مایکروسافت بعد از ۴۱ سال، قابلیت بررسی املا و تصحیح خودکار را به نوت‌پد ویندوز اضافه کرد

مایکروسافت در فروردین‌ماه نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی نرم‌افزار نوت‌پد را با قابلیت تشخیص غلط املایی داخلی آزمایش کرد. حالا این نسخه‌ی بهبودیافته به‌طور ناگهانی برای کاربران عادی ویندوز ۱۱ منتشر شده است.

نوت‌پد ویندوز برای اولین‌بار در سال ۱۹۸۳ معرفی شد و برای سال‌های متمادی بدون تغییر باقی مانده بود؛ اما اخیراً شاهد پیشرفت‌های درخورملاحظه‌ای در این نرم‌افزار بوده‌ایم.

Future

احتمالاً بزرگ‌ترین تغییرات اعمال‌شده روی نوت‌پد در ویندوز ۱۰ و ۱۱ ارائه شده‌اند. ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۸ مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های ضروری را به نوت‌پد آورد.

پس از سال‌ها بی‌توجهی، نوت‌پد از قابلیت‌های جدیدی مانند بهبود عملکرد در فایل‌های حجیم، جایگزین‌کردن کلمات به‌صورت دوره‌ای (wrap-around find/replace)، بزرگ‌نمایی متن و شماره‌گذاری خطوط با فعال‌بودن حالت Word-Wrap بهره‌مند شد.

Future

ویندوز ۱۱ که در اواخر سال ۲۰۲۱ عرضه شد، نیز شامل برخی از پیشرفت‌های مهم در نوت‌پد بود. از ویژگی‌های جدید این نرم‌افزار می‌توان به سازگاری با حالت تاریک (Dark Mode) و ذخیره‌سازی خودکار و رابط کاربری جدید با امکان با‌زکردن چندین فایل به‌صورت تب‌دار اشاره کرد. حالا بررسی املای یکپارچه نیز به امکانات نوت‌پد اضافه شده است.

بررسی املا بدون سروصدا به نوت‌پد اضافه شده است و با استفاده از واژه‌هایی با غلط املایی یا استفاده از اصطلاحات فنی ناشناخته، متوجه حضور آن خواهید شد. کاربران نسخه جدید نوت‌پد در ویندوز ۱۱، بلافاصله خطوط قرمزی را زیر کلمات مشکوک را مشاهده خواهند کرد.

تصاویر منتشر‌شده از منو قابلیت جدید نوت‌پد نشان می‌دهند که امکان خاموش و روشن کردن غلط‌گیر املایی و تصحیح خودکار کلمات به انتخاب کاربر وجود دارد.


منبع: https://www.zoomit.ir/software-application/423579-microsoft-adds-spellchecking-autocorrect-to-notepad/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دانلود Balabolka v02.15.0.874 – تبدیل متن به گفتار

به روز شده به جدیدترین نسخه + نسخه پرتابل Balabolka نرم افزاری کارآمد در زمینه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *