جالب است که ببینیم رتبه اول این لیست، دستخوش تغییر می‌شود یا ساخته اسکوئر همچنان در صدر باقی می‌ماند.

منبع: Tech4Gamers


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازی‌های Bloodborne و Elden Ring چگونه مضامین پدر و مادر بودن را در خود جای داده‌اند؟

در مورد مفهوم پدر و مادر بودن، نمونه‌های متعددی وجود دارد که در هر دو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *