مایکروسافت ظاهراً کرسی خود در هیئت‌مدیره OpenAI را ترک می‌کند

مایکروسافت همزمان با بررسی‌های نظارتی که در اروپا و ایالات متحده روی صنعت هوش مصنوعی درحال انجام است، ظاهراً نقش نظارتی خود در هیئت‌مدیره OpenAI را واگذار می‌کند.

براساس گزارش CNBC، «کیت دالیور»، معاون مشاور کل مایکروسافت اواخر روز سه‌شنبه نامه‌ای برای OpenAI نوشته و در آن گفته که غول فناوری با نقش نظارتی خود، بدون به‌خطرانداختن استقلال آن، اطلاعاتی را به هیئت‌مدیره OpenAI ارائه کرده است.

او همچنین در نامه خود اشاره کرده است که دیگر نیازی به این موقعیت وجود ندارد، زیرا مایکروسافت «شاهد پیشرفت قابل‌توجهی از سوی هیئت‌مدیره تازه‌تأسیس بوده است».

تحقیقات ضدانحصار کمیسیون اروپا روی مایکروسافت

این موضوعی درحالی بیان شده که کمیسیون اروپا گفته بود مایکرو‌سافت ممکن است با تحقیقات ضدانحصار مربوط به بازار دنیاهای مجازی و هوش مصنوعی روبه‌رو شود.

کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است، در ژانویه گفته بود که «درحال بررسی برخی از قراردادهایی است که بین بازیگران بزرگ بازار دیجیتال و توسعه‌دهندگان و ارائه‌دهندگان سرویس‌های هوش مصنوعی منعقد شده است» و از رابطه بین مایکروسافت و OpenAI به‌عنوان یکی از قراردادهایی یاد کرد که مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

مایکروسافت در ماه نوامبر و همزمان با دوره پرتلاطم OpenAI یک صندلی در هیئت‌مدیره سازنده ChatGPT دریافت کرد اما از حق رأی برخوردار نبود. طی این دوره، «سم آلتمن»، مدیرعامل استارتاپ ابتدا برکنار شد و سپس دوباره توانست موقعیت خود را پس بگیرد.

در آن زمان، آلتمن با یک یادداشت به کارکنان OpenAI گفت که همکاری با مایکروسافت انتخاب درستی بوده است. چندی پیش در گزارشی گفته شده بود که ظاهراً «فیل شیلر» از اپل نیز بدون حق رأی به هیئت‌مدیره OpenAI می‌پیوندد.

OpenAI با انتشار هوش مصنوعی ChatGPT در اواخر سال 2022، یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های چند سال اخیر بوده است. مایکروسافت از آن زمان تاکنون میلیاردها دلار روی این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده که مجموع آن تا به امروز 13 میلیارد دلار بوده است.


منبع: https://digiato.com/business/microsoft-reportedly-drops-its-observer-seat-on-openai-board

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

به‌روزرسانی 24H2 ویندوز ۱۱ تا پایان سال ۲۰۲۴ برای کامپیوترهای x86 منتشر می‌شود

مایکروسافت به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ با کد 24H2 را منتشر کرده است، اما فعلاً …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *