ماینکرفت | آموزش نحوه بدست آوردن FPS بیشتر در ماینکرفت 1.21

ماینکرفت (Minecraft) از نظر عملکرد یک بازی بی نقص نیست و این گاهی اوقات منجر به از دست دادن فریم در ثانیه (FPS) توسط بازیکنان می‌شود. حتی اگر بازیکنان در پایان خود چیزی را تغییر نداده باشند، باز هم بروزرسانی‌ها یا عوامل دیگر می‌توانند منجر به کاهش نرخ فریم در هر دو نسخه جاوا (Java) و بدراک (Bedrock Edition) شوند. بنابراین چگونه می‌توان FPS خود را پس از بروز رسانی تریکی تریالز (Tricky Trials) افزایش داد؟

راه حل‌های مختلفی وجود دارد، به ویژه بسته به نسخه بازی ماینکرفت شما که معمولاً در حال حاضر آن را تجربه می‌کنید. با این وجود، اگر امیدوارید نرخ فریم و عملکرد کلی بازی خود را افزایش دهید، توصیه‌هایی وجود دارد که ممکن است بخواهید از آن‌ها آگاه باشید. با مجله بازار همراه باشید تا بدانید ماجرا از چه قرار است تا کیفیت بازی شما بالا برود.

روش‌هایی برای کمک به افزایش نرخ فریم (FPS) در ماینکرفت ۱.۲۱

در ادامه به روش‌هایی بطور مفصل اشاره خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به هدف خود برسید. این روش‌ها امتحان خود را  پس داده‌اند و می‌تواند برای شما کارساز باشند. روش‌های مورد نظر برای افزایش نرخ فریم عبارتند از:

کاهش سطح تنظیمات گرافیکی در بازی ماینکرفت

سطح تنظیمات مختلف گرافیکی را می‌توان برای بهبود عملکرد در بازی ماینکرفت کاهش داد.

مانند تقریباً هر بازی دیگری، ماینکرفت دارای مجموعه‌ای قدرتمند از تنظیمات در نسخه جاوا و بدراک است که می‌توان آن‌ها را برای بهبود عملکرد بهینه کرد. اگر افت نرخ فریم دارید یا نیاز به چیزی بالاتر از آنچه در حال حاضر داشته‌اید٫ دارید، می توانید این تنظیمات را تغییر دهید:

  • کاهش Render و Simulation Distance
  • تغییر گرافیک به سریع
  • تغییر Clouds به Fast یا غیرفعال کردن آن‌ها
  • غیرفعال کردن Smooth Lighting اگر در حالت fullscreen هستید
  • رزولوشن تمام صفحه را کاهش دهید
  • سایه‌های موجود (Entity Shadows) را غیرفعال کرده و Entity Distance را کاهش دهید.
  • غیرفعال کردن Vsync و/یا تنظیم Max Framerate روی عدد بالاتر یا تنظیم آن روی unlimited
  • خاموش کردن Biome Blend
  • کاهش Anti-Aliasing در نسخه بدراک

FOV را پایین بیاورید

کاهش FOV می‌تواند سرعت نرخ فریم را در بازی ماینکرفت افزایش دهد.

در بازی ماینکرفت  میدان دید (FOV) تعیین می‌کند که چقدر از دنیای بازی را می‌توانید روی صفحه نمایش خود ببینید. با پایین آوردن سطح آن، دنیای اطراف خود را کمتر می‌بینید، اما این بدان معنا است که بازی تا زمانی که این گزینه را تغییر ندهید و به افق خود نگاه کنید، بلوک‌ها و موارد کمتری برای رندر کردن دارد. این یک توصیه کوچک در مقایسه با تغییرات دیگر است، اما هنوز هم می‌تواند تأثیر بگذارد.

از مادهای عملکردی و بهینه سازی استفاده کنید

مادهای عملکردی ماینکرفت برای نسخه جاوا می‌توانند به شدت نرخ فریم بازی را افزایش دهند.

در حالی که بهینه سازی و عملکرد ماینکرفت در نسخه بدراک سخت‌تر است، اما از طرفی بازیکنان نسخه جاوا تشویق می‌شوند آن‌ها را نصب کنند تا FPS بازی خود را بطور قابل توجهی افزایش دهند، حتی اگر سخت افزار شما در سطح بالایی نباشد. در حالی که بسیاری از مادهای مختلف قادر به افزایش FPS هستند، اگر امیدوار به نصب مادهای بهینه سازی هستید، موارد زیر باید در لیست اولویت شما قرار گیرند:

  • Sodium
  • EntityCulling
  • FerriteCore
  • ImmediatelyFast
  • Nvidium (with an NVIDIA graphics card)
  • Indium
  • ModernFix

بستن برنامه‌های در حال اجرا در پس زمینه

بستن برنامه‌ها و موارد در حال پردازش در پس زمینه می‌تواند قدرت پردازش را آزاد کرده و اجرای بازی ماینکرفت را بهتر کند.

در حالی که این لزوماً همیشه برای پلتفرم‌هایی مانند کنسول‌ها صدق نمی‌کند، ولی اگر روی پی سی بازی را تجربه می‌کنید و مجموعه‌ای از برنامه‌ها یا مواردی در پس زمینه باز هستند، بهتر است آن‌ها را ببندید. حتی برنامه‌ها و فرآیندهای ساده نیز می‌توانند قدرت پردازنده و کارت گرافیک شما را از بین ببرند. به همین دلیل، بستن آن‌ها می‌تواند منجر به افزایش FPS در بازی شود. این روش مطمئنا بسته به کانفیگ سخت افزار شما و مواردی از این قبیل متفاوت است، اما ممکن است در برخی شرایط ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

ماینکرفت | دراپ شدن کمانی توسط اسکلتون که تیرش تمام نمی‌شود

سخت افزار خود را ارتقا دهید

اگر همه روش‌ها کار نکرد و شکست خورد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که سخت افزار خود را ارتقا دهید.

این روش هم لزوماً در مورد کنسول‌ها یا گوشی‌های هوشمند صدق نمی‌کند (اگرچه خرید یک کنسول/دستگاه موبایل بهتر دور از ذهن نیست و می‌تواند کارساز باشد)، اما اگر دیگر راهی ندارید و پی سی شما هنوز نرخ فریم مطلوب را در بازی ماینکرفت به شما ارائه نمی‌دهد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که سخت افزار خود را ارتقا دهید. معمولاً ارتقاء کارت گرافیک این کار را انجام می‌دهد، اما در صورت امکان حتما باید اضافه کردن رم اضافی را جدی گرفته و این کار را انجام دهید.

ماینکرفت به بازیکنانی که از قطعی Realms ضرر کردند جوایز رایگان می‌دهد

این روش اساساً فنی‌تر است و اگر با ارتقای پلتفرم‌های پی سی آشنا نباشید، ممکن است به بی راهه پیش برود. پس حتما این روش را به کمک یک کارشناس پیش ببرید. نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما از روش‌های معرفی شده استفاده کرده و نتیجه گرفته‌اید؟ یا روشی را می‌شناسید که کارساز باشد؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

منبع: sportskeeda


گیم‌پلی ماینکرفت #۱ بازار استریت وارد می‌شود!


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تاریک‌ترین اپیزودهای باب اسفنجی شلوار مکعبی: آخر الزمان عروس‌های دریایی

در این قسمت از باب اسفنجی شلوار مکعبی ما با یک نسخه دیستوپیایی و آخر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد