لیست پرفروش‌ترین مانگاهای سال ۲۰۲۴ تاثیر انیمه اقتباسی را نشان می‌دهد

معمولا انیمه‌های اقتباسی موفق به افزایش فروش مانگا کمک کرده و محبوبیت آن را افزایش می‌دهند. از بین چنین آثاری می‌توان به  Jujutsu Kaisen ،Blue Lock و Demon Slayer اشاره کرد. حال لیست پر‌فروش‌ترین مانگا‌های سال ۲۰۲۴ منتشر شده که باری دیگر تاثیر انیمه را نشان می‌دهد.

شرکت Oricon به تازگی گزارش پر‌فروش‌ترین مانگا‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۴ را منتشر کرده که در قالب آن تاثیر یک انیمه اقتباسی موفق روی محبوبیت مانگا به خوبی مشهود است. یکی از کاربران شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) اقدام به ترجمه این گزارش و ساخت یک اینفوگرافیک کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رود مانگا‌های وان پیس، جوجوتسو کایسن و بلو لاک در رتبه‌های بالا قرار دارند.

لیست پر‌فروش‌ترین مانگا های منتشر شده در دهه اخیر؛ Frieren در صدر جدول

واضح است که برخی از پر‌فروش‌ترین مانگا‌های سال ۲۰۲۴ به لطف انیمه‌های پر‌طرفدار خود توانسته در لیست شرکت Oricon حضور پیدا کنند. در حالی که مانگا Jujutsu Kaisen با ۴.۶ میلیون نسخه فروش در رتبه اول قرار دارد، Frieren: Beyond Journey’s End با فروش حدود ۳۰۰ هزار نسخه کمتر، در جایگاه دوم قرار دارد. انیمه اقتباسی هر دو مانگا از مهم‌ترین آثار سال ۲۰۲۳ بوده و محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارند.

در رتبه‌های سوم تا ششم لیست پر‌فروش‌ترین مانگاهای نیمه اول سال جاری Blue Lock ،The Apothecary Diaries ،One Piece و Haikyu قرار دارند. همانند جوجوتسو کایسن و فریرن، این چهار مانگا هم انیمه اقتباسی موفقی داشته‌اند که با استقبال مخاطبان همراه شده‌اند. از دیگر نام‌های حاضر در لیست موفق‌ترین مانگاهای ۶ ماه اول ۲۰۲۴، می‌توان Spy × Family ،Kingdom ،Mashle و My Hero Academia را نام برد. این لیست را در زیر مشاهده می‌کنید:

تمامی ۱۰ مانگا حاضر در لیست پر‌فروش‌ترین آثار ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۴، دارای انیمه اقتباسی محبوب هستند

همان‌طور که اشاره شد، یک انیمه اقتباسی موفق مهم‌ترین عامل در افزایش فروش یک مانگا است. به همین دلیل ممکن است در لیست مربوط به نیمه دوم سال ۲۰۲۴ شاهد تغییراتی در رتبه‌های برتر باشیم. انیمه Go! Go! Loser Ranger که مدتی پیش روند پخش آن شروع شد، به حدی در جلب نظر مخاطبان موفق عمل کرده که فروش بالای مانگای آن تضمین‌شده است. این فرض برای مانگا‌های Blue Box و Dandadan که انیمه آن در ماه‌های آینده به نمایش گذاشته می‌شود، هم صادق است.

مانگا My Hero Academia ؛ نمایش ظاهر جدید دکو

نظر شما در مورد لیست پر‌فروش‌ترین مانگا‌های ۶ ماه اول سال ۲۰۲۴ چیست؟ آیا اثر محبوب شما در بین آن‌ها وجود دارد؟ تا‌کنون کدام مانگا را خریداری و خوانده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Screenrant


بهترین بازی‌های تاریخ پلی استیشن که می‌تونید روی موبایل بازی کنید




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آیا مانگا Goodbye Eri تبدیل به انیمه خواهد شد؟

مانگا Goodbye Eri یکی از مشهور‌ترین آثار این صنعت در دهه گذشته است. بسیاری از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *