ماجرای ایردراپ توکن TREAT در شبکه شیبا اینو چیست؟

توسعه‌دهندگان شیبا اینو چند وقت پیش از توکن TREAT رونمایی کرده بودند و حالا، اخباری مبنی بر ایردراپ و لیست‌ شدن این توکن منتشر شده‌ است.

خلاصه خبر

  • شیباریوم هنوز توکن TREAT را راه‌اندازی نکرده است.
  • اخبار مربوط به ایردراپ TREAT صحت ندارد.

به گزارش کوین تلگراف، در ۲ ژوئن (۱۳ خرداد) داوینچی (DaVinci)، یکی از اعضای تیم شیباریوم، در خصوص انتشار توکن تقلبی TREAT هشدار داد. به عبارت دقیق‌تر او به سرمایه‌گذاران و اعضای جامعه شیباریوم هشدار داد که توکن TREAT هنوز راه‌اندازی نشده و اخبار مربوط به لیست شدن آن هیچ ارتباطی با خود شیباریوم ندارد.

با این حال به نظر می‌رسد اخبار مربوط به راه‌اندازی TREAT در شبکه شیباریوم توجه کلاهبرداران را به این توکن جلب کرده است. داوینچی توضیح داد که بازیگران مخرب ممکن است برای مشروعیت‌ بخشیدن به توکن جعلی خود از آدرس رسمی shib.io در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. انتشار این صحبت‌ها باعث شد پلتفرم‌های زیادی از داوینچی حمایت کنند. در این مورد برای مثال می‌توان به وب سایت کوین‌گکو (CoinKecko) اشاره کرد که در صفحه توکن TREAT اعلام کرده است:

این توکن هیچ ارتباطی به شیبا اینو یا بلاک چین لایه ۳ متمرکز بر حریم خصوصی آن ندارد. لطفاً قبل از خرید و فروش این توکن، خوب تحقیق کنید.

توکن TREAT و اکوسیستم شیباریوم

همان طور که گفته‌ شد، توکن واقعی TREAT هنوز عرضه نشده ‌اما قرار است به یکی از پنج توکن اکوسیستم شیباریوم تبدیل شود. شایان ذکر است که ۴ توکن دیگر توکن‌های شیبا اینو
SHIB


document.addEventListener(‘DOMContentLoaded’, function() {
const symbol = document.getElementById(‘crypto-price’).getAttribute(‘data-symbol’);
const symbolBase=”SHIB”;
let previousPrice = null;

function fetchPrice() {
fetch(‘https://nobitex.ir/mag/wp-admin/admin-ajax.php?action=fetch_crypto_price&symbol=” + symbol)
.then(response => response.json())
.then(data => {
if (data.success) {
const price = parseFloat(data.data.price);
const priceElement = document.getElementById(“crypto-price’);
const priceElementUpDown = document.getElementById(‘up_down_price’);
let direction = ”;
let changeColor=””;

if (previousPrice !== null) {
if (price > previousPrice) {
direction = ‘ ⮝’;
changeColor=”#44DC58″;
} else if (price {
document.getElementById(‘crypto-price’).innerText=””;
var direction = ”;
document.getElementById(‘up_down_price’).innerText = direction ;
});
}

fetchPrice();
setInterval(fetchPrice, 10000);
});

،‌ بون (Bone)، لیش (LEASH) و استیبل‌ کوین شی (SHI) هستند.

تریت در درجه اول یک توکن پاداش‌دهی است که از آن برای جوایز متاورس شیبا لندز (Shiba Lands) و بازی شیبا اترنیتی (Shiba Eternity) استفاده می‌شود. البته اکوسیستم شیبا اینو قصد دارد از این توکن برای متعادل‌سازی استیبل کوین شی هم استفاده کند. گفتنی است استیبل کوین مذکور هم هنوز راه‌اندازی نشده‌ است.

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان شیبا اینو قصد دارند از توکن TREAT برای تقویت حریم خصوصی شبکه خود استفاده کنند تا کاربران شیباریوم بتوانند هویتشان را بیش از پیش پنهان نگه دارند. شیبا اینو نیز توکن بومی شیباریوم محسوب می‌شود و کاربران می‌توانند از توکن بون برای انجام کارهایی مثل پرداخت کارمزدها و مدیریت پلتفرم شیباسواپ (ShibaSwap) استفاده کنند. شایان ذکر است که شیباسواپ یک صرافی غیرمتمرکز مثل یونی سواپ است و بخشی جدایی‌ناپذیر اکوسیستم شیباریوم محسوب می‌شود.

هولدرهای توکن لیش هم می‌توانند از آن برای خرید و فروش و ورود به متاورس شیباریوم استفاده کنند. قیمت این توکن در حال حاضر در محدوده ۴۴۲ دلار قرار دارد. به نظر می‌رسد عرضه اندک توکن‌ لیش در مقایسه با عرضه تریلیون واحدی سایر توکن‌های موجود در اکوسیستم شیبا اینو، به افزایش قیمت آن کمک کرده است.

در این مورد برای مثال می‌توان به شیبا اینو اشاره کرد که قیمت آن به یک سنت هم نمی‌رسد اما کل عرضه آن ۹۹۹٬۹۸۲٬۳۵۶٬۸۷۶٬۲۷۶ واحد است. تقریباً نصف این توکن‌ها هم وارد گردش شده‌ است. با این حال حداکثر عرضه لیش ۱۰۷٬۶۴۷ توکن است و تقریباً کل آن وارد بازار شده‌ است.

نوشته ماجرای ایردراپ توکن TREAT در شبکه شیبا اینو چیست؟ اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

قیمت همستر کامبت در بازار پیش از عرضه چقدر است؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳)

قیمت همستر کامبت در بازار پیش از عرضه با نوسانات زیادی مواجه شده است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *